2014-06-13, 14:54
Medlem
Vladkabkos avatar
Hejsan min första smartphone var en Samsung galaxy s2 efter det har jag ägd följande mobiler.

Samsung Galaxy s3
Samsung Note 2
Nokia Lumia 920

Notera att jag körde androidmobilerna rootad samt med rommen Gyanogenmod.

Jag funderar nu på att köpa en Lg Nexus 5, har även kollat lite på Oneplus One men då deras system för att få möjlighet att handla kräver invite känns det drygt.

Har ni några synpunkter på val av mobiltelefon? Kom gärna med övriga förslag.

Jag är mycket nöjd med Windows Phone men känner att det finns för få appar annars är Windows phone det bästa operativsystet enligt mig.
Citera
2014-06-13, 15:04
Medlem
Svinhudens avatar
Jag skulle satsa på en OnePlus om du kan få tag i en. Billig och bra.
Citera
2014-06-13, 16:11
Medlem
Vohkuns avatar
Själv så gillar jag S-modellerna
Citera
2014-06-14, 11:39
Medlem
Tvekade själv över vilken lur man skulle välja, var inne på nexus 5 som många rekommenderat. Dock så valde jag galaxy s4, mina behov är surf, ringa, spotify och även kameran använder jag lite. Anledningen till att jag valde bort nexus 5 var för att kameran är kass och långsam, ljudet är inte bra, samtalskvalitén ska inte heller vara så bra och batteriet är sisådär.

Sen är mjukvaran fantastisk säger många men då det är så mycket som tynger ner nexus 5 så valde jag en s4 då det är en bra allroundtelefon för pengarna (3500:-)
Citera
2014-06-14, 12:33
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladkabko
Har ni några synpunkter på val av mobiltelefon? Kom gärna med övriga förslag.

Vad har du för budget/önskemål? Annars kan jag ju bara nämna vilken mobil som helst om jag inte vet vad du är ute efter.
Citera
2014-06-14, 19:27
Medlem
Nya versionen av MOTO G med LTE och SD kort kommer jag köra på. Räcker till allt om man inte kräver så bra kamera och spelar grafik tunga spel, vilket jag inte har ngt behov av, så perfect mobil för mig. Sjukt billig också för 2000kr, både vattentät och bra batteri. Lika bra (samma) grännsnitt som Nexus 5, alltså senaste versionen av android vanilj.

Går inte att få bättre mobil i den prisklassen! Och de flesta behöver fan inte gå över den prisklassen heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in