Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 09:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Inget dumhuvud om hon klarat Natur med bra betyg
Ett dumhuvud om hon mördat och styckat en annan människa.
Citera
2014-06-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Brr läbbig typ denna människa... för varje nytt avslöjande så blir jag mer och mer mörkrädd över vilken störd människa som sitter i förvar hos polisen just nu.

Edit: Hur gör de med kroppen nu teknikerna? eller vad de heter... syr de ihop kroppen? och sminkar den osv osv så anhöriga kan gå på likvaka? eller sparar de fyndet tills de är dags att gravsätta henne?

Hur vanligt är det egentligen med likvaka nuförtiden? Aldrig varit på någon och känner nog ingen som haft det heller.. Men det kanske är min släkt och mina bekanta som är annorlunda...
Citera
2014-06-27, 09:57
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ett dumhuvud om hon mördat och styckat en annan människa.
Håller med. Inte alla hästar i stallet
Citera
2014-06-27, 09:58
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ja verkligen...

OnT: Ställer min fråga igen, hur kommer det att bli nu med likvakan kommer den att bli av ens? Kommer de isåfall att sy ihop kroppen eller kommer den att förvaras i kylhuset tills den ska gravsättas?
Likvakan? Är det särskilt vanligt nuförtiden? Visste inte ens att det förekom öht längre.
Citera
2014-06-27, 10:01
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Likvakan? Är det särskilt vanligt nuförtiden? Visste inte ens att det förekom öht längre.

Vid anhörigs bortgång blir man väl vanligtvis erbjuden att besöka den döde i ett kylrum. Dock har jag ingen aning om hur sådant går till då den avlidne mördats, om man ens tillämpar sånt.
Citera
2014-06-27, 10:04
Bannlyst
JHs familj, hur ser det ut där?
Syskon?
Mamma & pappa?
Citera
2014-06-27, 10:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Vid anhörigs bortgång blir man väl vanligtvis erbjuden att besöka den döde i ett kylrum. Dock har jag ingen aning om hur sådant går till då den avlidne mördats, om man ens tillämpar sånt.
Fonus: http://www.fonus.se/vetamera/for-sjukvarden/olika-avsked/besoka-en-avliden-visning-likvaka/
Citat:
Om den avlidnas kondition är sådan att man valt att inte se (exempelvis vid svåra brännskador) kan en form av visning ske genom att ta på den döde genom täcket.

Oavsett den dödes kondition är det de anhöriga som måste avgöra om de ska se eller inte. Att avråda någon från att se är inte att rekommendera.

Observera att ett personligt avsked även kan ske med stängd kista.
Citera
2014-06-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ja verkligen...

OnT: Ställer min fråga igen, hur kommer det att bli nu med likvakan kommer den att bli av ens? Kommer de isåfall att sy ihop kroppen eller kommer den att förvaras i kylhuset tills den ska gravsättas?
likvaka förekommer inte längre i vår kultur. däremot erbjuds anhöriga oftast att få se kroppen och ta farväl. om kroppen däremot är illa tilltygad så avråds de anhöriga från att titta eftersom det är hälsosammare att ha minnet kvar av den hela personen.
Citera
2014-06-27, 10:12
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Jag har aldrig blivit erbjuden nåt sånt. Däremot har vi vid ett tillfälle själva tagit kontakt och bett att få se en anhörig, då fick vi komma till ett kapell där de gjort i ordning fint.
Citera
2014-06-27, 10:14
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Citat:
Ja verkligen...

Har svårt att tro att man kan ordna kroppen så att den ser relativt "normal" ut när den har blivit styckad och fått huvudet inslaget med en hammare.. Går säkert att att ordna så att kroppen kan begravas hel om man nu vill det, men tror inte att anhöriga kommer få möjlighet eller ens vilja se kroppen efter att något sånt här har inträffat. Tror det gör mer skada än nytta. Sen vet vi ju inte heller om JH har skändat kroppen/ansiktet på något mer vis heller.. Någon som är mer insatt i hur det fungerar vid såna här situationer får gärna svara? Vad jag förstår så är man väl idag ganska skickliga på att sminka och ordna kroppar så att dem ser relativt "bra" ut efter efter ett dödsfall.. Men känns som att det krävs mer än smink efter något sånt här..
Citera
2014-06-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag håller med dig att han inte var kär i någon av dem. Både tjejerna hade visat tidiga och tydliga signaler att de var missnöjda med situationen. Men han sket i dem.

Ja och? Troligen visste båda tjejerna hur intresset var ifrån hans sida med, och då är det väl upp till dem om dem fortsätter träffa han el inte! JA har inte mördat ngn och det är inte hans fel heller att JH inte är frisk på en fläck!
Citera
2014-06-27, 10:26
Medlem
LL och JA hade känt varandra sen tonåren och var också arbetskollegor, men det var först för några månader sen det uppstod känslor mellan dem, och de började träffas i perioder. Under ett uppehåll i de här perioderna träffades JA och JH. Det här "triangeldramat" kan ju därför bara ha pågått under en väldigt kort tid. Att JH trots det hann bygga upp ett sånt hat och frustration till LL att hon berövade henne livet är obegripligt. Startsträckan för att nå dit föreställer man sig skulle kräva mycket längre tid, men fortfarande vara lika obegripligt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in