2014-11-27, 23:25
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Hur går det för Olden annars? Tyckte han såg förbannat bra ut, lite waste att ha honom i en fjärdekedja. Westerholmarna däremot, ouch.
Citera
2014-11-27, 23:41
Medlem
Displaceds avatar
Skapar en hel del framåt, tar ofta smarta beslut men får bara inte dit målen än så länge. Skulle vilja se honom skjuta mer för han har ett bra skott. Tycker han gör det bättre än Blomqvist så vill gärna byta plats på honom. Sedan vill jag ha Lundberg in i 3e och låta Westerholmarna spela ihop. De må vara usla men är nog sämre individuellt än ihop. Så vill se:

3e: Olden - Lundberg - Brodin
4e: Westerholm - Westerholm - Blomqvist
Citera
2014-11-28, 00:17
Medlem
slirrefirres avatar
Såg att Westlund fick ganska mycket tid idag. En kille som kan bli riktigt bra i Brynäs, men har nog en heldel att jobba på.
Citera
2014-11-28, 07:20
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Hur går det för Olden annars? Tyckte han såg förbannat bra ut, lite waste att ha honom i en fjärdekedja. Westerholmarna däremot, ouch.
Det är slöseri, ja. Han har sett bra ut. Synd att han inte fått göra några mål bara.
Sen tycker jag att den ena brodern skärpt sig, han var inte bra igår men efter uppehållet har han varit bra! Skulle gärna se honom gå in i en andrakedja med Olden och vår ersättare för Ollas(förutsatt att det faktiskt blir någon spetsspelare). Vill även se honom spela powerplay. Han måste dock träna tekningar.
Senast redigerad av Illusioner 2014-11-28 kl. 07:28.
Citera
2014-11-28, 07:41
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Det var en jämn match!

ang total överlägsenhet...

Det var en jämn match i 2 perioder. Tycker man hela matchen var jämn, då kan det nog vara nyttigt att tänka om. Brynäs var helkassa i tredje.
Citera
2014-11-28, 07:46
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Det var en jämn match i 2 perioder. Tycker man hela matchen var jämn, då kan det nog vara nyttigt att tänka om. Brynäs var helkassa i tredje.
JJ var helkass. Sämsta målvaktsinsatsen jag sett på mycket, mycket länge. Och då skyller jag sällan på målvakter.
Citera
2014-11-28, 08:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Unken jävla match. Spelmässigt jämn men dåliga utvisningar och en klappkass JJ fällde oss. Inte riktigt det sättet jag väntade mig att matchen skulle bli. Fyfan, JJ, aldrig igen.

Fast jag tyckte inte målvakten var så kass? Iofs svårare att se dåliga insatser live s.a.s. Bäckmans backhand såg kanske inte otagbar ut, men annars vette fan. Annars var det som du skriver jämn match i 2 perioder och sedan fick Frölunda en stroke och gjorde mål i pp.

Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Frölunda är överlägsna om dom får igång PP, då finns det inget lag i närheten.

Nä, det skiljer oerhört lite mellan lagen i toppen. Att Frölunda går bra beror på att dom sällan dippar, dom är konsekventa i spelet varje match. Då tillåts vissa spelare ha en mindre bra match i bland utan att matchen i stort påverkas. Jämför med t.e.x LIF som är beroende av en storspelande målvakt i varje match.
Citera
2014-11-28, 11:58
Medlem
Stegens avatar
Tidigt jullov för Azdz, lugnt och skönt det är här nu

http://www.gd.se/ishockey/shl/bengtzen-om-dixon-vi-har-diskuterat-hans-namn#Ishockey
Bengt-sen har tydligen diskuterat att plocka upp Dixon från farmarlaget. Jag är tveksam, känns som en sådan typisk Brynäs-värvning. En gammal stofil som misslyckas i ett annat (sämre) lag tros få en nytändning bara för att han får spela i laget med snyggast tröjor. Usch och fy, när skall en Brynäsare bli nöjd med laget.
Citera
2014-11-28, 12:16
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Tidigt jullov för Azdz, lugnt och skönt det är här nu

