2014-10-19, 11:38
Medlem
Alltid detta tjat om att jag inte förstår vissa ord Det hör inte hit. Jag har sagt redan från början att Nylander skulle bli nyttig för oss och visserligen ska man inte dra för stora växlar men av det vi sett hittils så har jag haft rätt. Han har inte dominerat på något sätt, men har samtidigt visat en gång för alla vilka kvaliteer han besitter. Skulle vara väldigt intressant att höra vad ni har emot honom så himla mycket? Han har däremot brister i defensiven, men det vet ju alla om. Det är lätt att påstå att andra lag inte kommer bli bättre för att man tar in vissa spelare men inte fan gnäller jag för att bland annat Leksand blivit bättre spelmässigt för att Hultström och Ritola kommit in.
Citera
2014-10-19, 11:38
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tja, första matchen behöver jag väl inte ens nämna? Han gjorde väl inte mycket väsen av sig igår förvisso men var inblandad i vårt 1-0 mål och han ligger bakom att vi är mer kreativa i vårt anfallspel än tidigare. Nog för att du inte gillar Nylander men du börjar bli pinsam nu.

Svara på frågan för en gångs skull. Hur påverkar Nylander er grupps harmoni och lagkänsla till det bättre?
Citera
2014-10-19, 11:41
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
"Tråklaget" hade 24-8 i skott mot er efter två perioder.

Men du kan vara lugn, det kommer inte dröja länge förrän ni får tråkstämpeln.

1. Ni är tia på antalet gjorda mål - det brukar få igång folk.

2. Ni släpper in lite mål - det brukar få igång folk mer.

3. Ni kollapsar rätt extremt i egen zon - det brukar också få igång folk att börja prata om "styrspel" och annat yrsel.

Om senast tio omgångar är ni allas tråklag här på forumet. Kom ihåg var du läste det först.

Frölunda är ganska ineffektivt, gör inte så många mål. Och visst, göra mål är ju en stor del i själva underhållningen.

Men nog är de flesta överens om att Frölunda spelar ganska rolig hockey när dom får det att fungera. Kan rulla runt med motståndaren hur mycket som helst ibland.

Men visst, det gäller ju att få utdelning med.

Igår var ju ett bottennapp i spelet långa perioder, det var ju flera överaskade över. Kul att vi lyckades vinna ändå, efter en fantastisk vändning.
Citera
2014-10-19, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Svara på frågan för en gångs skull. Hur påverkar Nylander er grupps harmoni och lagkänsla till det bättre?
Ska väl ärligt erkänna att det är lite tidigt att bekräfta detta, men kollar man på hans kvaliteer och på hans enorma talang så ser man att han har det där lilla extra. Det är just den biten som har saknats i laget tidigare.

Förövrigt sitter jag här och drömmer om att få tillbaka Cumiskey, men det sägs ju att han kommer vara kvar i Chicago så det lär inte ske.
Citera
2014-10-19, 11:44
Medlem
Illusioners avatar
Vi skulle fan kunna sluta skriva i den här tråden så får Azdz köra sina cirkelresonemang med sig själv resten utav säsongen.
Citera
2014-10-19, 11:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Frölunda är ganska ineffektivt, gör inte så många mål. Och visst, göra mål är ju en stor del i själva underhållningen.

Men nog är de flesta överens om att Frölunda spelar ganska rolig hockey när dom får det att fungera. Kan rulla runt med motståndaren hur mycket som helst ibland.

Igår var ju ett bottennapp i spelet långa perioder, det var ju flera överaskade över. Kul att vi lyckades vinna ändå, efter en fantastisk vändning.

Märk väl att jag inte lägger några värderingar om Frölundas spel men jag ser tecknen i skyn. Det är upplagt till att gemene pajas här på forumet kommer börja gråta om "styrspel" - framförallt om Frölunda vinner många matcher.

Luleå Hockey har redan varit där. Gör du lite mål och släpper in lite mål så får du en tråkstämpel. Belackarna behöver inte ens ha sett några matcher.

Kan förresten nämna att Luleå Hockey har börjat kombinera hård forecheck med styrspel nu under Fagervalls och Skuggans ledning. Det fanns inte på kartan under Rönkens tid. Ändå tycker folk att man spelar roligare nu och förut så anklagade man Rönken för att spela "styrspel".
Citera
2014-10-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
"Tråklaget" hade 24-8 i skott mot er efter två perioder.

Men du kan vara lugn, det kommer inte dröja länge förrän ni får tråkstämpeln.

