2014-10-19, 12:21
  #2173
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det här känns så där:

1 20 Taffe, Jeffrey LHC CE 11 1 13 14 1.27 29 11:11
2 11 Micflikier, Jacob LHC LW 11 7 6 13 1.18 0 9:8
3 24 Christensen, Erik HV71 LW 12 2 11 13 1.08 2 11:4
4 19 Calof, Andrew SAIK RW 12 8 3 11 0.92 8 12:5
5 10 Ryan, Derek ÖHK LW 12 3 8 11 0.92 2 8:7

Poängligans fem førsta...
Det är värre i Tyskland, 11 tyskar i top 50
Citera
2014-10-19, 12:26
  #2174
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast nu vänder du ju på det. Det är ju tvärtom. Modo har ju blivit spelmässigt bättre sedan Nylander kom in, det är bara att kolla på vad han presterat i dom 2 matcher han spelat. Resten bemöter jag inte ens.
Ja, han har spelat två matcher och i den som han spelade mest i var han helt värdelös. Såg inte honom göra en enda bra grej.
Citera
2014-10-19, 12:28
  #2175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Ja, han har spelat två matcher och i den som han spelade mest i var han helt värdelös. Såg inte honom göra en enda bra grej.
Ändå var han delaktig i vårt enda mål vi gjorde för kvällen och var en stor injektion i vårt anfallspel? Sluta skäm ut dig snälla
Citera
2014-10-19, 12:28
  #2176
Medlem
whaks avatar
5 poäng från toppen och seriens bästa målvakt.
Det är bara att hoppas att vi tar SAIK på Tisdag.

Edit: vid närmare titt på tabellen så tror jag följande.


Lag 1-6 enbart inbördes förändringar
Lag 7-10 ett av dessa kommer byta plats med FBK
Lag 11-12 FBK går upp över strecket, Leksand blir kvar med troligtvis Modo eller DIF som sällskap
__________________
Senast redigerad av whak 2014-10-19 kl. 12:36.
Citera
2014-10-19, 12:32
  #2177
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ändå var han delaktig i vårt enda mål vi gjorde för kvällen och var en stor injektion i vårt anfallspel? Sluta skäm ut dig snälla
Han slog ett värdelöst pass som råkade studsa fram till en Modoit. Besitter han egenskaper som ingen annan i Modo har tycker jag verkligen synd om er. Att du säger att han var en stor injektion till ert anfallsspel talar väl mer för min del då ert anfallsspel inte direkt var sprudlade?
Citera
2014-10-19, 12:37
  #2178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Han slog ett värdelöst pass som råkade studsa fram till en Modoit. Besitter han egenskaper som ingen annan i Modo har tycker jag verkligen synd om er. Att du säger att han var en stor injektion till ert anfallsspel talar väl mer för min del då ert anfallsspel inte direkt var sprudlade?
Du nämner ETT dåligt pass som om det skulle ha någon som helst bevis för dina påståenden. Bättre kan du. Även dom bästa kan göra dåliga passningar ibland. Det borde väl även den mest kunniga förstå, eller hur? Vårt anfallspel var inte strålande nej, men Nylander bidrar enormt mycket med fart, pucktempo, passningsspel och skridskoåkning. Sedan har ni till stor del"Starky" att tacka för era 3 poäng, men det är för dåligt att bara göra ett mål framåt med tanke på att vi sköt över 40 skott. Du får gärna ha vilka åsikter du vill, men spela inte dum.
Citera
2014-10-19, 12:44
  #2179
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det borde väl även den mest kunniga förstå, eller hur?
Du ska fortfarande läsa igenom vad du skriver innan du postar.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du nämner ETT dåligt pass som om det skulle ha någon som helst bevis för dina påståenden. Bättre kan du. Även dom bästa kan göra dåliga passningar ibland. Det borde väl även den mest kunniga förstå, eller hur? Vårt anfallspel var inte strålande nej, men Nylander bidrar enormt mycket med fart, pucktempo, passningsspel och skridskoåkning.
Det var ju du som använde målet som exempel på att han gjorde något bra, vilket han inte gjorde. Det borde ju inte vara några problem för en hockeyguru som dig att hitta någon fantastisk prestation av Nylander igår. Om nu någon sådan finns.
Citera
2014-10-19, 12:44
  #2180
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
5 poäng från toppen och seriens bästa målvakt.
Det är bara att hoppas att vi tar SAIK på Tisdag.

Edit: vid närmare titt på tabellen så tror jag följande.


Lag 1-6 enbart inbördes förändringar
Lag 7-10 ett av dessa kommer byta plats med FBK
Lag 11-12 FBK går upp över strecket, Leksand blir kvar med troligtvis Modo eller DIF som sällskap
Tror nog Modo hamnar på kvalplats, finns inte ens chans att vi lyckas ha två lag bakom oss med en inkompetent tränare.

I övrigt är det patetiskt att Nylanderhatet fortsätter.
Citera
2014-10-19, 12:48
  #2181
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
I övrigt är det patetiskt att Nylanderhatet fortsätter.
Vi "hatar" Nylander precis lika mycket som resten av dussinspelarna i Modo.
Ergo: inte alls.

Att ni grinar om "haters" , för att er medelmåtta till spelare inte klarar att prestera över sin förmåga är bara gulligt.
Citera
2014-10-19, 12:54
  #2182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Tror nog Modo hamnar på kvalplats, finns inte ens chans att vi lyckas ha två lag bakom oss med en inkompetent tränare.

I övrigt är det patetiskt att Nylanderhatet fortsätter.
Har aldrig sett någon vara så oengagerad i båset som Anders Forsberg. Ville ha bort honom redan förra säsongen, men då hamnade vi ett stim och var sedan bra med hela säsongen och det var väl därför han fick vara kvar. I år har han ju inte materialet till att göra"stordåd" men jag fattar inte hur han tillåts vara så inkompetent och oengagerad i båset. Vad gör han egentligen? Dessutom envisas han med att säga att vi spelar bra efter varje förlust och då undrar man ju om han är kompis med Hamren eller nåt för dom verkar lika inkompetenta bägge två. Känns väldigt efterblivet att påstå att man "egentligen gör en kanonmatch" när man förlorar. Det är ju som att blunda för klubbens problem. Jag tror inte att Modo har råd att kicka honom, men jag börjar tröttna på honom. Saknar Uffe ärligt talat.
Citera
2014-10-19, 12:56
  #2183
Medlem
von_Ss avatar
Det är ingen här som hatar Nylander.

Det är en person som hyllar honom otroligt mycket. Alla andra är mer försiktiga och tycker han har mycket att bevisa.

EDIT: Jag hatar iofs Nylander, men jag hatar många.
Citera
2014-10-19, 12:57
  #2184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Vi "hatar" Nylander precis lika mycket som resten av dussinspelarna i Modo.
Ergo: inte alls.

Att ni grinar om "haters" , för att er medelmåtta till spelare inte klarar att prestera över sin förmåga är bara gulligt.
Vad har vi gjort er då, eftersom ni hatar oss så himla mycket? Att man hatar ett lag är en sak, men detta blir ju bara löjligt. Har ni inte släppt "Steen-gate" än? Det är rätt underhållande förvisso, men Nylander var en tillgång redan förra säsongen så vad är det som krävs egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in