2014-06-16, 13:56
Medlem
Playams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
Genom sga det aldrig sparas uppgifter om kunderna. Lgn.

Det har dom inte skrivit, utan det dom sger r att dom inte sparar ngot i ondan. Och att dom "kommer kontinuerligt radera inaktuella kunduppgifter".

Vilket betyder att kunduppgifter sparas tminstonde ett tag.
Citera
2014-06-16, 14:00
Medlem
rockingnrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playam
Det har dom inte skrivit, utan det dom sger r att dom inte sparar ngot i ondan. Och att dom "kommer kontinuerligt radera inaktuella kunduppgifter".

Vilket betyder att kunduppgifter sparas tminstonde ett tag.
Vill iaf f det lta som kundernas upgifter r skra hos nordfront, lgn
Citera
2014-06-16, 15:09
Medlem
baggebo1s avatar
Anonymous Sweden gr ut med att hela registret kommer snart. Vet inte om de ligger bakom eller om de bara hoppas/tror/gissar:
Citat:
#BREAKING: Customer records of the most militant nazi movement in Sweden HACKED http://pastebin.com/nYQVvWm8 <- Whole database dump coming soon.
https://twitter.com/AnonNewsSwe/stat...87039491710976
Senast redigerad av baggebo1 2014-06-16 kl. 15:13.
Citera
2014-06-16, 15:19
Bannlyst
De flesta nazister i Sverige r nog inte medlem i ngot kundregister.
Citera
2014-06-16, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Anonymous Sweden gr ut med att hela registret kommer snart. Vet inte om de ligger bakom eller om de bara hoppas/tror/gissar:

https://twitter.com/AnonNewsSwe/stat...87039491710976
Anonymous Sweden r extremt vnstervridna och innefattar frmodligen ett flertal individer som r nra kopplade till mer vldsautnoma vnsterorganisationer.

http://www.anonsweden.se/?p=4859
Citera
2014-06-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
De flesta nazister i Sverige r nog inte medlem i ngot kundregister.

Det r de kanske inte, men ganska mnga r nog det och dessutom lr eventuella kundregister innehlla mnga personer som inte r ppna och offentliga "nazister".
Citera
2014-06-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Anonymous Sweden r extremt vnstervridna och innefattar frmodligen ett flertal individer som r nra kopplade till mer vldsautnoma vnsterorganisationer.

http://www.anonsweden.se/?p=4859

RG och Expo r nnu mer extremt vnsterdrivna och/eller judiska. De har dock vid flera tillfllen kommit ver information och avsljat olika saker. Att budbrarna/avsljarna r extremvnster och judar innebr dock inte med automatik att det de pstr inte r sant.
Citera
2014-06-16, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
RG och Expo r nnu mer extremt vnsterdrivna och/eller judiska. De har dock vid flera tillfllen kommit ver information och avsljat olika saker.
Det r nog ungefr samma individer inblandade, och de har gissningsvis ett ganska nra samarbete. Folk i RG r ju kompisar med folk i EXPO och sitter i samma styrelser och bde RG och EXPO har koppling till den mer autonoma vldsvnstern och s vidare. Det r sklart rimligt att anta att den informationen som tas fram kommer alla olika "partners" till del.

Skitvnstern r ju mstare p att starta upp diverse sidoprojekt, helt oavsett om det handlar om "Fotbollssupportrar mot homofobi" eller fr den delen pstod lobbyverksamhet fr kad frihet p internet. Dubbel och trippelorganisering r ju mer regel n undantag.

Tillgg: Researchgruppen har ju det senaste dryga ret blivit allt mer vlkomnade in i etablissemangets vrme, varfr det kanske r oskert om de i sitt eget namn direkt vill publicera stulna databaser och sdant. Jag vet inte riktigt.

Citat:
Att budbrarna/avsljarna r extremvnster och judar innebr dock inte med automatik att det de pstr inte r sant.
Nej, sklart inte.
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-06-16 kl. 15:36.
Citera
2014-06-16, 15:41
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamsterhacker
Den tidigare trden slngdes i brist p bevis. Eftersom alla tjatade kommer den hr i repris. Med bevis!

Ursprungliga posten:

Det hr r s konstigt och roligt att jag mste f hra vad ni tror om det.

Jag hnger p lite olika ryska cardingforum. P Lampeduza snackar jag med en ukrainsk blackhat som knycker och sljer kundregister och annan
data frn fretag. Han vet att jag r frn Sverige och nmner drfr i frbigende att han ftt ett uppdrag att plocka kunddatabasen frn en svensk site: webshop.nordfront.se.

Han har antagligen ingen aning om vad det r fr site och bryr sig skert inte heller och han vet definitivt inte att jag hatar nassar.

Sjlvklart blev jag nyfiken. Vem har bestllt jobbet? AFA? RF? S jag frgar om han fick bra betalt. D berttar han att hans escrow fick 10k uah (typ 6k sek) kontant av en svensk i ukraina. Det r jvligt pissigt betalt, men han kanske var pank och behvde cash, vad vet jag.

Hur som helst r det nu ngon som sitter p hela kunddatabasen. Om det r AFA nskar jag dem all lycka. Men det konstiga r att betalningen gjordes av ngon p plats i Ukraina. Jag trodde att det bara var andra nassar dr och varfr skulle dom kpa databasen?

Hela historien blir extra roligt nr man lser nordfronts sekretesspolicy: "Vi kommer heller inte att spara ngra uppgifter om dig i ondan. Vi kommer kontinuerligt radera inaktuella kunduppgifter". Mer lgnaktig sekt n SMR fr man leta efter.

Uppfljning:

Nu har jag pratat med honom igen och han hade inget emot att slja databasen en gng till fr samma pris (utan kortdata)! Hr r 10 poster han skickade som smakprov: http://pastebin.com/nYQVvWm8

Till alla som ville ha bevis fr att SMR r lgnaktiga idioter - varsgoda.

Jag frgade ven i frbigende hur svensken ftt kontakt med honom. Tydligen var det ngon dynamo kyiv ultras som frmedlade kontakten. Nu vill jag inte frga mer om det hr, d kommer han brja undra varfr jag r s intresserad.

Vissa av dom i pastebin:en r ju ppet nazister och ingen speciell nyhet.
Men en kille min lillebror knner knns lite oroligt. Att han hngde med idioter visste jag men att han skulle sponsra detta r ju lskigt.

Gissar att mnga brunskjortor sitter och bajsar p sig just nu..
Citera
2014-06-16, 15:43
Medlem
Zloths avatar
Eftersom hur mnga organisationer som helst frsker att hacka Nordfront dagligen s var vl detta bara en tidsfrga, vilket jag tror att Nordfront frstr ocks.

Jag kommer st med p den dr listan men det spelar ingen som helst roll d i stort sett alla vet vad jag har fr sikter nd.

Jag r min egen chef s jag kan ju inte bli sparkad iaf
Citera
2014-06-16, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Eftersom hur mnga organisationer som helst frsker att hacka Nordfront dagligen s var vl detta bara en tidsfrga, vilket jag tror att Nordfront frstr ocks.

Jag kommer st med p den dr listan men det spelar ingen som helst roll d i stort sett alla vet vad jag har fr sikter nd.

Jag r min egen chef s jag kan ju inte bli sparkad iaf
Ja, mnga bryr ju sig inte, srskilt folk som redan r ppna med vad de str fr. Syftet r ju att skrmma de som inte r ppna, men som stdjer Nordfront med ekonomisk aktivism, och kper grejer frn deras frlag. Det r ju ocks en form av maktuppvisning ala "titta, vi kan f fram vad vi vill om er".

Nu befinner vi ju oss tyvrr i en sdan situation dr alla inte vill eller har mjlighet att vara offentliga utan att det skulle pverka dem mycket negativt, i form av uppsagda anstllningar och liknande, och drfr r det viktigt att skerheten r s hg som det bara gr.

Nu r ju inte s fallet n, men vad hnder om Motstndsrrelsen skulle vxa sig till en maktfaktor, som de krafter som styr p allvar r rdda fr. Hur skyddar man sig mot de som kontrollerar hela internet? Gr det ens?
Citera
2014-06-16, 15:53
Medlem
Tomblandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tror Skillt har annat att tnka p i Ukraina n att betala en Dynamo Kiev-huligan fr att hacka Nordfronts databas.

Detta. Det r givetvis inte svp som betalt ngon fr databasen, vnstern har ven dom kontakter i Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in