1. Ni är tia på antalet gjorda mål - det brukar få igång folk.

2. Ni släpper in lite mål - det brukar få igång folk mer.

3. Ni kollapsar rätt extremt i egen zon - det brukar också få igång folk att börja prata om "styrspel" och annat yrsel.

Om senast tio omgångar är ni allas tråklag här på forumet. Kom ihåg var du läste det först.

Köper inte riktigt det.

3. Kollapsar i egen zon, ja. Men det är för att man vill spela sig ur situationerna och inte bara lägga ut. Minst icing i serien https://twitter.com/Rosenrasande/status/521651918201163777

2. Släpper in lite mål, ja. Med en av SHL bästa backuppsättningar är det rimligt.

1. Gjort lite mål, ja. Fast det visar egentligen ingenting. Frölunda skjuter tredje mest i hela serien och fjärde mest utanför. Målchanserna finns och skotten finns, men tyvärr har effektiviteten varit för dålig.

Andra perioden mot Luleå igår var den sämsta denna säsongen, och Luleå har ändå bara 1 - 0. Stark lägsta nivå. Problemet är väl att såna som sitter och runkar till statistik för mycket glömmer vad som är bakom siffrorna!
Senast redigerad av Wollakosota 2014-10-19 kl. 12:02.
Citera
2014-10-19, 12:00
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran

Tycker inte Frölunda spelar en särskilt rolig ishockey. Visst de har pucken mycket men de gör ju liksom inget med den, är mest ute i hörnen eller på andra ställen långt ifrån mål.
Citera
2014-10-19, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vi skulle fan kunna sluta skriva i den här tråden så får Azdz köra sina cirkelresonemang med sig själv resten utav säsongen.
Nu är ju detta ingen ordkunskapstråd, så dom som betvivlar att jag förstår ord kan ju skriva PM istället för att förpesta denna tråd. Vi är ju trots allt några stycken här som på ett respektfullt sätt försöker diskutera hockey i synnerhet.
Citera
2014-10-19, 12:06
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Köper inte riktigt det.

3. Kollapsar i egen zon, ja. Men det är för att man vill spela sig ur situationerna och inte bara lägga ut. Minst icing i serien https://twitter.com/Rosenrasande/status/521651918201163777

2. Släpper in lite mål, ja. Med en av SHL bästa backuppsättningar är det rimligt.

1. Gjort lite mål, ja. Fast det visar egentligen ingenting. Frölunda skjuter tredje mest i hela serien och fjärde mest utanför. Målchanserna finns och skotten finns, men tyvärr har effektiviteten varit för dålig.

Andra perioden mot Luleå igår var den sämsta denna säsongen, och Luleå har ändå bara 1 - 0. Stark lägsta nivå. Problemet är väl att såna som sitter och runkar till statistik för mycket glömmer vad som är bakom siffrorna!

Du svarar ju "ja" på alla mina punkter och säger att du inte köper det? Jag tycker det verkar förvirrande.

Om du inte köper det jag säger så skulle ju du hävda att Frölunda minsann har gjort fler mål än man gjort och att man släppt in fler mål än man gjort.

Angående försvarsspelet så handlar det ju om att upptäcka hur laget spelar och det är ju inte säkert att alla tittar på en sån detalj så där skulle ju diskussioner potentiellt uppstå.

Frölunda kollapsar för att de vill täppa igen framför eget mål. I utgångsläget har man inte en enda forward som lägger press på blålinjen - det är rätt ovanligt på den här nivån. Senaste laget som jag minns spelade så var Södertälje. Men det är dock intressant att Frölunda gör det. Lagen i SHL är rätt lika varandra annars.

Att du ens använder dig av Ros som någon slags måttstock. Visst vet du att vi har hybridicing från och med den här säsongen?
Citera
2014-10-19, 12:14
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Harmoni och lagkänsla kan man ju jobba upp med en afterwork, en taco-kväll eller ett studiebesök. Behövs ingen liten fjant till spelare för det. Hade någon annan än klåparen Nylander fått spela hans 20+ minuter igår hade utan tvekan Modo vunnit.
Citera
2014-10-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Harmoni och lagkänsla kan man ju jobba upp med en afterwork, en taco-kväll eller ett studiebesök. Behövs ingen liten fjant till spelare för det. Hade någon annan än klåparen Nylander fått spela hans 20+ minuter igår hade utan tvekan Modo vunnit.
Fast nu vänder du ju på det. Det är ju tvärtom. Modo har ju blivit spelmässigt bättre sedan Nylander kom in, det är bara att kolla på vad han presterat i dom 2 matcher han spelat. Resten bemöter jag inte ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in