• 1
  • 2
2014-06-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej, det värsta som kan hända är tvångsförvaltning. Men det är dock relativt osannolikt.

Tvångsförvaltning har jag inte hört talas om. Men det är att likställa med tvångsförsäljning? Vad jag förstått så säljs väl bostadsrätter på exekutiv auktion typ max 10% under marknadsvärdet så ingen superförlust?
Citera
2014-06-18, 23:05
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Tvångsförvaltning har jag inte hört talas om. Men det är att likställa med tvångsförsäljning? Vad jag förstått så säljs väl bostadsrätter på exekutiv auktion typ max 10% under marknadsvärdet så ingen superförlust?

Tvångsförsäljning. Ja. (Jäkla ordlista)
Citera
2014-06-18, 23:12
Medlem
edit
Senast redigerad av tesaurus 2014-06-19 kl. 00:01.
Citera
2014-06-19, 08:36
Medlem
inget av detta krångel hade skett om man köper ett hus istället för en jävla "bostadsrätt"

vilket slöseri med pengar, och självförtroende sänkande att man inte bestämmer själv om man vill lämna sin vän ensam medans man går ut och reser!
Citera
2014-06-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
inget av detta krångel hade skett om man köper ett hus istället för en jävla "bostadsrätt"

vilket slöseri med pengar, och självförtroende sänkande att man inte bestämmer själv om man vill lämna sin vän ensam medans man går ut och reser!
Nej, så går det när man vill sätta i system att hyra ut i andra hand utan föreningens lov. Det är ingen hemlighet att bostadsrättsföreningar inte samtycker till andrahandsuthyrning utan giltiga skäl.

Men ja, vill man hyra ut ohindrat bör man köpa sig ett hus/fastighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in