2014-06-18, 03:42
Medlem
Som rubriken lyder så har jag nyligen tagit ett lån. Det är från marginalen bank och det är på 70k. Det står att jag ska betala 912kr i månaden (10 år). Är räntan på 9,49% inräknad i det priset då eller tillkommer det en avgift för det?
Citera
2014-06-18, 03:48
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Är du seriös?
Testa att använda dina grundläggande matamatiska kunskaper och gör följande:

912 x 12 x 10 = Total kostnad minus diverse roliga avgifter.
Citera
2014-06-18, 03:55
Medlem
Vad är det för avgifter? Och om jag skulle vilja betala av hela lånet, säg att det är 50k kvar. Är det 50k som gäller då eller måste man betala något annat?
Citera
2014-06-18, 04:06
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Usch såna lån ska man betala av fort och inte på 10 år!
Ränta osv är ju inräknad, var ju ingen bra ränta alls du förhandlade fram.. visserligen är det väl ett blancolån, men ja det är ju dina pengar och din ekonomi.
Citera
2014-06-18, 04:18
Medlem
Jag har inte skrivit på något än, kan man ångra sig och gå till en annan bank och prata med dom? Eller kan jag ringa och ändra återbetalningstiden?
Senast redigerad av Sirmuu 2014-06-18 kl. 04:29.
Citera
2014-06-18, 07:12
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirmuu
Vad är det för avgifter? Och om jag skulle vilja betala av hela lånet, säg att det är 50k kvar. Är det 50k som gäller då eller måste man betala något annat?

Det står i lånevillkoren. Banken har, om de vill, rätt att kräva RSE (ränteskillnadsersättning) om du betalar snabbare.

De vanliga affärsbankerna brukar inte kräva RSE på vanliga blancolån, men eftersom du fått en riktigt kass ränta så bör du nog kolla upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in