2014-06-14, 12:19
Medlem
TS har plockat upp nyheten från Exponerat. Exponerats källa är Nerikes Allehanda. Exponerat publicerar ganska selektivit när det gäller brott. Stöld av surfplattor är naturligtvis ett brott men leder den här tråden någonvart egentligen, efter att vi konstaterat att det troligen rör sig om romer. Finns det någon här som var i den aktuella affären när brottet begicks eller någon som vet mer om GM . Om vartenda inlägg även i fortsättningen består i anekdoter om romer så är tråden ganska malplacerad.
Citera
2014-06-14, 15:15
Medlem
LarsBengt1943s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
TS har plockat upp nyheten från Exponerat. Exponerats källa är Nerikes Allehanda. Exponerat publicerar ganska selektivit när det gäller brott. Stöld av surfplattor är naturligtvis ett brott men leder den här tråden någonvart egentligen, efter att vi konstaterat att det troligen rör sig om romer. Finns det någon här som var i den aktuella affären när brottet begicks eller någon som vet mer om GM . Om vartenda inlägg även i fortsättningen består i anekdoter om romer så är tråden ganska malplacerad.

En tråd om zigenare packet kan väl knappast vara malplacerad om den ligger i Aktuella brott och kriminalfall?
Citera
2014-06-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsBengt1943
En tråd om zigenare packet kan väl knappast vara malplacerad om den ligger i Aktuella brott och kriminalfall?

Ja, det kan faktiskt vara helt malplacerad. Om inte all stölder och snatterier - oavsett vilka som är GM - tas upp här. Vilket inte görs. Det här brottet är dessutom löst och motivet behöver inte heller diskuteras. Men till TS som startat tråden och till er som kommenterat så vill jag ändå ställa frågan om ni har någonting att komma med när det gäller brottet ifråga. Exempelvis GMs namn eller huruvida GM tidigare dömts för brott. Annars kan ni lika gärna kommentera på Exponerat.
Citera
2014-06-14, 15:31
Medlem
bergochdals avatar
Vad hade hon tänkt göra med surfplattorna? Behålla eller sälja? Förresten... är inte surfplattor larmade?

Detta ärende kan inte handla om annat än en finsk zigenerska. Det är väl endast de som går klädda på det sättet. Finska zigenare får en jävla massa bidrag så frågan är varför de stjäl överhuvudtaget. Tycker de inte att det är pinsamt? Skäms de inte att, än mer, dra ner sitt redan skamfilade namn? Jag förstår inte hur de kan hålla på sådär. Varför tigger de inte lite extrapengar från sociala om det är så att de vill ge surfplattor till ungarna? Staten är mycket villig att finansiera arbetsskygga individer med skattebetalarnas pengar så några surfplattor borde inte vara några problem.

Zigenare från fattiga länder som måste klara sig utan finansiering från andra har man mer förståelse för att de stjäl men dessa finska zigenare som stjäl trots att de får så mycket pengar är en gåta.
Citera
2014-06-14, 15:41
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
TS har plockat upp nyheten från Exponerat. Exponerats källa är Nerikes Allehanda...

Inte för att det har någon större betydelse men jag plockade upp nyheten i pappersutgåvan av NA.
För att bespara mig besväret att scanna av tidningsnotisen och ladda upp den någonstans använde jag
mig av en länk till NA:s nätartikel i trådstarten. Att Exponerat också skrivit om händelsen är väl inte förvånande men är alltså inte min källa.

Och så passar jag väl på att be om ursäkt för min okunskap kring zigenska plagg,
då några haft synpunkter kring hur jag formulerat mig avseende kjol eller klänning.

Det rör sig tiotusentals människor i det aktuella köpcentret varje dygn, någon kanske sett tjyvarna?
Citera
2014-06-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Vad hade hon tänkt göra med surfplattorna? Behålla eller sälja? Förresten... är inte surfplattor larmade?

