• 1
  • 2
2014-06-13, 16:40
Medlem
Afkarns avatar
Jag har funderat lite på hur man ska kunna rädda jorden, dvs hindra människor från att förstöra vår vackra planet, innan det är försent. Ska man utbilda, tvinga eller kanske döda folk som endast bidrar med ett levnadssätt som leder ditt en totalt förstörd planet? En trasig planet, fylld av gifter, sjukdomar, krig och som helt och hållet styrs av pengar. En obeboelig plats som inte ens kan bistå med tillräckligt syre för att ens en hålla den sista människan vid livet.

En förstörd planet är människans undergång, och det var människan som förstörde planeten.

Jag ser detta fenomen som oundvikligt.Vare sig det sker genom klimatförändringar, ett kärnvapen krig eller något annat äckligt sätt, så kommer jorden dö och människan med henne.

Den mest osjälviska och effektivaste lösning jag kunde tänka på, var att utrota denna parasit till ras, för att på så sätt döda cancern, innan den sprider sig till resterande planeter i universum, och således rädda de planeterna också.

Nu till lite frågeställningar

Hur går man tillväga för att utrota mänskligheten? (Tvinga ett par biologer utveckla ett dödligt virus, som bär på ett ytterligare dödligt virus, dom bär på en bakterie som naturligt utsöndrar Cyanid?)
Kan man rädda jorden på andra sätt? ( tveksamt )
Är det rätt att döda den minoritet på 6 miljarder liv för att rädda av jordens djuriska majoritets befolkning?(Ja)

.. Å andra sidan så är mänskligheten och jorden en droppe i ett oändligt hav. Och oavsett vad som händer. Då kommer allt och alla, alltid vara en del av universum.

Tack för mig!
Citera
2014-06-13, 16:48
Medlem
Om vi utrotar människorna, vem kommer då njuta av jorden? I dagsläget är människorasen dom enda som kan förstå fullheten med världen.
Citera
2014-06-13, 17:21
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afkarn
Jag har funderat lite på hur man ska kunna rädda jorden, dvs hindra människor från att förstöra vår vackra planet, innan det är försent. Ska man utbilda, tvinga eller kanske döda folk som endast bidrar med ett levnadssätt som leder ditt en totalt förstörd planet? En trasig planet, fylld av gifter, sjukdomar, krig och som helt och hållet styrs av pengar. En obeboelig plats som inte ens kan bistå med tillräckligt syre för att ens en hålla den sista människan vid livet.

En förstörd planet är människans undergång, och det var människan som förstörde planeten.

Jag ser detta fenomen som oundvikligt.Vare sig det sker genom klimatförändringar, ett kärnvapen krig eller något annat äckligt sätt, så kommer jorden dö och människan med henne.

Den mest osjälviska och effektivaste lösning jag kunde tänka på, var att utrota denna parasit till ras, för att på så sätt döda cancern, innan den sprider sig till resterande planeter i universum, och således rädda de planeterna också.

Nu till lite frågeställningar

Hur går man tillväga för att utrota mänskligheten? (Tvinga ett par biologer utveckla ett dödligt virus, som bär på ett ytterligare dödligt virus, dom bär på en bakterie som naturligt utsöndrar Cyanid?)
Kan man rädda jorden på andra sätt? ( tveksamt )
Är det rätt att döda den minoritet på 6 miljarder liv för att rädda av jordens djuriska majoritets befolkning?(Ja)

.. Å andra sidan så är mänskligheten och jorden en droppe i ett oändligt hav. Och oavsett vad som händer. Då kommer allt och alla, alltid vara en del av universum.

Tack för mig!

*Gäsp*

Jag tror att livet tampats med ganska mycket större hot än mänskligheten, så oroa dig inte för mycket.

Snarare än att vi skulle vara ett hot mot livet på jorden så är vi en fara för oss själva. Såna som du i synnerhet, som övervärderar vårt inflytande över tingens utveckling så fatalt.
Citera
2014-06-13, 19:37
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jorden har varit illa ute många gånger före människans existens, men alltid återhämtat sig.
Citera
2014-06-13, 20:32
Medlem
Det är civilisationens fel, inte människor som art.
Men få är mottagliga till idén att börja avveckla civilisationen.
Kanske kollapsar den innan syrelösa döda hav, bortskövlade skogar, utrotning av arter, utarmade jordar och resten har gått så långt att den här en gång blomstrande planeten är helt ödelagd.
Citera
2014-06-13, 20:42
Medlem
Impossible.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jorden har varit illa ute många gånger före människans existens, men alltid återhämtat sig.

Inte som denna, ditt förhållningssätt är en av faktorerna till att vissa människor inte tar till åtgärder till miljöns favör.
Citera
2014-06-13, 22:13
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impossible.M
Inte som denna, ditt förhållningssätt är en av faktorerna till att vissa människor inte tar till åtgärder till miljöns favör.

Jo, och betydligt värre också. Vad menar du med mitt förhållningssätt? Jag upplyser dig bara om fakta. Jag har inte sagt ett ord om vad jag tycker om dagens situation.
Senast redigerad av PiusXIII 2014-06-13 kl. 22:15.
Citera
2014-06-13, 22:27
Medlem
Perfectscores avatar
Människor är så dumma och korkade som bara förstör jorden. Håller med TS om att vi borde utrota alla människor så alla fluffiga gulliga djur kan ha jorden för sig själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Esolcsid
Det är civilisationens fel, inte människor som art.
Men få är mottagliga till idén att börja avveckla civilisationen.
Kanske kollapsar den innan syrelösa döda hav, bortskövlade skogar, utrotning av arter, utarmade jordar och resten har gått så långt att den här en gång blomstrande planeten är helt ödelagd.

Håller med. Vi borde avveckla civilisationen och bli vilda bestar istället.

Tänk på alla stackars blommor som förstörs tack vare människan.
Citera
2014-06-13, 22:59
Medlem
Varför inte gå djupare ner i problemet?

Naturen skapade oss och är orsaken till sitt eget öde.
Alltså ska vi utrota naturen, för att förhindra att samma misstag sker igen.
Citera
2014-06-14, 03:34
Medlem
cnbizzzs avatar
Ts kan nog vänta sig ett besök på säters sjukhus i framtiden om dessa tankar flyger iväg mer..
Citera
2014-06-14, 03:39
Medlem
lcopass avatar
Borde inte evolutionen täcka upp för människan och skapa något liknande?
Citera
2014-06-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Håller med. Vi borde avveckla civilisationen och bli vilda bestar istället.

Tänk på alla stackars blommor som förstörs tack vare människan.

För det första skrev jag att det inte berodde på människan och för det andra tar ironiseranden utan argument upp plats i onödan i diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av peertop
Varför inte gå djupare ner i problemet?

Naturen skapade oss och är orsaken till sitt eget öde.
Alltså ska vi utrota naturen, för att förhindra att samma misstag sker igen.

Därför att naturen i sig självt inte är ett problem, problemen började med civiliseringen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in