2014-06-13, 18:22
Medlem
DoktorNos avatar
I Nerikes Allehanda 12/6:
http://na.se/nyheter/orebro/1.2525008-fyra-greps-for-stold-gomde-surfplattor-under-kjolen

Fyra personer har gripits för stöld på Mariebergs köpcentrum i Örebro.
Tjuvarna hade naturligtvis gömt stöldgodset under kjolen.

Vad är oddsen på att det rör sig om zigenare?

Eller var det en blond, blåögd, etnisk svensk flicka som
stoppat sin studentklänning full med prylar?
Citera
2014-06-13, 18:25
Medlem
oddsen...njaaaa. 1 mot 1 typ.
Citera
2014-06-13, 18:37
Medlem
Gefjons avatar
För några år sen stod det i den lokala blaskan att "någon" gått in på en matvaruaffär och gömt 8st fläskfiléer och en stekpanna under kjolen.

Jag skulle vilja påstå att det är samma folkslag!

Sveriges framtid!
Citera
2014-06-13, 18:42
Moderator
blomvattnares avatar
Här finns en tråd för mer generella diskussioner om att gömma stöldgods under kjolen:

(FB) Myten om zigenarkvinnors stöld i sina kjolar

I tråden här i Aktuella brott diskuteras det specifika brottet.

/Mod
Citera
2014-06-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
I Nerikes Allehanda 12/6:
http://na.se/nyheter/orebro/1.2525008-fyra-greps-for-stold-gomde-surfplattor-under-kjolen

Fyra personer har gripits för stöld på Mariebergs köpcentrum i Örebro.
Tjuvarna hade naturligtvis gömt stöldgodset under kjolen.

Vad är oddsen på att det rör sig om zigenare?

Eller var det en blond, blåögd, etnisk svensk flicka som
stoppat sin studentklänning full med prylar?

Visst kan det handla om romer. Men än så länge är det enda vi vet att kvinnan hade en kjol på sig, inte en klänning. Så din fråga om det kunde ha varit någon som hade en klänning på sig är lite dum. Fast det kanske inte var en fråga....
Citera
2014-06-13, 20:31
Medlem
zaaph1s avatar
I mataffären jag jobbar i (en av Sveriges största) tog vi en gång en zigenare med två jävla microvågsugnar i kjolen, så att en ziggy skulle lyckas få med ett gäng surfplattor ser jag inte som en omöjlighet.
Citera
2014-06-13, 20:36
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst kan det handla om romer. Men än så länge är det enda vi vet att kvinnan hade en kjol på sig, inte en klänning. Så din fråga om det kunde ha varit någon som hade en klänning på sig är lite dum. Fast det kanske inte var en fråga....
Romer har inte klänningar
Det är kjolar!

Det är fullständigt osannolikt att det skulle röra sig om svenskar, den möjligheten existerar inte ens.

Butiker har ju försökt att förbjuda zigenare med kjol, men sådant gillade ju inte DO. Då det är väl bara att vi vänjer oss vid denna typ av brott.
Citera
2014-06-13, 23:02
Medlem
Studsbolls avatar
I det aktuella fallet handlar det såklart inte om en kjol. En kjols tyg faller rakt ner längst benen. Det som avses i artikeln är ett känt tjuveriverktyg som uteslutande bär av zigenare eftersom om någon annan försökt använda dylik anordning hade de blivit utkastade omgående. Skiten bärs upp av ståltråd och i konstruktionen finns krokar och fickor där allt lämpligt stöldgods kan hängas. Alla vet att det är så och hade det inte varit för sinnessvaga lagar mot "diskriminering" hade det aktuella brottet aldrig kunnat ske.
Citera
2014-06-13, 23:43
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
I mataffären jag jobbar i (en av Sveriges största) tog vi en gång en zigenare med två jävla microvågsugnar i kjolen, så att en ziggy skulle lyckas få med ett gäng surfplattor ser jag inte som en omöjlighet.
Fast som mod just förklarat så behandlas det normala zigenartjuveriet i en annan tråd.
(FB) Myten om zigenarkvinnors stöld i sina kjolar
Men nog vet man vilka som ligger bakom sådant häringa.
http://www.ladda-upp.com/bilder/12875/urklipp-snatteri
Deras vaggande gång varje gång dom passerar kassan på ica-maxi beror nog på den enorma belastningen.
Citera
2014-06-14, 09:20
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Kan även vara wt trots att oddsen är små. Min mamma jobbar på en större mataffär. För något år sen var en familj på tapeten. Kom med ryggsäckar. Plockade på sig dyraste varorna i säckarna. Skannade de billiga. Familjen reste runtomkring. Även grannstäderna utsattes. Antog att det var våra ziggisar. Nu skulle jag ha tagit in att gärningsmännen betalade för vissa varor. Det skulle ALDRIG zigaretterna göra En svensk wt familj. Första gången mina förutfattade meningar fällde mig.

Detta fall låter dock som zigaretterna eller zoomalier.
Citera
2014-06-14, 09:29
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Lite förvånad över att slaskmedia inte försöker vinkla detta i vanlig ordning.

Denna kvinna kanske en gång suttit på samma buss som en medlem ur SvP, således skulle man kunna dra slutsatsen att denna brottsllighet är att jämställas med, alternativt förknippas med, SvP.

De brukar ju ha en synnerligen livlig och hårt vänstervinklad fantasi, så jag börjar bli lite orolig att de håller på att tappa greppet......
Citera
2014-06-14, 10:39
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta
Lite förvånad över att slaskmedia inte försöker vinkla detta i vanlig ordning.

Denna kvinna kanske en gång suttit på samma buss som en medlem ur SvP, således skulle man kunna dra slutsatsen att denna brottsllighet är att jämställas med, alternativt förknippas med, SvP.

De brukar ju ha en synnerligen livlig och hårt vänstervinklad fantasi, så jag börjar bli lite orolig att de håller på att tappa greppet......

Högervinklad då, det ska upp i rättsinstans eller ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in