• 7
  • 8
2014-06-30, 18:41
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Kvinnor är för jävla mesiga. Dekonstruktionen av kvinnligheten måste vara prio 1 för man måste lära småflickorna tidigt att inte vara så inkännande och liknande och lära dom att slåss och bli mer som pojkarna för vi som samhälle kan inte ha det såhär längre där kvinnor inte tar sitt skattemässiga ansvar för landet utan väljer fel utbildning och fel jobb så att dom halkar efter och inte bidrar tillräckligt till samhället.

Börjar det bli problematiskt?

Att dekonstruera den kvinnliga könsrollen har ju feminister sysslat med hur länge som helst. Väldigt stor del av feminismen handlar ju just om det. Att få kvinnor att våga ta mer plats.

Så, nej. Jag ser inget problematiskt. Att du bara ser saker och ting i svart och vitt eller rättare sagt manligt och kvinnligt, det är ju mer your loss.
Citera
2014-06-30, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Att dekonstruera den kvinnliga könsrollen har ju feminister sysslat med hur länge som helst. Väldigt stor del av feminismen handlar ju just om det. Att få kvinnor att våga ta mer plats.

Så, nej. Jag ser inget problematiskt. Att du bara ser saker och ting i svart och vitt eller rättare sagt manligt och kvinnligt, det är ju mer your loss.

Du märker alltså inte skillnaden i positiva ordalag kontra negativa. Intressant. Det handlar ju i kvinnors fall alltid om att utvidga normen men i mäns fall alltid om att göra den mycket mindre eftersom allt klassiskt manligt ses som något dåligt.
Vill man göra om män så hatar man ju män.
Vill man göra om kvinnor så hatar man ju kvinnor.
Allt annat är givetvis trams så snack om dekonstruktion handlar liksom om hat i sin grund, det ligger i värderingen i själva ordet tom.

Jag försökte mig på en spegling, att den sa swoosh kan jag inte göra mycket åt.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in