Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-24, 12:39
  #1
Medlem
Massimos avatar
Hejsan!

Snart bär det av till Uppsala för stuider, och vad passar inte bättre än att införskaffa sig en dator? Jag hade tänkt mig en Acer Aspire 3003WLMi, för 8000:- på netonnet.se. Datorn skall i huvudsak användas för att skriva tentor samt att hålla kontakten med flickan/polarna över msn, men även för att se på dvds och nöjessurfa.
Prisklassen ligger runt 8´, men kan sträcka mig till 10´.
Så, mina herrar... vad tycker ni?

Mvh: Massimo
Citera
2005-08-24, 13:23
  #2
Medlem
Sakens avatar
Dålig batteritid.

Kan rekommendera Dell.
Citera
2005-08-24, 13:27
  #3
Medlem
Massimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saken
Dålig batteritid.

Kan rekommendera Dell.

Ok. Men om man skall ha någorlunda samma specs som Dell, så skenar priset iväg.
Jag tänker för det mesta använda den bärbara som "stationär" och bara ta med den vid enstaka föreläsningar...
Men tackar!
Citera
2005-08-24, 14:11
  #4
Medlem
Caves avatar
Har samma burk och den funkar bra, förutom batteritiden som sagt. Dock ett stort minus är den extremt höga värmeutvecklingen efter bara ett par minuters användning. Har haft den i en vecka och inte haft några problem alls annars so far. Kika på JMEdata för billigare pris och snabb leverans, där jag köpte min och den kom på tre dagar.
Citera
2005-08-24, 14:27
  #5
Medlem
Massimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cave
Har samma burk och den funkar bra, förutom batteritiden som sagt. Dock ett stort minus är den extremt höga värmeutvecklingen efter bara ett par minuters användning. Har haft den i en vecka och inte haft några problem alls annars so far. Kika på JMEdata för billigare pris och snabb leverans, där jag köpte min och den kom på tre dagar.

Kanon! Du, kan man änvända den "via kontakt" med. Alltså att ha en slad från datorn till elutaget? Så man slipper ladda aset jämt osv. utan kan sitta hemma och surfa med genom elen i väggen?
Citera
2005-08-24, 14:28
  #6
Medlem
Hur länge räcker batteriet vid ordbehandling ungefär?
Citera
2005-08-24, 15:53
  #7
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Hur länge räcker batteriet vid ordbehandling ungefär?

Om du drar ner ljuset borde den hålla i cirus 3 timmar. Ljuser drar en väldigt massa batteri.
Citera
2005-08-24, 22:09
  #8
Medlem
Massimos avatar
Tackar herrar, idag slog jag till. Blev ovannämda dator med en laserskrivare! Jippi!
Citera
2005-08-27, 19:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo
Hejsan!

Snart bär det av till Uppsala för stuider, och vad passar inte bättre än att införskaffa sig en dator?

tja .... att lägga pengarna på mat, möbler o annat?

Citat:
Ursprungligen postat av Massimo
Jag hade tänkt mig en Acer Aspire 3003WLMi, för 8000:- på netonnet.se. Datorn skall i huvudsak användas för att skriva tentor samt att hålla kontakten med flickan/polarna över msn, men även för att se på dvds och nöjessurfa.
Prisklassen ligger runt 8´, men kan sträcka mig till 10´.
Så, mina herrar... vad tycker ni?

Jag tycker att om du skall använda datorn till det du nämner så kan du lägga ut ungefär fyra tusen mindre.... men det är ju lite sent att påpeka nu kanske.

bara min åsikt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback