2014-06-16, 12:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Om det hade stmt s skulle kunddatabasen ha funnits lite varstans, framfrallt s skulle Expo ha haft den redan.
Inte skert. Och vem vet vem som har den? Vem vet vilken organisation "hamsterhacker" tillhr? Nordfront lr vl kunna avgra om utdragen ur databasen r genuina eller inte. Jag r ganska sker p att de r genuina. Frmodligen r det ett och samma intrng som gett bde den hr trden och Saxlind/Lund-trden. Ukrainaspret tror jag dremot inte p.
Citera
2014-06-16, 12:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det kan skert vara trollande. Samtidigt s r det ju flera inom SvP som fanatiskt stdjer NWO och vrldsjudenhetens agenda.
Frra grejen med Saxlind/Lund syftade till att skapa splittring mellan SvP och SMR. Nu vill de kanske att SMR ska misstnka Skillt/SvP. Snt trollande tycker vnsterextremister ger lite extra krydda nr de slpper en sn hr sak.
Citera
2014-06-16, 12:58
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Inte skert. Och vem vet vem som har den? Vem vet vilken organisation "hamsterhacker" tillhr? Nordfront lr vl kunna avgra om utdragen ur databasen r genuina eller inte. Jag r ganska sker p att de r genuina. Frmodligen r det ett och samma intrng som gett bde den hr trden och Saxlind/Lund-trden. Ukrainaspret tror jag dremot inte p.

Tycker du? Svitt jag kan se s r det redan knda medlemmar i Motstndsrrelsen.
Citera
2014-06-16, 13:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Tycker du? Svitt jag kan se s r det redan knda medlemmar i Motstndsrrelsen.
tminstone vissa, ja. Det Nordfront kan avgra r hur knda mejladresser, telefonnummer och annat r.
Citera
2014-06-16, 13:05
Medlem
Citat:
Den hade publicerats i s fall. Sjlva pongen med att f tillgng till en sn lista r ju att "hnga ut" folk, stigmatisera dem socialt och helst se till att de utstts fr hot. Sjlv bestller jag aldrig ngonting elektroniskt.

Det r inte alls skert. Expo, Researchgruppen m.fl. arbetar ocks som en underrttelsetjnst. RG har med skerhet massor av information om olika personer och organisationer som de av olika skl har valt att inte slppa. De har ju t.ex. med strsta sannolikhet tillgng till tminstone en gammal databas ver Flashbacks medlemmar. Denna information har de haft ganska lnge nu.
Citera
2014-06-16, 13:09
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Det r inte alls skert. Expo, Researchgruppen m.fl. arbetar ocks som en underrttelsetjnst. RG har med skerhet massor av information om olika personer och organisationer som de av olika skl har valt att inte slppa. De har ju t.ex. med strsta sannolikhet tillgng till tminstone en gammal databas ver Flashbacks medlemmar. Denna information har de haft ganska lnge nu.
De bunkrar och sammanstller mycket infr valet, drfr r det inte sjlvklart att slppa allt just nu.
Citera
2014-06-16, 13:11
Medlem
MrSkargards avatar
P vilket stt har SMR agerat lgnaktigt i det hr fallet?
Citera
2014-06-16, 13:14
Medlem
Citat:
Frra grejen med Saxlind/Lund syftade till att skapa splittring mellan SvP och SMR. Nu vill de kanske att SMR ska misstnka Skillt/SvP. Snt trollande tycker vnsterextremister ger lite extra krydda nr de slpper en sn hr sak.

Fast "Saxlind-grejen" var ju trots allt sann, vilket han sjlv erknde hr p Flashback. Om den grejen var sann kan naturligtvis annat ocks vara sant, ven om vi just nu inte vet vad som r sanning, halvsanningar eller rena phitt. Vi fr helt enkelt vnta och se om ngot mer framkommer.

Historiskt har det ju varit s att mnga "galna och lngskta pstenden" om nationalistiska personer och organisationer, som inledningsvis avfrdades som strunt och rdingpropaganda, faktiskt visade sig vara sanna.
Citera
2014-06-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Det kanske de inte har. Just nu s vet vi inte hur det ligger till. Vi fr vnta och se.
Citera
2014-06-16, 13:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Fast "Saxlind-grejen" var ju sann, vilket han sjlv erknde hr p Flashback. Om den grejen var sann kan naturligtvis annat ocks vara sant, ven om vi just nu inte vet vad som r sanning, halvsanningar eller rena phitt. Vi fr helt enkelt vnta och se om ngot mer framkommer.
Jo, den var sann. Men om man har massor av intern kommunikation s finns det skert en anledning att slppa just den man slpper. Det var s jag menade med att man "syftade till att skapa splittring". Jag tror Skillt har annat att tnka p i Ukraina n att betala en Dynamo Kiev-huligan fr att hacka Nordfronts databas.
Senast redigerad av baggebo1 2014-06-16 kl. 13:21.
Citera
2014-06-16, 13:22
Medlem
Citat:
Jo, den var sann. Men om man har massor av intern kommunikation s finns det skert en anledning att slppa just den man slpper. Det var s jag menade med att man "syftade till att skapa splittring".

Naturligtvis r det s. De vljer ju att slppa bitar av den information de har p ett stt som de tror gynnar dem. Vanlig media jobbar p ett liknande stt dr de slpper fragment av utvald information och blandar detta med rena lgner och knslopropaganda. Oavsett vilket s r ju dock det som r sant trots allt sant.
Citera
2014-06-16, 13:51
Medlem
rockingnrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Genom sga det aldrig sparas uppgifter om kunderna. Lgn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in