2015-01-03, 23:37
Medlem
J.R.s avatar
Vad tror ni om Ersbergs attack på Sören Persson?
Anmäld? Avstängning?
Jag tror nog att han kan få en ganska lång avstängning, det gäller att domarna kan få göra sitt jobb utan att bli attackerade fysiskt. Blir nog minst 10 matcher. Domarna har ju dessutom inte gjort något som helst fel utan gör allt rätt.
Lider ändå med Ersberg (om han blir avstängd), han missuppfattar situationen lite och går bananas.
Citera
2015-01-04, 00:05
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Djävligt gött att samtliga lag under oss förutom kaffeflickorna förlorade ikväll!

Ner i träsket med er modoröfvar, lyxfällor, brunäsare och allt annat löst folk där nere i botten
Var lugn, vi byter nog plats snart
Citera
2015-01-04, 00:25
Medlem
Leksingens avatar
synd att han inte kastade ngt hårdare i huvudet på domaren, sjukt jävla domslut.
Citera
2015-01-04, 00:34
Medlem
Ersberg ska ha minst samma straff som OKT. Om inte ett hårdare straff.
Allt annat är en skandal annars.
Citera
2015-01-04, 00:36
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ersberg ska ha minst samma straff som OKT. Om inte ett hårdare straff.
Allt annat är en skandal annars.
Fast "Tolle" hotade ju domaren till livet vilket är allvarligt. Han kom för lindrigt undan faktiskt.
Citera
2015-01-04, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Fast "Tolle" hotade ju domaren till livet vilket är allvarligt. Han kom för lindrigt undan faktiskt.

Om någon hoppar på dig bakifrån och du håller på att strypas,hur skulle du då reagera?
Sedan säger OKT att han inte hotat domaren utan detta är endast ord från domare jäveln själv. Alltså ord mot ord.

Så du menar att fysiskt våld ska vara mildare än verbalt våld?

I denna åsikt så tar jag inte parti för lag utan hur lotterinämnden ska döma medan du tycker att OKT ska dömas hårdare för att han spelar i FBK.

Så typiskt kommunistiskt tänkande,straffa överklassen.

Nej min åsikt är Ersberg ska minst det samma som OKT.
Citera
2015-01-04, 01:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Om någon hoppar på dig bakifrån och du håller på att strypas,hur skulle du då reagera?
Sedan säger OKT att han inte hotat domaren utan detta är endast ord från domare jäveln själv. Alltså ord mot ord.

Så du menar att fysiskt våld ska vara mildare än verbalt våld?

I denna åsikt så tar jag inte parti för lag utan hur lotterinämnden ska döma medan du tycker att OKT ska dömas hårdare för att han spelar i FBK.

Så typiskt kommunistiskt tänkande,straffa överklassen.

Nej min åsikt är Ersberg ska minst det samma som OKT.
Du tar alltid parti för lag dvs. Färjestad och jag är opartisk här. Klart att man måste lita på vad domaren säger kontra en galen norrman med en historia som fighter och hjärnsläpp.
Ett mordhot borde anses som värre än en handske som slängs.
Citera
2015-01-04, 01:59
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Vad tror ni om Ersbergs attack på Sören Persson?
Anmäld? Avstängning?
Jag tror nog att han kan få en ganska lång avstängning, det gäller att domarna kan få göra sitt jobb utan att bli attackerade fysiskt. Blir nog minst 10 matcher. Domarna har ju dessutom inte gjort något som helst fel utan gör allt rätt.
Lider ändå med Ersberg (om han blir avstängd), han missuppfattar situationen lite och går bananas.

Samtidigt är det länge sedan vi såg något sånt här och jag tror inte att Disciplinnämnden kommer använda Alavaaras avstängning - 22 matcher - som en måttstock. Det blir dock intressant att se vad påföljden blir då Förbundet (disciplinnämnden) nu får sätta straffskalan för attacker på domaren.

I regel ska ju såna bestraffas extra hårt och 8-11 matcher vore rimligt - om man nu använder Alavaara som måttstock vilket jag dock är tveksam till att man gör.

Det blir som sagt spännande.
Citera
2015-01-04, 02:01
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eduard
Håller med! Det är dessa "jäkla stjärnor" som skapar ett jävla go i laget och håller sina gubbar på toppnivå!

Jag antar att även du som enögd Luleåsupporter kan hålla med om det. Tänk dig tillbaka säsongen 12-13 när dvärg-Bulan gjorde kaos i Luleåbåset, t.o.m. Chris kunde ta en tackling utan att ropa på Cam! Luleå landade på en stabil andraplats om jag inte missminner mig totalt, bästa på nästan tio år och detta tack vare Bulans helhjärtade engagemang.

Fast den där jämförelsen är intressant. Bulan var ju extremt kontrollerad i båset medan AJ är ett psykfall. I regel brukar ju tränarnas beteende smitta av sig på spelarna. Det är inte en slump att Luleå Hockey var bland de minst utvisade laget under Rönken och Bulans ledning. Det är ingen slump att det är i HV71 som spelarna attackerar domaren fysiskt.
Citera
2015-01-04, 02:21
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Fast den där jämförelsen är intressant. Bulan var ju extremt kontrollerad i båset medan AJ är ett psykfall. I regel brukar ju tränarnas beteende smitta av sig på spelarna. Det är inte en slump att Luleå Hockey var bland de minst utvisade laget under Rönken och Bulans ledning. Det är ingen slump att det är i HV71 som spelarna attackerar domaren fysiskt.
AJ är nog inget psykfall -lite kanske- tycker han är ungefär som man önskar sig av en coach när det gäller engagemang, han glöder verkligen. Förvandlingen som HV71 gjort under hans roder är ju också rätt häpnadsväckande, nu presterar dom som man kan begära av SHLs dyraste trupp, tidigare har man ju glidit omkring en stor del av matcherna.
Citera
2015-01-04, 07:07
Medlem
Embas avatar
Citat:
AJ är nog inget psykfall -lite kanske- tycker han är ungefär som man önskar sig av en coach när det gäller engagemang, han glöder verkligen. Förvandlingen som HV71 gjort under hans roder är ju också rätt häpnadsväckande, nu presterar dom som man kan begära av SHLs dyraste trupp, tidigare har man ju glidit omkring en stor del av matcherna.

Du är den enda av dina gelikar som inte förvränger, hånar och fånar sig. Fortsätt med det.

Japp. Under Dahléns roder såg det fördjävligt ut, framför allt defensivt. Men sedan Olausson kom tillbaka så har det blivit bättre.

Angående Johanssons så är han en känslomänniska och vinnarskalle. Han tillåter ingen glassa omkring på isen, då får man stanna hemma. (Lex Fiala)..
Citera
2015-01-04, 09:25
Medlem
vapor21s avatar
Känner mig lite skeptisk till Tambellini. Ingen dålig spelare, men Växjö saknar just nu mer spets än bredd tyvärr. Visserligen är det bredden som behövs byggas på också, men man vill ju såklart alltid se toppspelarna ploppa upp i laguppställningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in