• 1
  • 2
2014-07-12, 13:52
Medlem
Nathalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
. ....... .
Jo, Mary uppskattade till slut den gåvan. Så det ledde väl ändå. men du berör en intressant fråga: Vad är det som utvecklar. Ibland har jag tänkt: Om det inte fanns några problem, vad skulle det då vara? Bara "räkmacka" hela tiden hela livet - tror jag inte är något heller.. Men å andra sidan om man bara har bekymmer och problem, som hela tiden trycker ner en, så är väl det heller inte utvecklande, om man går under av det.. Solen lyser på dagen, och månen och stjärnorna på natten. Alltså det finns både dag och natt. Jag kom att tänka på ett annat ordspråk som jag hört nån gång: "Bara solsken gör öken"

Haha och du fick mig att tänka på;

"It was the possibility of darkness that made the day seem so bright."
- Stephen King (Wolves of the Calla)
Citera
2014-10-11, 15:49
Medlem
aLLA DESSA JÄDRANS FLASHBACKFILOSOFER TITTA HIT!!!!

Godmorgon era gamla halta filosofer. Denna afton tänkte jag skriva ett citat som ni sedan ska reflektera över, som de låtsasfilosofer ni är!

"Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker" - Albert Einstein 1873

Nå era gamla rävar? Vad betyder detta? Vad har det för inverkan på era liv?

Svara ädelt eller tig för evigt.

Tackar för mig, och glöm inte bort att då tiden är kommen ska solen strålar sakta men säkert tyna bort till evigheten.

Veni Vidi Vici
Senast redigerad av Jaglevalivet 2014-10-11 kl. 15:55.
Citera
2014-10-11, 16:01
Medlem
MetalTomtens avatar
Jag tolkar det helt enkelt som att vår käre Einstein anser att det är mer betydelsefull och mer se upp till att istället för att bara gå omkring och ha åsikter om saker så gör man någonting åt dessa saker istället för att bara ha åsikter om dem. Det blir mer betydelsefullt att göra nånting åt saker än att bara ha en åsikt om dem..

Du kanske tolkar detta på ett annat sätt än mig, men jag ser inte riktigt varför du anser att detta citat är så betydelsefullt då jag anser att det är ganska simpelt.

Förklara gärna din tolkning på citatet.
Citera
2014-10-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetalTomten
Jag tolkar det helt enkelt som att vår käre Einstein anser att det är mer betydelsefull och mer se upp till att istället för att bara gå omkring och ha åsikter om saker så gör man någonting åt dessa saker istället för att bara ha åsikter om dem. Det blir mer betydelsefullt att göra nånting åt saker än att bara ha en åsikt om dem..

Du kanske tolkar detta på ett annat sätt än mig, men jag ser inte riktigt varför du anser att detta citat är så betydelsefullt då jag anser att det är ganska simpelt.

Förklara gärna din tolkning på citatet.

Hmm en synnerligen intressant teori må jag säga! Jag är faktiskt inte säker på vad jag tror, jag tror att detta citat har mer djup i sig än vad man kan tro.

Vad tycker min uppnosiga herre om detta citat då "Livet måste fortsätta, tiden knappar in och mörkret kommer in allt snabbare. Flyg min fluga, flyg tills molnen och stjärnorna står i nexus och upphör därefte" - Winston Churchill 1757.

Har du hört Maiden England 88 förövrigt?
Citera
2014-10-11, 16:15
Medlem
Ass.Parades avatar
Kan det inte vara så enkelt att han syftar på människor som bara gnäller utan att faktiskt själv ha en teoretisk lösning på problemet. Människor som agerar istället för att bara sitta passivt och gnälla på folk som faktiskt agerar efter sina åsikter (oavsett vad dessa åsikter då är).

Oavsett vad man tycker om politiker till exempel så ska de ha en eloge allihopa för att de står och kämpar för något de tror på.

Men visst kan man tolka citatet lite olika!
Citera
2014-12-05, 18:16
Medlem
MetalTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaglevalivet
Hmm en synnerligen intressant teori må jag säga! Jag är faktiskt inte säker på vad jag tror, jag tror att detta citat har mer djup i sig än vad man kan tro.

Vad tycker min uppnosiga herre om detta citat då "Livet måste fortsätta, tiden knappar in och mörkret kommer in allt snabbare. Flyg min fluga, flyg tills molnen och stjärnorna står i nexus och upphör därefte" - Winston Churchill 1757.

Har du hört Maiden England 88 förövrigt?

Måste nog lägga ner lite mer tid för att kunna göra en ordentlig tolkning av Churchills citat.

Men jo Maiden England 88 har jag hört massor av gånger, äger den på DVD och CD
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in