Hejsan! Tänkte fråga er en snabb fråga. Rökte på lite igår med några kompisar, jag brukar ha rätt lätt för att nojja och få freak outs på cannabis, har även sneat som fan en gång och led av derealisation i veckor som följd av det. Kände de negativa tankelooparna komma igår och kände att jag var på gränsen ibland att snea lite men jag tyckte ändå att jag kunde kontrollera situationen. Ruset gick över och jag mådde bättre, allt lugnande sig och jag tog mig hem och la mig och tänkte sova.
Vaknade 06:00 och mår rätt konstigt, som att jag är på gränsen till att snea igen utan någon speciell anledning, eller inte snea direkt men det känns som att jag har en främmande känsla i sinnet. Har ångest, känner mig lite ryckig, rastlös/orolig och jag kan inte lugna ner mig.
Det är absolut inte lika jobbigt som den gången jag sneade, fast då rökte jag rätt så mycket också. Men jag undrar om det här är ett resultat av att jag fortfarande har ''cannabis'' i kroppen? Jag kan kontrollera situationen och jag känner mig någolunda normal men det känns som att det är en underliggande panikattack och en främmande känsla i mig, men jag antar att det kan vara en form av bakfylla av cannabis?
Hade riktigt låg tolerans vid tillfället också.
Vad ska jag göra? Finns det några tips? Vet inte om jag kommer klara av att jobba idag när jag mår såhär!
Edit: Lugnat ner sig lite nu men det kommer i vågor och jag kan prata och föra en konversation som vanligt men jag känner mig inte som vanligt, jag minns att jag tänkte igår när det var som värst ''Det är lugnt, det är cannabis, det går över'' och det gjorde det ju igår men nu känns det inte som jag har hamnat i ett normalt tillstånd. Jag har inte panik eller något sånt utan jag är lugn och saklig men känner mig bara konstig.