2014-07-24, 15:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Det är just den inställningen som är väldigt osund man vill liksom börja cyckla innan man har lärt sig att gå....

Om Svenskt lag ska ta sig in till Champions handlar det om att truppen änns inte ska ha sin formtopp när de vinner Allsvenskan utan den ska vara som bäst 9månader senare när man spelar den sista kvalomgången och playoff.

MFF's trupp är brandskattad (Jille, Ponne, Miiko & till viss del Rantie) har alla försvunnit. Andra bärande spelare är skadade. Visst går det att nå gruppspel som Anorthosis, FC Thun, FC Nordsjälland, Artmedia & Dinamo Zagreb klarat men då ska man knappast befinna sig i upplösningstillstånd och med en sådan truppomsättning och omsättning i ledningen som MFF har haft....

Men vi pratar om att man ska överprestera i 4 omgångar.

Så släpp eran jävla pipe dream nu och fokusera på att ta Co-Efficient poäng i EL och njut av att få se exotiska lag i EL istället för att gråta över att ni inte kommer in i CL.
Ett EL Gruppspel med PAOK Saloniki, MAribor & Porto hade varit bra mycket mer givande utvecklande än att ses som askungenlaget som alla krossar i CL.

Jag skulle vara fullt nöjd om vi siktar mot stjärnorna men landar vid grantopparna. Play off-pengarna på 2 miljoner Euro är ändå bra pengar för att göra skillnad.

Jag tycker för övrigt att MFF har haft okej publiksiffror i europamatcherna. Inte samma snitt som i seriematcherna, men 8000 mot Ventspils tycker jag är en bra start. 2011 hade vi 19000 mot Rangers och 15000 mot Zagreb (trots storförlusten på bortaplan).
Citera
2014-07-24, 17:32
Medlem
Hoppas verkligen inte Malmö vinner eller går vidare. Skiter fullständigt om det ger fler rankingpoäng till Sverige. Det enda lag som gör mig glad om dom presterar är Gnaget.
Citera
2014-07-24, 17:47
Medlem
BirkaBagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Hoppas verkligen inte Malmö vinner eller går vidare. Skiter fullständigt om det ger fler rankingpoäng till Sverige. Det enda lag som gör mig glad om dom presterar är Gnaget.

Champions League-pengar är nog det enda som kan göra ett svenskt lag väldigt dominant ett tag framöver. Snackas om att man borde dela upp tv-pengarna så att vinnaren och populära lag får mer än typ Gefle. Men tv-pengen är en struntsumma i jämförelse med vad ett CL-gruppspel skulle ge.
Citera
2014-07-24, 19:33
Medlem
Aleopas avatar
Änteligen hemma efter stöket i Lettland. Skön resa!

Någon som har koll på hur mycket/om man får pengar för att klara sig förbi de här första tre kvalomgångarna?
Citera
2014-07-24, 21:02
Medlem
BirkaBagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Änteligen hemma efter stöket i Lettland. Skön resa!

Någon som har koll på hur mycket/om man får pengar för att klara sig förbi de här första tre kvalomgångarna?

Åker man ur Play-off (omgången efter Sparta Prag) får MFF €2'100'000. Sen minimun €1'300'00 från Europa League.
Citera
2014-07-24, 23:36
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Handbollsskribenten Johan Flinck i Sportblaskan är rätt negativ:

Man får nog ge honom rätt. Det är mycket som inte riktigt stämmer nu. Vi får se hur duktig Adu är, men spelarförsäljningarna sliter helt klart på spelet just nu. Med Gische, Thern och Helander borta samt ME och EJ under isen så ser jag inte riktigt hur vi ska kunna utmana. Gissar på klara förluster i båda möten.
Citera
2014-07-24, 23:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Man får nog ge honom rätt. Det är mycket som inte riktigt stämmer nu. Vi får se hur duktig Adu är, men spelarförsäljningarna sliter helt klart på spelet just nu. Med Gische, Thern och Helander borta samt ME och EJ under isen så ser jag inte riktigt hur vi ska kunna utmana. Gissar på klara förluster i båda möten.

Det krävs vinnas en av fyra matcher för att ha möjlighet att nå Europaspel. Sannolikheten att man når Europaspel är såklart högre än att man missar, så det är bara dumt att måla fan på väggen.
Citera
2014-07-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Helander kan dock redan vara tillbaka i spel mot Kalmar. Och som du säger, Erik Johansson har inte imponerat på sistone. Jag hoppas att Åge vågar prova, om det är möjligt, Helander tillsammans med Hammar mot Kalmar. De två kan bli en bra duo tror jag.
Citera
2014-07-25, 01:58
Medlem
Hunden007s avatar
hoppas tv10 tar rättigheterna från sydsvenskan eller va deras tidning heter.
Citera
2014-07-25, 02:12
Medlem
Aleopas avatar
Nån som har koll på när lottningen till playoff:erna är?
Alltså både CL å Uefacupen
Citera
2014-07-25, 02:22
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Nån som har koll på när lottningen till playoff:erna är?
Alltså både CL å Uefacupen

tror det är fredagen efter 3de omgången i både cl och el har spelats klart
Citera
2014-07-28, 12:58
Medlem
NirvanAs avatar
Alltså, varför är CL-finalen så jävla sent? Copa America drar ju igång den 11 juni och spelare måste vara med sina lag 2 veckor innan, CL-finalen är den 6e.. hur fan tänkte dom där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in