2014-06-18, 19:01
Medlem
Hej! jag har problem med mitt bankid säkerhetsprogram, installationen går som den ska, men när jag ska öppna bankid så händer det ingenting, inga felmeddelanden, det är bara en livlös ikon, jag har provat att installera om .NET framework och Java, det verkar inte lösa något
Windows 7 service pack 1

Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2014-06-18, 19:03
Testa köra som admin.
Citera
2014-06-18, 19:05
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Försöker jag använda det med firefox så kraschar bara plugin:en och går inte att starta om (fungerade bra för några dagar sen) och mobil bankid på telefonen vill inte heller funka.

Startade chrome och där gick det dock bra. Så testa olika webläsare ifall du inte redan gjort det.
Citera
2014-06-18, 19:13
Medlem
Jag har provat både firefox, google chrome och explorer i vanligt respektive administrativt läge

Om jag gör testet på bankid's hemsida säger det att min version är outdated men jag laddar ju ner den som hänvisas till
Citera
2014-06-25, 22:19
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckla
Jag har provat både firefox, google chrome och explorer i vanligt respektive administrativt läge

Om jag gör testet på bankid's hemsida säger det att min version är outdated men jag laddar ju ner den som hänvisas till

Jag har också detta problemet och blir vansinnig. När jag ska logga in på internetbanken får jag fram ett meddelande om att versionen av bankid är gammal och behöver uppdateras. Så jag laddar ner och installerar senaste versionen - när jag uppdaterat färdigt kommer det upp ett meddelande där det står "Din version av BankID är för gammal och behöver uppdateras"... Så jag uppdaterar igen och samma sak. Detta upprepas in absurdum, som en ond cirkel.
Citera
2015-02-22, 20:19
Medlem
Iloveludas avatar
En bump på denna. Någon som vet var man kan hitta en äldre version av bank id? På min huvuddator som är omistallerad i Slutet av Juli är det installerat och fungerar utan problem. Skulle installera på laptopen men det går inte pga xp.
Båda datorerna har xp så fan att jag inte sparade exe filen då i Juli.
Någon som vet ifall man kan hitta en äldre version eller komma runt detta på något sätt?
Citera
2015-08-29, 15:48
Medlem
Iloveludas avatar
Någon mer som hatar detta program utrav bara helvete? Buggigt jävla skit som alltid strular. Ibland startar det inte. Senast så tvingade programmet mig till en uppdatering efter inloggningen. Gick ej att vänta tills ärendet var klart. När jag skulle signera fick jag den härliga blåskärmen igen.
Den femte och det enda program som gett mig en blåskärm någonsin i win 7.
Efter det var programmet helt borta från datorn så jag fick manuellt hämta det igen. Inga hänvisningar utan puts väck
Hur kan bankerna köpa ett sånt här skitprogram? Det strulade ofta på min gamla dator med xp också. Gör om och gör rätt.
Citera
2015-09-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Någon mer som hatar detta program utrav bara helvete? Buggigt jävla skit som alltid strular. Ibland startar det inte. Senast så tvingade programmet mig till en uppdatering efter inloggningen. Gick ej att vänta tills ärendet var klart. När jag skulle signera fick jag den härliga blåskärmen igen.
Den femte och det enda program som gett mig en blåskärm någonsin i win 7.
Efter det var programmet helt borta från datorn så jag fick manuellt hämta det igen. Inga hänvisningar utan puts väck
Hur kan bankerna köpa ett sånt här skitprogram? Det strulade ofta på min gamla dator med xp också. Gör om och gör rätt.

BankID på fil är det som är skit men det Mobila funkar mycket bättre och anväds på fler områden så jag skulle rekommendera det istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in