2014-08-25, 23:20
Medlem
Det kan nämnas att oddset på att Malmö ska ta sig vidare är satt till 6.00. Det känns ganska högt, med tanke på plastlagets omfattande skador i backlinjen. Jag vågar själv inte spela på den matchen av rent vidskepliga orsaker, men i vanliga fall hade jag nog lagt ett par hundralappar på det.
Citera
2014-08-26, 11:14
Medlem
Då ska jag berätta vad som kommer hända imorgon. Malmö kommer att få hybris eftersom att de bara är 1 mål ifrån. De slarvar och Salzburg gör 1-0 i 10e minuten. Nu kommer de ner på jorden igen. De lyckas göra 1-1 i slutet av matchen men där slutar det. 1-1 imon.
Citera
2014-08-26, 11:22
Medlem
L-illuminatos avatar
Drömde igår att MFF skulle gå vidare genom att göra 1-0 i 67-73min och sedan spela av lite och kontrollera i 10min medan man Satta in bussen mot Red Bulls sista anstormning. Hoppas det blir så
Citera
2014-08-26, 11:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Drömde igår att MFF skulle gå vidare genom att göra 1-0 i 67-73min och sedan spela av lite och kontrollera i 10min medan man Satta in bussen mot Red Bulls sista anstormning. Hoppas det blir så

Jag tror det blir svårt att nolla Salzburg. De blev endast nollade i tre matcher förra året; det var mot Basel i Europa League och två ligamatcher varav den ena när serien redan var avgjord. Jag blir inte förvånad om det blir 2-1 och förlängning.
Citera
2014-08-26, 11:52
Bannlyst
Jag tror på FCB i La Liga och Chelsea i EPL sen är det PSG från Lique 1 som utmanar om stora titeln i Europa i Uefa Champions League. FCB och Chelsea har värvat bäst i Europa i år sen Man Utd men dom missade som sagt en CL biljett förra säsongen. Såväl Englands bästa i Europa Cupen Liverpool. Min gamla lag United FC.

Edit. Håller på inget lag alls i sport numer även om det gäller sport i TV och text-TV.

Men jag hoppas på Malmö FF stänker ditt Salzburg i kvalet med 2-0 eller 1-0.
Senast redigerad av Rutgerus 2014-08-26 kl. 11:55.
Citera
2014-08-26, 12:37
Medlem
nygards avatar
Mané sägs ha kastats ut ur Salzburgs trupp pga att han letat annan arbetsgivare utan tillåtelse, och inte heller dykt upp till möte med tränaren Adolf H.

I sånt fall saknar alltså Salzburg Ulmer, Schiemer, Mané och eventuellt Hinteregger.
Citera
2014-08-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Mané sägs ha kastats ut ur Salzburgs trupp pga att han letat annan arbetsgivare utan tillåtelse, och inte heller dykt upp till möte med tränaren Adolf H.

I sånt fall saknar alltså Salzburg Ulmer, Schiemer, Mané och eventuellt Hinteregger.
Den där Mane verkar vara en riktig diva med andra ord. Men Malmös chanser ökar ju markant med alla Salzburgs saknade spelare.
Citera
2014-08-26, 13:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Han som troligen ersätter; Massimo Bruno är också rätt bra. Leipzig betalade 8mn Euro för honom innan de lånade ut honom till Salzburg. Men det är så klart bra att bredden minskar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Massimo_Bruno
Citera
2014-08-26, 13:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Vafan, det är ju precis vad vår egen Mané gjorde innan vi lånade ut honom till Australien, ligger det i namnet alltså, där ser man.

Förövrigt är det ju inget vågat tips att MFF måste göra tre baljor imorgon då Salzburg lär göra mål. Jag tror på 2-2...
Citera
2014-08-26, 13:10
Medlem
Gallachers avatar
Den stora frågan hos oss just nu är som bekant vem som spelar vänsterback imorgon. Oklart om det blir Halsti eller Konate, även om jag innerligt hoppas på Halsti. Konate kan visserligen gå med i i anfallen på ett bra sätt men detta är inte en match då ytterbackarna ska följa med upp. Dem defensiva egenskaperna som Halsti innehar är extremt viktiga med tanke på att Red Bulls högerytter, även kallad frissan, Kampl är en teknisk jävel. Om Konate startar så kommer han snurra upp honom åtskilliga gånger.

Usch, vill bara ha morgondagen nu. Jobbiga timmar innan man går in på Stadion nu. Mycket tankar och känslor. Jag tror inte riktigt på det, jag vet inte varför. Vågar antagligen inte. Men hoppet finns.
Citera
2014-08-26, 13:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Den stora frågan hos oss just nu är som bekant vem som spelar vänsterback imorgon. Oklart om det blir Halsti eller Konate, även om jag innerligt hoppas på Halsti. Konate kan visserligen gå med i i anfallen på ett bra sätt men detta är inte en match då ytterbackarna ska följa med upp. Dem defensiva egenskaperna som Halsti innehar är extremt viktiga med tanke på att Red Bulls högerytter, även kallad frissan, Kampl är en teknisk jävel. Om Konate startar så kommer han snurra upp honom åtskilliga gånger.

Usch, vill bara ha morgondagen nu. Jobbiga timmar innan man går in på Stadion nu. Mycket tankar och känslor. Jag tror inte riktigt på det, jag vet inte varför. Vågar antagligen inte. Men hoppet finns.

Halsti spelade högerback borta mot Zagreb. Han var ett rundningsmärke då mot snabba spelare. Han spelade mittback mot Charkiv borta och de klev förbi honom på två steg. Jag vet inte hur vi ska lösa detta. Kanske Konate och sedan ett mer defensivt alternativ som mittfältare och Forsberg till höger.
Citera
2014-08-26, 13:15
Medlem
Jag tror ni ska undvika att vara så tvärsäkra på att Salzburg kommer att göra mål. Det lät likadant vid returmötet mot Sparta och där höll vi tätt.

Och nej, Halsti ska verkligen inte spela ytterback. Kampl kommer att ha lekstuga med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in