2015-01-09, 23:18
  #6277
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Att spelare kommer igång efter ett klubbyte har ju hänt förr.
Precis. Det är också ganska stor skillnad att spela i Skellefteå och Örebro som forward. Även om Mikko var perfekt som forward där förra gången han var i klubben passade han inte in riktigt nu med facit i hand. Lite för trög och med kvaliteter som inte kommer fram i det spel som spelas nu.
Han kommer säkert att lyfta sitt spel i Örebro, kul att ML är kvar i SHL. Han hade gärna fått komma till Luleå men Osten kanske har något bättre på G..?
Citera
2015-01-09, 23:18
  #6278
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Att spelare kommer igång efter ett klubbyte har ju hänt förr.

Ser inte heller det konstiga i att folk är väldigt positiva till en värvning av en tidigare skyttekung i ligan. Något sånt hade man inte ens kunnat drömma om som Örebrosupporter för några år sedan.
Tror faktiskt han kan få ett lyft om han får spela på sitt sätt och inte tvingas in i Skellefteås strikta spelsystem.
Citera
2015-01-09, 23:34
  #6279
Medlem
Displaceds avatar
Scott verkar bli borta minst en vecka till...
Citera
2015-01-10, 00:06
  #6280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Precis. Det är också ganska stor skillnad att spela i Skellefteå och Örebro som forward. Även om Mikko var perfekt som forward där förra gången han var i klubben passade han inte in riktigt nu med facit i hand. Lite för trög och med kvaliteter som inte kommer fram i det spel som spelas nu.
Han kommer säkert att lyfta sitt spel i Örebro, kul att ML är kvar i SHL. Han hade gärna fått komma till Luleå men Osten kanske har något bättre på G..?

Osten och köpelaget Luleå har alltid något på G.

OKT ska på möte med RF (3 feb) angående linjedomarens lögner om hot i från matchen mot Brynäs 22 november.

Om RF friar OKT så kan man inget annat att stänga av domaren på livstid från all hockey i Sverige.
Citera
2015-01-10, 00:14
  #6281
Medlem
Fiiskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Drar ett tips nu när det bara är 19 omgångar kvar;

1. SAIK
2. Frölunda
3. LHC
4. HV71
5. Örebro
6. FBK
------
7. Växjö
8. DIF
9. Luleå
10. Leksand
-----
11. Brynäs
12. Modo

SAIK - Luleå 4-1
Frölunda - Växjö 4-2
LHC - Färjestad 4-2
HV71 - Örebro 3-4

SAIK - Örebro 4-2
Frölunda - LHC 3-4

SAIK - LHC 3-4

Upp: Malmö, Karlskoga, Västerås
Ner: Modo
2:an är intressant. Du tror alltså att det vänder för Göteborgarna?
Citera
2015-01-10, 00:17
  #6282
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Osten och köpelaget Luleå har alltid något på G.

OKT ska på möte med RF (3 feb) angående linjedomarens lögner om hot i från matchen mot Brynäs 22 november.

Om RF friar OKT så kan man inget annat att stänga av domaren på livstid från all hockey i Sverige.

Norrmannens mordhot mot domaren kommer väl knappast att betraktas annorlunda eller finns trovärdiga FBK-vittnen som tex. Rickard Wallin och Samuelsson tillgängliga för att ge sin version av hjärnsläppet? Knappast, inte ens FBK kan gå så lång för skydda sin galne kapten tror jag, lite osäker dock.
Nä, Tollefsen bör stänga av på lång tid, man kan inte mordhota oskyldiga domare som bara gör sitt jobb. Ska domarna kunna göra sitt jobb så ska dom inte behöva bli utsatta för regelrätta hot av dårar.
Citera
2015-01-10, 00:45
  #6283
Medlem
.-.-.s avatar
Nu har lulefansen börjat ge sig på Skeå spelare också, sved förlusten så hårt att ni har helt tappat fattningen? Det är väl nån som lärt sig av osten att det är ok att kalla motståndarlagets spelare för diverse glåpord.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/skelleftea-stjarnan-om-nathatet-inte-okej/
Citera
2015-01-10, 03:40
  #6284
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nu har lulefansen börjat ge sig på Skeå spelare också, sved förlusten så hårt att ni har helt tappat fattningen? Det är väl nån som lärt sig av osten att det är ok att kalla motståndarlagets spelare för diverse glåpord.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/skelleftea-stjarnan-om-nathatet-inte-okej/

Ännu ett inlägg om Luleå från dig. Mycket förvånande

I övrigt kan jag tycka att det inte är mycket att göra en artikel om. Onödigt att skicka meddelandet till honom, men jag kan inte förstå hur Sundqvist orkar bry sig. Det är ju inte direkt förvånande att det är en Skaikare som gråter ut i skvallerpressen. Det är manligt med tårar!
Citera
2015-01-10, 08:54
  #6285
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Att spelare kommer igång efter ett klubbyte har ju hänt förr.

Ser inte heller det konstiga i att folk är väldigt positiva till en värvning av en tidigare skyttekung i ligan. Något sånt hade man inte ens kunnat drömma om som Örebrosupporter för några år sedan.

Bra värvning, helt klart.


Runt 25 gg pengarna på att ni vinner Sm-guld. Värt att lägga en slant?
Citera
2015-01-10, 09:52
  #6286
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Scott verkar bli borta minst en vecka till...
Blir säkert resten utav säsongen. Typiskt Brynäs att mörka allt som har med skador att göra.
Citera
2015-01-10, 10:32
  #6287
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nu har lulefansen börjat ge sig på Skeå spelare också, sved förlusten så hårt att ni har helt tappat fattningen? Det är väl nån som lärt sig av osten att det är ok att kalla motståndarlagets spelare för diverse glåpord.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/skelleftea-stjarnan-om-nathatet-inte-okej/

Fast detta var ingenting, känsliga pojkar i gruvan vad det verkar, citat från Expressen:

Citat:
"Du är totalt iskall" och "Förbannat du är ful ser ut som att man kör över dig 10 gånger om ", skriver personen.

Verkligen fruktansvärt näthat.

För övrigt verkar du ohälsosamt fixerad vid Luleå.
Citera
2015-01-10, 11:24
  #6288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Att spelare kommer igång efter ett klubbyte har ju hänt förr.

Ser inte heller det konstiga i att folk är väldigt positiva till en värvning av en tidigare skyttekung i ligan. Något sånt hade man inte ens kunnat drömma om som Örebrosupporter för några år sedan.

När han var poängligan i ES så gjorde vi vårat andra år i AS :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in