2005-08-24, 11:18
Medlem
munsårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen L
Ah,ja den var ju sagolik.Och så saknar jag Raider.

Raider har ju bara bytt namn till Twix...eller tänker du på någon annan Raider?
Citera
2005-08-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Jag saknar Rio nötkola, inslagna i guld- och gröntfärgat metallpapper. Såldes som styckebitar och de fanns tillsammans med Rivalkola och den gamla varianten av Foxkola.
Kul tråd igen!
Åååå..slurp.. det får ju mig att tänka på Lonka-kola.... fyfan vad jag saknar den..(ni vet den med genomskinligt papper m guldtext)
lr vet ngn om den finns kvar på ngt obskyrt ställe...
fast jag kanske är way too old...
Citera
2005-08-24, 11:27
Medlem
akzs avatar
Jag saknar grin-ollar

tillverkades av malaco men togs av marknaden för några år sen. Samma längd som en snus fast lite smalare. Gelekonsistens med smak av frukt. jävligt goda
Citera
2005-08-24, 11:29
Medlem
Agent Coopers avatar
Hur är det med alla Bon Bon påsar? Finns det kvar?
Citera
2005-08-24, 11:33
Medlem
Queen Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsår
Raider har ju bara bytt namn till Twix...eller tänker du på någon annan Raider?
Vet jag väl,men vad jag saknar var cowboyen de hade i Radier-reklamen
Citera
2005-08-24, 11:48
Medlem
Bond007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akz
Jag saknar grin-ollar

tillverkades av malaco men togs av marknaden för några år sen. Samma längd som en snus fast lite smalare. Gelekonsistens med smak av frukt. jävligt goda

Saknar också "Grin-Ollar"... Men mest av allt så saknar jag Marabou choklad kaka med romrussin. Det fanns en kaka med crisp i men den tror jag inte heller finns kvar, dock tycker jag den nya med digestiv är rätt lik den... Men ack vad glad jag skulle bli om romrussin kom tillbaks...
Citera
2005-08-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond007
Det fanns en kaka med crisp i men den tror jag inte heller finns kvar, dock tycker jag den nya med digestiv är rätt lik den... Men ack vad glad jag skulle bli om romrussin kom tillbaks...
Testade Digi..idag
men tyckte int eallas digistive är lika god som crisp
Citera
2005-08-24, 12:20
Medlem
Tesans avatar
Marabou hade en gång i tiden en chokladkaka med "jordnötssmörja" i. Den var himmelskt god. Men försvann tyvär väldigt fort. Tror det var 93 el 94.
Citera
2005-08-24, 12:24
Medlem
- Öronvax!

Tror det var haribo som på 90-talet hade en serie med "äckelgodis" just öronvaxet var helt grymt´, nu har jag inte sett dem på flera år
Citera
2005-08-24, 12:36
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uph-man
Makalös?
Citera
2005-08-24, 12:44
Medlem
WaRs avatar
Marabous millenium-choklad med sådant dära popp-godis i :/.
Citera
2005-08-24, 12:45
Medlem
Mysonoxens avatar
Förutom makalös och nickel (i alla dess former) saknar jag: Hockeysnus (ännu ett offer på PK-fascismens altare), Spanska päron (originalet inte dagens kopior), En mjölkchoklad från nåt som hette NordChoklad i Kalmar, de riktiga påskäggen som är hårda på utsidan och mjuka inuti, Chokladcigarretterna (de som hette Pamel istället för Camel och Lucky Streak, Marlborough och så), nån sorts hallongodis som var av fastare konsistens än vanliga geléhallon, karamellpojkarnas slickepinnar, original Hem-Kolan, ett tuggummi som hette Bazooka Joe nä nu orkar jag inte längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in