Detta ärende kan inte handla om annat än en finsk zigenerska. Det är väl endast de som går klädda på det sättet. Finska zigenare får en jävla massa bidrag så frågan är varför de stjäl överhuvudtaget. Tycker de inte att det är pinsamt? Skäms de inte att, än mer, dra ner sitt redan skamfilade namn? Jag förstår inte hur de kan hålla på sådär. Varför tigger de inte lite extrapengar från sociala om det är så att de vill ge surfplattor till ungarna? Staten är mycket villig att finansiera arbetsskygga individer med skattebetalarnas pengar så några surfplattor borde inte vara några problem.

Zigenare från fattiga länder som måste klara sig utan finansiering från andra har man mer förståelse för att de stjäl men dessa finska zigenare som stjäl trots att de får så mycket pengar är en gåta.

Jag tror också det rör sig finska romer. Därmed inte bevisat att alla finska romer gömmer surfplattor, fläskfiléer eller annat i sina kjolar. Ingen på Flashback skulle drömma om att hålla en etnisk svensk ansvarig för alla brott begåtts av en etnisk svensk. Du skulle inte förknippas med en svensk mördare eller pedofil även om du klädde dig på samma sätt som hen.
Citera
2014-06-14, 16:14
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Jag tror också det rör sig finska romer. Därmed inte bevisat att alla finska romer gömmer surfplattor, fläskfiléer eller annat i sina kjolar. Ingen på Flashback skulle drömma om att hålla en etnisk svensk ansvarig för alla brott begåtts av en etnisk svensk. Du skulle inte förknippas med en svensk mördare eller pedofil även om du klädde dig på samma sätt som hen.
OT
Nej men finska zigenare har rykte om sig att vara ena riktiga tjuvar. Jag har med egna ögon sett hur de stjäl allt möjligt. Värsta jag sett hittills var en liten tjock-tv de stal... under kjolen såklart. De är en välfinansierad och någorlunda liten grupp så man tycker att de borde skärpa till sig. Jag har aldrig träffat en hederlig zigenare och då har jag ändå stött på en del i mina dar. Fattar som sagt inte varför de håller på sådär. Sen har de mage att spela förnärmade när butikspersonal följer efter dem. Varför läxar de inte upp varann så att deras rykte förbättras?
Citera
2014-06-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Inte för att det har någon större betydelse men jag plockade upp nyheten i pappersutgåvan av NA.

Det rör sig tiotusentals människor i det aktuella köpcentret varje dygn, någon kanske sett tjyvarna?

Eftersom du bor i den delen av Sverige så kan du kanske forska vidare. Eller menar du att du inte har någon koppling dit men ändå köper NA...
Citera
2014-06-14, 17:21
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:

Om det är många väldigt många som har fördomar om romer då är det inga fördomar, romer och ziggizar själ och tjyvar grejer så enkelt är det.
Citera
2014-06-14, 17:45
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal

Jag har skrivit om livsstilar liknande deras i en annan tråd, som kanske intressera någon:
(FB) Om samlare och bönder
I grund och botten så tror jag att de inte erkänner äganderätten.
Citera
2014-06-14, 17:50
Medlem
Citat:
Visst kan det handla om romer. Men än så länge är det enda vi vet att kvinnan hade en kjol på sig, inte en klänning. Så din fråga om det kunde ha varit någon som hade en klänning på sig är lite dum. Fast det kanske inte var en fråga....
Kan?Det är verklighetsfrånvända människor som du som kommer att till slut urholka Sverige totalt.
Kan,vilket skitsnack.
Citera
2014-06-15, 02:17
Bannlyst
Här i denna artikel är det troligtvis en romsk kvinna som gripits men..
Har exponerat/avpixlat någonsin lyft en artikel där en vanlig etnisk svensk grips för snatteri eller grov stöld?

Läser man alla trådar som lyfts fram här kan det framstå som invandrare och utlänningar står för samtliga brott i sverige trots att de utgör mindre än 10% av befolkningen.
Men visst, söker man sig till exponerat/avpixlat så är man redan ett förlorat får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in