http://www.gd.se/ishockey/shl/bengtzen-om-dixon-vi-har-diskuterat-hans-namn#Ishockey
Bengt-sen har tydligen diskuterat att plocka upp Dixon från farmarlaget. Jag är tveksam, känns som en sådan typisk Brynäs-värvning. En gammal stofil som misslyckas i ett annat (sämre) lag tros få en nytändning bara för att han får spela i laget med snyggast tröjor. Usch och fy, när skall en Brynäsare bli nöjd med laget.

Jag hoppas att Dixon stannar i Luleå, han var en av mina favoriter när han var i Brynäs och han har ju varit bra i Finland efter det också. Potentialen att vara en av de bästa spelarna i SHL finns ju där, så jag hoppas att Osten ger honom tid, speciellt med tanke på att han har kontrakt över en säsong till. Ogillar när man ger upp på spelare med potential bara för att det inte fungerar för stunden.
Citera
2014-11-28, 12:42
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag hoppas att Dixon stannar i Luleå, han var en av mina favoriter när han var i Brynäs och han har ju varit bra i Finland efter det också. Potentialen att vara en av de bästa spelarna i SHL finns ju där, så jag hoppas att Osten ger honom tid, speciellt med tanke på att han har kontrakt över en säsong till. Ogillar när man ger upp på spelare med potential bara för att det inte fungerar för stunden.
Första säsongen i Brynäs hade Dixon 6 poäng efter femton matcher, endast två fler än han har efter 15 matcher den här säsongen (Har han ens spelat i alla dessa?). Han kommer nog igång skall du se.
Citera
2014-11-28, 12:48
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Hoppas och tror på motsatsen. Tror inte att det finns någon potential faktiskt, spelet är snabbare än när han senast spelade i Sverige och snabbheten är hans akilleshäl. Tack vare trög åkning så han alltid är halvsekunden för sent ute, det är likadant med passningar och skott. Det går för långsamt helt enkelt.
Nästan otroligt att han fortfarande är kvar i truppen, spelar gör han tack och lov inte.
Citera
2014-11-28, 12:56
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Första säsongen i Brynäs hade Dixon 6 poäng efter femton matcher, endast två fler än han har efter 15 matcher den här säsongen (Har han ens spelat i alla dessa?). Han kommer nog igång skall du se.

Han har väl mer eller mindre spelat i samtliga 15, dock har han blivit petad under matchernas gång flera gånger. Jag tror också att han kommer att komma igång, tyvärr så dök han ju upp relativt otränad samtidigt som han har haft en del problem med skador så jag tror verkligen att han kan höja sig om man ger det lite tid.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hoppas och tror på motsatsen. Tror inte att det finns någon potential faktiskt, spelet är snabbare än när han senast spelade i Sverige och snabbheten är hans akilleshäl. Tack vare trög åkning så han alltid är halvsekunden för sent ute, det är likadant med passningar och skott. Det går för långsamt helt enkelt.
Nästan otroligt att han fortfarande är kvar i truppen, spelar gör han tack och lov inte.

Han är ju inte sämre på grilllorna än vad Olausson var, tycker de liknar varandra väldigt mycket, även om Dixon är mer fysisk.

Jag tycker folk kritiserar honom på tok för mycket, det är likadant varje gång laget inte går så bra under en period. Då ska det alltid sparkas spelare hit och dit för att lösa problemen. Visst, han har inte varit alls så bra som man hoppats på, men samtidigt kan man inte ge upp på en spelare efter 15 matcher, det känns väldigt förhastat. Det finns en rad av spelare som, i min mening, varit klart mycket sämre än Dixon, det är snarare det som är problemet med Luleå just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in