Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Kan vara att det finns de som är sämre -dock tveksamt enligt mig-, den avgörande skillnaden här är att SD är värvad för att göra skillnad dvs. ersätta Olausson och har med säkerhet högsta lönen i laget.
Att jämföra med andra utfyllnadsspelare eller ens Petrell (som också gått knackigt och troligtvis är dyr) går alltså inte, man bör ersätta Dixon med en spelare som kan bära laget poängmässigt dvs. det han själv skulle göra. Men det är ju bara min åsikt i Dixon-gate.
Fast du kommer ju inte hitta en spelare av samma (egentliga) kaliber som Dixon genom att enbart bryta hans kontrakt. Han har fått en stor del av sin lön i sign-on och det är pengar som Luleå inte kommer att få tillbaka bara för att de gör sig av med honom, hans lön ligger på någonstans runt 130-150k har jag för mig - det räcker antagligen inte till en ny förstacenter mitt under pågående säsong.
Man kan alltså inte resonera som så att man kan kicka Dixon för att få in en ny spelare som kan fylla hans tilltänkta skor, då ekonomin inte tillåter det.
Det är ännu en anledning till varför jag tycker att man ska behålla Dixon.
Jag har inte jämfört rakt av med andra spelare, bara hävdat att just Dixon inte är huvudproblemet i Luleå - däremot så tror jag att han kan vara en del av lösningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
vf
Dom har kickat ganska många dom två senaste åren, dålig scouting?
Det känns som om de har försökt att fynda spelare utan att riktigt ha scoutat mer än på EP, kanske dags att tänka i andra banor?