2015-01-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Så Luleå gör sig av med Tim Wallace och skeppar in Lehtonen? Inget vidare beslut tycker jag. Förstnämnde är bättre.

Märks att det surrats en del om Luleå här inne senaste dagarna...

Jag har ingen järnkoll på Lehtonen, så rätta mig om jag har fel, men han är väl en lite annan spelartyp än Wallace. Känslan är att Mikko har ett bättre målsinne och en högre kapacitet som offensiv spets. Vilket också är precis vad vi behövde få in, så att fler än vår förstakedja kan vara med och bidra framåt.

Han är ju rätt stor den där Mikko, är han nå bra på att använda sin storlek också?

Han debuterar förövrigt med stor sannolikhet redan imorgon. Han får gärna göra en Pesonen
Citera
2015-01-09, 18:49
Medlem
Har bara en tanke, som jag skulle vilja höra lite respons på.
Hur vore det om SM-liiga och SHL slog ihop sig?
Det skulle bli en bra liga i tanken,
men i verkligheten?
Citera
2015-01-09, 18:52
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Luleå hade givetvis koll på när man spelade men trodde kanske inte att straffet skulle bli så hårt eller också kanske man räknade med att dessa herrar har en kalender över när matcherna spelas eller också så glömde man att det är idioter man har att göra med.
Du köper alltså nämndens haltande förklaring? Det gör inte jag, också konstigt att dom inte kan se över beslutet i efterhand nu när verkligheten finns framför dom. Ett jävla skämt är vad det är.

Jag personligen hade tyckt det hade varit mer naturligt om någon annan klubb som inte varit i exakt samma situation förut gått på den här minan. Men nu när Luleå har varit i exakt samma läge förut är jag ganska oförstående varför man inte handlat som man gjorde sist?

Det här verkar ju för övrigt vara den enda röda tråden DN någonsin har haft - dom agerar ju helt plötsligt konsekvent!
Citera
2015-01-09, 18:52
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic

Jag har ingen järnkoll på Lehtonen, så rätta mig om jag har fel, men han är väl en lite annan spelartyp än Wallace. Känslan är att Mikko har ett bättre målsinne och en högre kapacitet som offensiv spets. Vilket också är precis vad vi behövde få in, så att fler än vår förstakedja kan vara med och bidra framåt.

Han är ju rätt stor den där Mikko, är han nå bra på att använda sin storlek också?

Han debuterar förövrigt med stor sannolikhet redan imorgon. Han får gärna göra en Pesonen
Bäst hade varit att skapa en Luleåtråd där alla kunde påpeka deras domargnäll, fulspel och dylika saker. Blir lätt såhär när det bara pratas om en sak. på mig..

Han är nog en bättre spelare egentligen, Lehtonen, men han verkar vara helt under isen om man ska tolka något från vad som skrivits här inne. Wallace verkade mest användas på fel sätt. Men vi får se.
Senast redigerad av m4tt145 2015-01-09 kl. 18:58.
Citera
2015-01-09, 18:53
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
men i verkligheten?

Vill jag inte se, många matcher mot finska lag som inte hade lockat publiken.
Citera
2015-01-09, 19:03
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic

Vet inte om han vunnit en enda närkamp efter skadan han fick mot danskarna. Han är offensiv spets (när han har självförtroendet) men helt värdelös i alla defensiva situationer. Kan inte låta bli att bli förbannad varje gång han "fore-checkar" eftersom han inte verkar förstå att man kan använda klubban även när man själv inte har pucken på bladet (du kommer förstå vad jag menar).
Citera
2015-01-09, 19:21
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
men i verkligheten?

Har aldrig hört ett bra argument till det.

Vill se Leksand mot svenska lag. Skiter något så in i bomben i finska ligan.
Citera
2015-01-09, 19:27
Medlem
B-Dawks avatar
Det är alltid lika härligt att vara i Kinnarps och se publiken välla ut till utgångarna innan slutsignalen har gått. Matchen igår var väl inte precis den bästa och samtidigt en match som Färjestad inte borde vunnit. Dock så borde de vunnit matchen innan så det visar att hockey inte alltid är logisk.

Nu måste Färjestad bara se till att vinna först och främst imorgon mot Leksand men sen även mot Modo. Vinner de inte bägge de matcherna blir det svårt att komma upp på slutspelsplats.

Nackdelen med att börja säsongen så uselt som Färjestad gjorde är att även när det formtoppas så räcker det med någon förlust för att tappa en plats hit och dit.
Citera
2015-01-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det är alltid lika härligt att vara i Kinnarps och se publiken välla ut till utgångarna innan slutsignalen har gått. Matchen igår var väl inte precis den bästa och samtidigt en match som Färjestad inte borde vunnit. Dock så borde de vunnit matchen innan så det visar att hockey inte alltid är logisk.

Nu måste Färjestad bara se till att vinna först och främst imorgon mot Leksand men sen även mot Modo. Vinner de inte bägge de matcherna blir det svårt att komma upp på slutspelsplats.

Nackdelen med att börja säsongen så uselt som Färjestad gjorde är att även när det formtoppas så räcker det med någon förlust för att tappa en plats hit och dit.

Varför borde Färjestad INTE vunnit i går?
Citera
2015-01-09, 22:47
Medlem
.-.-.s avatar
Många Örebrofans verkar helt till sig över Lehtonen, men dom har väl inte sett lika mycket av honom som vi Skeå fans har och det vi har sett är ingen vacker syn.
Örebroarna kommer nog märka snart vilket lågt tempo Lehtonen har i sig och hur svag han är, och noll självförtroende, skjuter aldrig själv längre.
Jag unnar honom faktiskt att lyckas, men inte för bra.

Lasse Johansson måste ju va ett geni som lyckats få ett annat lag att ta över en halvskadad Lehtonen.
Citera
2015-01-09, 22:51
Medlem
Giggsys avatar
Drar ett tips nu när det bara är 19 omgångar kvar;

1. SAIK
2. Frölunda
3. LHC
4. HV71
5. Örebro
6. FBK
------
7. Växjö
8. DIF
9. Luleå
10. Leksand
-----
11. Brynäs
12. Modo

SAIK - Luleå 4-1
Frölunda - Växjö 4-2
LHC - Färjestad 4-2
HV71 - Örebro 3-4

SAIK - Örebro 4-2
Frölunda - LHC 3-4

SAIK - LHC 3-4

Upp: Malmö, Karlskoga, Västerås
Ner: Modo
Citera
2015-01-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Många Örebrofans verkar helt till sig över Lehtonen, men dom har väl inte sett lika mycket av honom som vi Skeå fans har och det vi har sett är ingen vacker syn.
Örebroarna kommer nog märka snart vilket lågt tempo Lehtonen har i sig och hur svag han är, och noll självförtroende, skjuter aldrig själv längre.
Jag unnar honom faktiskt att lyckas, men inte för bra.

Lasse Johansson måste ju va ett geni som lyckats få ett annat lag att ta över en halvskadad Lehtonen.

Att spelare kommer igång efter ett klubbyte har ju hänt förr.

Ser inte heller det konstiga i att folk är väldigt positiva till en värvning av en tidigare skyttekung i ligan. Något sånt hade man inte ens kunnat drömma om som Örebrosupporter för några år sedan.
Senast redigerad av Tiltovic 2015-01-09 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in