2015-07-07, 11:33
Medlem
Moramannens avatar
SVT har köpt rättigheterna för hockey-VM 2018-2023. Ska bli skönt att slippa all jävla reklam i matcherna.

http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/svt-tar-over-hockey-vm-fran-tv4/

Första gången sen 1989 tydligen också.
Citera
2015-07-07, 12:02
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
SVT har köpt rättigheterna för hockey-VM 2018-2023. Ska bli skönt att slippa all jävla reklam i matcherna.

http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/svt-tar-over-hockey-vm-fran-tv4/

hoppas SVT sänder alla matcher. hade velat se Viasat
Citera
2015-07-07, 13:02
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen

De har några år på sig att slipa till sin uppställning av personal då för det behövs i mina ögon.

På annat håll så har SHL gjort klart med ny huvudsponsor sedan Svenska Spel hoppade av. Ny huvudsponsor blir Spendrups Bryggeri AB och det är varumärket Norrlands Guld som kommer vara det exponerade. Slutsålt med Falcon på arenorna och istället ska det drickas Norrlands Guld.

Då jag vet inte hur avtalet ser ut i jämförelse med Svenska Spel så är det svårt att säga om det gynnar svensk hockey mer.
Citera
2015-07-07, 13:27
Medlem
Antar att dom fick en jävla massa pengar över då dom blev snuvade på OS? Hoppas dom värvar över lite kompetent folk från Viasat, den uppställningen dom har nu duger knappt till att sända Karjala Cup.
Citera
2015-07-07, 13:27
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
De har några år på sig att slipa till sin uppställning av personal då för det behövs i mina ögon.

På annat håll så har SHL gjort klart med ny huvudsponsor sedan Svenska Spel hoppade av. Ny huvudsponsor blir Spendrups Bryggeri AB och det är varumärket Norrlands Guld som kommer vara det exponerade. Slutsålt med Falcon på arenorna och istället ska det drickas Norrlands Guld.

Då jag vet inte hur avtalet ser ut i jämförelse med Svenska Spel så är det svårt att säga om det gynnar svensk hockey mer.

blir det billig öl på matcherna är det bara bra
Citera
2015-07-07, 16:10
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Antar att dom fick en jävla massa pengar över då dom blev snuvade på OS? Hoppas dom värvar över lite kompetent folk från Viasat, den uppställningen dom har nu duger knappt till att sända Karjala Cup.
Dags att damma av hegerfors kanske.? SVT kan väl knappast anställa en massa bra hockeyfolk för att dom ska sända några vm-matcher 1 gång per år. Vi får nog dras med renberg och co.
Det duger dock skönt att slippa reklamhystetin.
Citera
2015-07-08, 09:06
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Tidigare har det väl varit sofiero och kopparbergs som sålts snarare än falcon? Oavsett vilket så blir Norrlands guld en förbättring
Citera
2015-07-08, 17:42
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Tidigare har det väl varit sofiero och kopparbergs som sålts snarare än falcon? Oavsett vilket så blir Norrlands guld en förbättring
Det talar nog för en försämring ölkvalitetsmässigt tyvärr.
Att en öltillverkare blir huvudsponsor kan innebära att alla konkurrerande sorter försvinner och bara Norrlands guld finns kvar, brukar vara så på diverse muskfestivaler jag besökt. I Luleå har det funnits ett förhållande brett utbud av olika öl även i dom mindre barerna så jag hoppas att det förblir så.
Dessutom -enligt mig- Norrlands guld är det mest smaklösa/menlösa av alla billiga öl, hellre en Skellefteöl än en Norrlands tom.
Citera
2015-07-08, 18:15
Medlem
perry2s avatar
KHK
hinner inte bli klara med arenan förän i februari. Missar intäkter, får starta SHL med en ej helt klar arena...
Det känns som en amatörklubb.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6207789
Citera
2015-07-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
KHK
hinner inte bli klara med arenan förän i februari. Missar intäkter, får starta SHL med en ej helt klar arena...
Det känns som en amatörklubb.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6207789
Klarar dom ens elitlicensen då eller får dom dispens? Låter väldigt mysko...
Citera
2015-07-08, 18:53
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Klarar dom ens elitlicensen då eller får dom dispens? Låter väldigt mysko...
Citerar från SVT "Orsaken till förseningen av arenautbyggnaden är bland annat väntan på bygglov och att kommunfullmäktiges beslut skulle vinna laga kraft." Nää, man skall veta att man går upp i tid och ha kommunen i ryggen HELA tiden, kivigt läge för Miros å Guters gäng.
Citera
2015-07-08, 19:14
Medlem
Citat:
Rolf Lindberg räknar med att arenan kommer klara SHL-kraven även trots förseningen.

Däremot påverkas klubbens budget av de nya beskeden.

Så arenakravsdelen på licensen ska väl klaras av, om man får tro Rolf Lindberg, vilket man kanske inte alltid ska göra med de där starka männen i småklubbarna, de brukar alltid ha en övertro på vad deras klubbar kan klara av.

Den ekonomiska delen, med ett bortfall på "ett par miljoner" kan ju däremot bli oerhört kännbart för en trupp som ser usel ut på SHL-nivå (jaja, jag vet att de överraskat tidigare) och som flera år på senare och så sent som i våras haft problem med ekonomin.

Nej, man ska väl tro och hoppas att de klarar av det men det känns som att detta kommer bli en otrolig ekonomisk baksmälla för kommun och klubb om de inte lyckas klamra sig fast i SHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in