2014-06-15, 17:52
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Bättre kan du. Vi får vänta på domen.

Javisst kan jag bättre, fast kanske inte just här och nu. Jag undrade mest varför det inte var möjligt att heta Karlberg om man är zigenare men vad gäller zigenare i största allmänhet är du nog mer insatt i deras göranden och låtanden än vad jag är, du kanske t.o.m är sprungen ur denna illustra skara människor?
Tyvärr lär du aldrig kunna, hur mycket du än argumenterar här, övertyga mig om att zigenare är ett hederligt folk. De är, med få undantag, en långfingrad minoritetsgrupp.
Citera
2014-06-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Javisst kan jag bättre, fast kanske inte just här och nu. Jag undrade mest varför det inte var möjligt att heta Karlberg om man är zigenare men vad gäller zigenare i största allmänhet är du nog mer insatt i deras göranden och låtanden än vad jag är, du kanske t.o.m är sprungen ur denna illustra skara människor?
Tyvärr lär du aldrig kunna, hur mycket du än argumenterar här, övertyga mig om att zigenare är ett hederligt folk. De är, med få undantag, en långfingrad minoritetsgrupp.

Jag trodde att den här tråden handlade om en stöld i Örebro, inte om annat. Jag inte längre så övertygad om att GM är en finsk rom.
Citera
2014-06-15, 18:49
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Jag trodde att den här tråden handlade om en stöld i Örebro, inte om annat. Jag inte längre så övertygad om att GM är en finsk rom.

Tråden har utvecklats, som så många andra trådar men handlar fotfarande om en stöld och min undran hur stora oddsen var för att det var zigenare som begått stölden, p.g.a tillvägagångssättet. Att det just kommit att diskuteras finska zigenare ska du inte klandra mig för, du var själv en av de första som nämnde finska romer.

Själv är jag övertygad om att surfplattetjyvarna är zigenare.

On topic (igen):
Är det verkligen inga örebroare eller andra som besökte Mariebergs köpcentrum i torsdags eftermiddag som kan ha iakttagelser om gärningsmännens etnicitet? Anledningen till att jag vill veta är att gammelmedia förmodligen inte lär skriva om det efter en fällande dom, särskilt inte NA, efter deras artikelserie om romer som gick som en följetong i pappersupplagan i våras. Att de nämnde just den här händelsen i tidningen är p.g.a det lite förvånande
Citera
2014-06-15, 18:58
Medlem
Citat:
Att det just kommit att diskuteras finska zigenare ska du inte klandra mig för, du var själv en av de första som nämnde finska romer.

Ja, jag nämnde finska romer eftersom de är de enda som har den typ av kjol som ni diskuterar och skickar bilder om. Men egentligen är det enda vi vet om GM att hon hade en kjol, att hon gömde ett par surfplattor i kjolen. Samt att hon kanske heter Karlberg.
Citera
2014-06-15, 20:24
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ja, jag nämnde finska romer eftersom de är de enda som har den typ av kjol som ni diskuterar och skickar bilder om.

Tydligen inte de enda.
Här är det brittiska zigenare som stoppar kjolarna fulla med smycken för 54.000 pund:

http://www.youtube.com/watch?v=QajYRETpuOI

Och här en rumänska, i England, med ett helt flak pilsner under kjolen:

http://www.youtube.com/watch?v=572QlTVN4AI

Och en norsk, som lyckades få med sig... *trumvirvel*...
en 42-tums platt-tv

http://www.thelocal.no/20120810/woman-nabbed-with-42-inch-tv-under-her-skirt
Senast redigerad av DoktorNo 2014-06-15 kl. 20:32.
Citera
2014-06-15, 20:36
Medlem
Citat:
Tydligen inte de enda.
Här är det brittiska zigenare som stoppar kjolarna fulla med smycken för 54.000 pund:

http://www.youtube.com/watch?v=QajYRETpuOI

Och här en rumänska, i England, med ett helt flak pilsner under kjolen:

http://www.youtube.com/watch?v=572QlTVN4AI

Och en norsk, som lyckades få med sig... *trumvirvel*...
en 42-tums platt-tv

http://www.thelocal.no/20120810/woman-nabbed-with-42-inch-tv-under-her-skirt

Ja, det var några indier som stal öl och en eventuell rumänska som stal smycken samt en person i Norge vars etnicitet vi inte vet. Gemensamt för dem var att de lade stöldgodset under kjolen. OT dock. Jag väntar på Karlbergs stamtavla.
Citera
2014-06-15, 21:23
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
OT dock. Jag väntar på Karlbergs stamtavla.
Exakt vem är denne Karlberg vars stamtavla du väntar på? Och vad i hela friden har denne Karlbergs stamtavla med detta att göra? Här handlar det om tre män och en kvinna som stjäl surfplattor och gömmer under kvinnans kjol.
Citera
2014-06-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Exakt vem är denne Karlberg vars stamtavla du väntar på? Och vad i hela friden har denne Karlbergs stamtavla med detta att göra? Här handlar det om tre män och en kvinna som stjäl surfplattor och gömmer under kvinnans kjol.

Karlberg ska vara GM med kjolen. Hennes stamtavla är nog ganska så intressant för TS.
Citera
2014-06-15, 21:34
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Karlberg ska vara GM med kjolen. Hennes stamtavla är nog ganska så intressant för TS.
Hur vet du vad GM heter? Släng upp mer information, jag är nyfiken till max. Och om du vet namnet på denna Karlberg har du säkert mer information till oss. Är det en zigenare?
Citera
2014-06-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Hur vet du vad GM heter? Släng upp mer information, jag är nyfiken till max. Och om du vet namnet på denna Karlberg har du säkert mer information till oss. Är det en zigenare?

Det är någon annan på tråden som sagt hon heter Karlberg. Tråden är inte så lång, du hittar nog den du ska fråga.
Citera
2014-06-15, 21:48
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Det är någon annan på tråden som sagt hon heter Karlberg. Tråden är inte så lång, du hittar nog den du ska fråga.
Nej, jag hittar inget inlägg där det står att GM heter Karlberg. Däremot har någon skrivit att vederbörande fått ett PM där det står att "hen heter K*rlberg. Jag har fått ett PM där det står att "hen heter Gr*nf*rs". Vem har rätt?
Citera
2014-06-15, 21:53
Medlem
DoktorNos avatar
Oddsen för att GM är zigenare är väsentligt mycket högre än oddsen för att GM heter Karlberg. Och vad stamtavlan beträffar så börjar den väl i Indien...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in