2014-06-15, 14:12
Medlem
Kumpalumpurs avatar
Låt mig berätta en kort berättelse om varför ni inte borde köpa eller stödja iPhone/Apple.

Jag köpte min nuvarande iPhone 4 för typ 3 år sedan, en kompis till mig hjälpte mig att jailbreaka den och den fungerade jävligt bra i ungefär 1 o ett halvt år.
Sen började dom låsa fler och fler gratis app och programvaro funktioner och vissa gratis appar krävde nyare IOS osv.
För ca 3 månader sedan så bestämde jag mig (dumt nog) att det kanske va dags att uppdatera luren så att jag kunnde använda dom gratis apparna jag saknade eftersom jag inte längre använde dom apparna jag tankade ner illegalt innan något mer.

Till min stora besvikelse så insåg jag snabbt att telefonen tog 70% längre tid på sig att ladda allt från uppstart till att öppna ett vanligt sms.
Den har hängt sig 4-5 ggr utan någon vettig annledning sedan jag uppdaterade (kanske hängde sig 4-5 ggr under 3 års tid innan, med riktiga annledningar).
Den är extremt seg och förvånadsvärt dum för att kunna kalla sig Smartphone och det känns som att dom trycker in en massa skit i uppdateringarna för att sega ner dom lite äldre modellerna så att man ska köpa en ny.

Nu kanske ni tänker "ja men det är ju en gammal modell"
Jag kan då säga er att den var exakt lika vass för några månader sedan som när jag köpte den.

Köp en Andriod!
Citera
2014-06-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumpalumpur
Låt mig berätta en kort berättelse om varför ni inte borde köpa eller stödja iPhone/Apple.

Jag köpte min nuvarande iPhone 4 för typ 3 år sedan, en kompis till mig hjälpte mig att jailbreaka den och den fungerade jävligt bra i ungefär 1 o ett halvt år.
Sen började dom låsa fler och fler gratis app och programvaro funktioner och vissa gratis appar krävde nyare IOS osv.
För ca 3 månader sedan så bestämde jag mig (dumt nog) att det kanske va dags att uppdatera luren så att jag kunnde använda dom gratis apparna jag saknade eftersom jag inte längre använde dom apparna jag tankade ner illegalt innan något mer.

Till min stora besvikelse så insåg jag snabbt att telefonen tog 70% längre tid på sig att ladda allt från uppstart till att öppna ett vanligt sms.
Den har hängt sig 4-5 ggr utan någon vettig annledning sedan jag uppdaterade (kanske hängde sig 4-5 ggr under 3 års tid innan, med riktiga annledningar).
Den är extremt seg och förvånadsvärt dum för att kunna kalla sig Smartphone och det känns som att dom trycker in en massa skit i uppdateringarna för att sega ner dom lite äldre modellerna så att man ska köpa en ny.

Nu kanske ni tänker "ja men det är ju en gammal modell"
Jag kan då säga er att den var exakt lika vass för några månader sedan som när jag köpte den.

Köp en Andriod!
Aldrig velat köpa en Iphone och med ditt och liknande inlägg som jag ser flyta runt så kommer jag inte köpa någon heller.
Citera
2014-06-15, 14:29
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumpalumpur

Jag förstår vad du säger och håller med till fullo. Apple är riktigt sluga när det gäller planerat åldrande, har dock själv aldrig haft en Apple produkt då jag alltid avskytt företaget och deras löjiga överdrivna överpris produkter.

Till min stora förvåning så blir jag dock tvungen att försvara Apple med motiveringen att de inte är det enda företaget med samma åtanke. Själv äger jag för tillfället en Samsung Galaxy S från ~januari 2011. Den har varit perfekt för mig och fungerat riktigt bra.

2013 kom den nya uppdateringen Gingerbread. Läste att den skulle göra mobilen snabbare, och få flera snygga funktioner och bugfixar etc. Veckan efter att jag uppdaterat mobilen så ångrade jag mig. Prestandan på mobilen sjönk snabbare än Titanic varje dag, och nu bara ett halvår senare så kraschar mobilen bara på grund av att man startar Wi-Fi. Planerat åldrande? Antagligen.
Citera
2014-06-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raverlily
2013 kom den nya uppdateringen Gingerbread. Planerat åldrande? Antagligen.

Eller inte. Det är något fel på din mobil, uppenbarligen. Lämna in skiten och få den fixad bara.
Citera
2014-06-16, 18:56
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arzlid
Eller inte. Det är något fel på din mobil, uppenbarligen. Lämna in skiten och få den fixad bara.

Har redan skickat in den, "Inga fel, det räckte med att fabriksåterställa den och rensa minnet" bla bla..
Visst bra att den fungerar igen, sa jag. Två veckor senare, samma resultat. Skickar in den och berättar att det inte blev någon skillnad. De säger att det inte går att göra något åt den och att jag inte har garanti kvar för att få en ny/utbytt.
Citera
2014-06-16, 19:04
Medlem
Termosins avatar
Smartphones behöver tyvärr bytas ut ganska ofta då nyare uppdateringarna av OS ofta är tunga. Hade min iphone 4 till våren förra året, uppdaterade däremot inte till nyare OS än iOS tror jag det var, redan då var den märkbart segare.

Böt till w8 med Lumia, klockren telefon. Är däremot lit sugen på en ny iphone då jag tyckte om den generellt, enkel utan JB och med JB kunde man göra mycket roligt som inte var tillåtet annars. Att de blir gamla snabbt gäller överlag flesta märkena vars modeller har flera år på nacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in