2005-08-25, 21:58
Medlem
pockis avatar
Badbollsklubbor är nog det jag saknar mest och tablettasken Salmiak.
Irn-Bru fanns (finns fortfarande i Skottland) ett tag i godisform. Som Banana Skids fast orangea.
I mitten av åttiotalet fanns också några supersura karameller som man köpte styckvis. Har inte sett dem sen dess och kan inte komma ihåg vad de hette. Tror det fanns en som var i en lila förpackning och en i grön. Eller gul.
Citera
2005-08-25, 22:07
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
En vit, seg och söt substans i form av tillplattade stavar, en aning kolaaktiga. Hade nåt kul namn som jag givetvis inte kommer ihåg. Paketen gick i blått och rött tror jag. Var populära ca 1994-1997. Nån som minns?

Jag minns dem, och det är inte Refreshers. Kommer dock inte ihåg namnet...
Citera
2005-08-26, 00:06
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed

Menar du Kexchoklad Nougat? Den älskade frugan något kopiöst...

Nej, de hette Kexnougat, har aldrig funnits nån Kexchoklad Nougat.
Citera
2005-08-26, 00:07
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocki
I mitten av åttiotalet fanns också några supersura karameller som man köpte styckvis. Har inte sett dem sen dess och kan inte komma ihåg vad de hette. Tror det fanns en som var i en lila förpackning och en i grön. Eller gul.

Knock Out?
Formade som en boxhandske?

De gula kom först, sura som satan.
Citera
2005-08-26, 06:27
Medlem
DevilDists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
OJ!!! Trodde det bara var jag som mindes dem! OLW. Blå påse med röda stjärnor. Chillichips. Rikligt mycket med chillikrydda så dem var alldeles knallröda nästan... uuuj så jäkla goda dem var!!
Ni är långt ifrån ensamma... Vem kan glömma chipspåse med en varg som har sombrero på sig?
Citera
2005-08-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Merry fruktsoda?,Portello och trocadero med de kraftigare färgämnen, som både gav starkare smak och färg på tungan.Dajm?vaniljpuck(glass) Zoom , igloo apelsin.
löständer?.

jaha....kikar in igen i tråden
jo Erk Swede.......
löständerna hittade jag häromdagen på en affär i Kungens kurva
huset jämte IKEA,en VÄLDIGT frÄsch godisagffär men MASSOR av kvalitets i plock för ca 5kr ror jag/hg...det kommer bli ett antal besök
De hade öppet 10-20 btw

o fortfarande ingen som hittat mina älskade Lonka ngstans??? buhu...
Citera
2005-08-26, 13:48
Medlem
pockis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrhY
Knock Out?
Formade som en boxhandske?

De gula kom först, sura som satan.

Oj, jag skrev fel årtionde - det skulle vara mitten av nittiotalet.
Knock Out minns jag, dom var ingenting i jämförelse med dessa.
Citera
2005-08-26, 20:43
Medlem
Byfånens avatar
Citat:
o fortfarande ingen som hittat mina älskade Lonka ngstans??? buhu...
Lonka kan man finna på välsorterade godisbutiker, det finns en godisbutik nästan vid Hötorget som har Lonka-kola

Saknar Kexchoklad med staniolpapper, vilka rysningar i tänderna man fick när man glömt ta bort staniolen !

Annars saknar jag ett avlångt tuggummi som hette Bobby, en lång röd tuggumistav för en 25 öring jämt (mitten på 80-talet) samt ett blått fyrkantigt tuggumi som var i ett genomskinligt papper ..

Är de nån som kommer ihåg Poprocks som fanns i början på 80-talet men som förbjöds. Det var en påse med typ kristaller som man stoppade i munnen och det fräste o hoppade munnen. Apelsinsmaken av Poprocks var synnerligen god
Citera
2005-08-26, 20:50
Bannlyst
jedi läsk. Var ju så coolt att dricka en läsk med bild av yoda.
Citera
2005-08-26, 21:25
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen
Annars saknar jag ett avlångt tuggummi som hette Bobby, en lång röd tuggumistav för en 25 öring jämt (mitten på 80-talet) samt ett blått fyrkantigt tuggumi som var i ett genomskinligt papper ..
Var det inte dom som oftast var stenhårda?
Citera
2005-08-26, 21:49
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesan
Marabou hade en gång i tiden en chokladkaka med "jordnötssmörja" i. Den var himmelskt god. Men försvann tyvär väldigt fort. Tror det var 93 el 94.
Åhh den va så skröens god!
Nuförtiden har väl marabou knappt några roliga/annorlunda choklader?
Citera
2005-08-26, 23:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag har vaga minnen av ett skumt tuggummi som jag köpte vid minst ett tillfälle som barn.

Tuggummit var knallblått med dragning åt mörkare blå, såg ut som ett stycke "deg" avknipsad i bägge ändar och var täckt med någon form av vitt pulver (florsocker?). Det smakade ungefär som Jenka eller motsvarande.

Har länge undrat vad det kan ha varit för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in