2014-10-22, 21:45
Medlem
Dannyyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag med.

Kikade efter statistik, UEFA verkar inte föra livestatistik på missade dribblingar, kommer väl efter matchen, men Forsberg har 1 completed pass av 7 attempted hittills, vilket är på tok för dåligt, inte minst med tanke på att det inte varit några försök till hotande pass. Eriksson har 8 completed av 12 attempted.

http://www.uefa.com/uefachampionsleague/season=2015/matches/live/index.html?day=3&session=2&match=2014339

Jag håller med.
Är han slarvig i sitt passningsspel annars också? Jag har sett honom alldeles för lite för att ha någon uppfattning.

Bra sida förövrigt, det tackar jag för!
2014-10-22, 21:45
Medlem
mishimas avatar
Är ju precis som Juventus-matchen.

De gör två-tre när orken tagit slut.
2014-10-22, 21:46
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Mot Juventus kollapsade Malmö efter en kvart i andra. Orken tog slut fullständigt.

Äh, var ju bara för Rosenberg gick av.

Nu jävlar!
2014-10-22, 21:47
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Visst spelar dom underhållande men bli inte allt för hypad av en match. Real, Bayern och Chelsea är de tre bästa lagen i världen just nu.

Och Barcelona och ja, Man City trots allt. Fem lag som är i särklass.
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Real Madrid spelar världens överlägset mest underhållande fotboll och implementerar världens roligaste fotbollsfilosofi. Fart, teknik, styrka, intensitet, individuell briljans och en öppen och härlig fotboll. Någon som håller med eller inte håller med? Lyssnar gärna på andras åsikter.

Underhållande spel men löjligt dåligt motstånd.
Medlem
torrenttobbes avatar
Real tjänar ju väldigt mycket på Liverpools naiva inställning till matchen.
Glenn Johnson kontra Ronaldo.
Några saker.

Ronaldo borde förbjudas att utöva fotboll, han är helt enkelt för bra.
3/4 av Liverpools backlinje är så satans usla att dom inte behöver visa sig mer
Sterling hade lätt blivit en ordinarie inhoppare i Real redan idag
Glenn Johnson är så satans jävla usel att jag nästan börjar gråta

Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Underhållande spel men löjligt dåligt motstånd.

Självklart inte löjligt dåligt, men sämre och framför allt naivt.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Nu kollar jag inte på den matchen, men det verkar som att Pirlo gör ännu en plattmatch för Juventus. Kan inte påstå att jag är jätteförvånad, för nog kändes det som att det här skulle bli säsongen då dippen kom. Tycker han såg svagare ut redan i slutet av förra säsongen (och VM), och med gamle antagonisten Allegri lär han väl knappast höja sig?

Malmö FF har tur, men jag tycker ändå att laget har ett imponerande lugn.
Pirlo typ brukar göra en rejäl tavla i varje match. I denna har han väl gjort tre-fyra st tämligen rejäla varav en resulterade i målet.
2014-10-22, 21:48
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Det enda engelska laget som levererar i Europaspel är Chelsea. Resten skämmer bara ut sig.
Tycker Arsenal brukar göra bra gruppspel, tyvärr ganska bleka i slutspelet. United har levererat bra i Europa-spel också, även helt okej faktiskt förra året under Moyes tycker jag. Ganska nära att de till och med kunde tagit sig förbi Bayern.
Medlem
P.Gs avatar
Man får hoppas att slopandet av spelmonopolet leder till ökad konkurrens och bättre reklamfilmer för oss som tvingas genomlida dem varje halvtidsvila...
Medlem
Hunden007s avatar
igår var det målrikt och idag är motsatsen.

Hoppas MFF håller tätt i andra halvleken.
Medlem
patrick.ekwalls avatar
Citat:
Visst spelar dom underhållande men bli inte allt för hypad av en match. Real, Bayern och Chelsea är de tre bästa lagen i världen just nu.
Glöm inte Barcelona.
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Nej, Pirlo har inte varit bra. Slog bl.a bort bollen som i slutändan ledde till 1-0. Tråkigt att en sådan fin spelare ska ta slut...

Vet att jag är långt ifrån ensam om den här åsikten, men jag måste bara påpeka att jag är förvånad över att Allegri fortsätter med 3-5-2. Man trodde ju någonstans att han borde ha gjort sin läxa, systemet fungerar verkligen inte i Europa och är huvudanledningen till att de svartvita från Turin misslyckas utanför Italien.

Marrottas största misslyckande var att han inte hämtade in en ordentlig ytter i somras. Cerci, Griezmann, Sanchez, Iturbe, ja vafan till och med Emil Forsberg hade gjort nytta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in