• 1
  • 2
2014-06-18, 20:41
Medlem
Hej! Söker seriösa svar till och börja med.
Ja, som det står, svält diet.
Väger 42, är ca164 cm, alltid varit smal men nu tycker att på senaste tiden att jag blivit tjock så vad händer om man äter ca500 kalorier varje dag under 1-2 månader? Och vissa dagar som man lever på juice? Tänkte att eftersom jag nu är ledig så varför inte gå ner i vikt? Vad ska man äta sen för att hålla vikten o inte lägga på en massa fett och gå upp massa kilon?
Tacksam för svar!
Citera
2014-06-18, 20:44
Medlem
.adepts avatar
Om du väger 42kg på 162cm och du anser dig fet så lider du nog av anorexia. Ät hälsosamt och träna istället för att svälta dig ännu mer. Endast dricka juice på en hel dag? Låter inte så jävla klokt.
Citera
2014-06-18, 20:50
Medlem
gipuzkoas avatar
Vad håller du på med din idiot?
Citera
2014-06-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .adept
Om du väger 42kg på 162cm och du anser dig fet så lider du nog av anorexia. Ät hälsosamt och träna istället för att svälta dig ännu mer. Endast dricka juice på en hel dag? Låter inte så jävla klokt.

Jag lider inte av anorexia, men jag har faktiskt börjat bli tjock, och jag försöker äta nyttigt och röra på mig men känns som att det går så segt. 164 cm förresten!
Jag ser ju förresten själv att jag börjar bli småfet, usch.
Citera
2014-06-18, 20:51
Medlem
7.s avatar
Inga problem. Se till att få i näringsrik mat bara, när du väl äter.

Och du kan verkligen inte vara tjock du... men du gör som du vill.
Citera
2014-06-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gipuzkoa
Vad håller du på med din idiot?

Hej på dig med!
Citera
2014-06-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.
Inga problem. Se till att få i näringsrik mat bara, när du väl äter.

Och du kan verkligen inte vara tjock du... men du gör som du vill.

Ja, jag hade inte tänkt att leva på juice varje dag, men vissa dagar.
Citera
2014-06-18, 20:54
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsfdntn
Jag lider inte av anorexia, men jag har faktiskt börjat bli tjock, och jag försöker äta nyttigt och röra på mig men känns som att det går så segt. 164 cm förresten!
Jag ser ju förresten själv att jag börjar bli småfet, usch.

På 42 kg? Amen tjena.

Skulle gissa på att du inte tränar styrka och har kass hållning vilket gör att du ger illusionen av att ha en kropp likt en pärsäck.
Citera
2014-06-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
På 42 kg? Amen tjena.

Skulle gissa på att du inte tränar styrka och har kass hållning vilket gör att du ger illusionen av att ha en kropp likt en pärsäck.

Nä tränar inte styrka, är mest ute och går. Kass hållning har jag säkert, men har skippat att röra på mig ett tag så lagt på mig lite fett. Stör mig på det!
Citera
2014-06-18, 21:36
Medlem
7.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsfdntn
Nä tränar inte styrka, är mest ute och går. Kass hållning har jag säkert, men har skippat att röra på mig ett tag så lagt på mig lite fett. Stör mig på det!

Du kan svälta dig om du vill. Inget jag skulle rekommendera, men kroppen klarar helt klart av svält i korta perioder, som 1-2 månader, som du nämnde. Speciellt om du äter näringsrikt, det lilla du äter. Det viktiga är att få i sig vätska.

Men du skulle nog må bättre av att äta och röra på dig mer. Ät som en vanlig människa, men varannan dag istället, om du nu vill köra med svältning... Samt börja gå långa promenader.
Senast redigerad av 7. 2014-06-18 kl. 21:40.
Citera
2014-06-18, 21:47
Bannlyst
Det bästa du kan göra är att börja styrketräna och varva med powerwalks. Ät mycket, proteinrikt och varierat. Lägg ner skräpmat och var försiktig med mättat fett.

Svälter sig gör bara osäkra fjortonåriga flickor.
Citera
2014-06-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.
Du kan svälta dig om du vill. Inget jag skulle rekommendera, men kroppen klarar helt klart av svält i korta perioder, som 1-2 månader, som du nämnde. Speciellt om du äter näringsrikt, det lilla du äter. Det viktiga är att få i sig vätska.

Men du skulle nog må bättre av att äta och röra på dig mer. Ät som en vanlig människa, men varannan dag istället, om du nu vill köra med svältning... Samt börja gå långa promenader.

Nej det är ju inget som någon rekommenderar men känns som sista utvägen. Bara det att jag är rädd att jag går upp allt om inte mer sen när man börjar äta igen. Nyttigt då alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in