Citat:
Ursprungligen postat av
psycho77
Ja fallet verkar solklart! Så även med JA och JN, tror de kommer frias helt ifrån allt. Om de nu inte skulle bli ngn jävligt plötslig vändning i detta och av vad som framkommit!
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenneMelon
Det här med nödvärn skulle man kanske kunna få in om hon hävdar att:
* hon (GM) gick dit för att prata med henne (BO) och tog med hammaren som skydd eller att hota med (hon hade fått stryk på krogen av BO var det någon som kvittrade om).
*BO mötte upp med kniv och lyckades skära/rispa GM
*GM drog till med hammaren, fick tag i kniven och högg några gånger för att få slut på situationen.
*fick panik när GM insåg att den andre råkade dö lite. Ringde ex, fick ingen hjälp, fick panik och tokstyckade kroppen och hävde ner i bilen
Långsökt och lite fånig teori kanske men hur kommer GM lägga upp sitt försvar?
(jag har inte lusläst alla sidor så jag ber om ursäkt om denna teori har varit uppe redan)
Knappast. Tar du med en hammare så borde du inte haft det mötet, så enkelt är det.
Vanligt när man knivar någon är att den börjar blöda. När blod hamnar på kniven blir den riktigt hal, varpå GM halkar när hon knivhugger LL och får ett sår i handen (ganska vanligt vid knivslagsmål.)
Nej, hon kommer dömas för mord och jag skulle bli jävligt förvånad om det blir något annat.