2005-08-23, 15:24
Medlem
Det är säkert fler än jag som har funderat över i Tiadipona är nåt att ha.
Fick hem en laddning i går och testade att ta en när jag kom hem från jobbet, och kan konstatera att det absolut inte är nåt sekunda fejk, utan en riktig benzo med samma förmåga att få oro, olust och ågren att dunsta bort utan att lämna nåt spår efter sig som vilken annan benzo som helst. Kanske det finns starkare medel, men är man ingen storätare av bz är det här definitivt väl värt att testa som medicin. Dessvärre är förmågan att skapa entusiasm för "vidare intag" också i benzoklass, det kände jag snabbt i morse. Faktum är att det fick mina olustkänslor att dunsta bort lika effektivt som dom gör med Stesolid, men med mindre trötthet och muskelavslappning. Är det fler som har nån insikt/åsikt om Tiadipona?
Citera
2005-08-23, 18:12
Medlem
x
Citera
2007-03-01, 11:51
Medlem
Pachas avatar
Flyttar upp denna tråd en bit då jag skulla vilja fråga en sak

Denna tablett finns inte i sverige vad jag har förstått? Utan utomlands?
Vad är det för "sorts" medecin vill säga?
är det mot ångest oro , deppresion eller vad? Av en tablett på 25mg hur känner man sig på detta ??
Citera
2007-03-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallhatten
Det är säkert fler än jag som har funderat över i Tiadipona är nåt att ha.
Fick hem en laddning i går och testade att ta en när jag kom hem från jobbet, och kan konstatera att det absolut inte är nåt sekunda fejk, utan en riktig benzo med samma förmåga att få oro, olust och ågren att dunsta bort utan att lämna nåt spår efter sig som vilken annan benzo som helst. Kanske det finns starkare medel, men är man ingen storätare av bz är det här definitivt väl värt att testa som medicin. Dessvärre är förmågan att skapa entusiasm för "vidare intag" också i benzoklass, det kände jag snabbt i morse. Faktum är att det fick mina olustkänslor att dunsta bort lika effektivt som dom gör med Stesolid, men med mindre trötthet och muskelavslappning. Är det fler som har nån insikt/åsikt om Tiadipona?

Jag gillar också Tiadipona. Visst, det är ingen "grym" benzo typ Xanor, men den tar helt klart bort min (lätta) sociala fobi och min "vardagsångest". Dock måste jag ta ca 4 stycken för att få effekt. Den STORA fördelen med Tiadipona är enligt min erfarenhet att den är lätt att sluta med, förmodligen för att den är svag. Jag har fått lite abstinens en gång men då hade jag gått på dem ganska länge. Abstinensen var dock inte på långa vägar så jobbig som den man får av t ex Xanor eller Stesolid. Så jag kör med Tiadipona när jag mår dåligt: den räcker för mig och eftersom den dessutom inte är narkklassad är det ju perfekt eftersom den går att beställa hem/köpa utan problem. Dessutom är den hyfsat billig jämfört med t ex Valium...om man ska handla via nätet alltså.
Citera
2007-03-01, 13:20
Citat:
Ursprungligen postat av Pacha

är det mot ångest oro , deppresion eller vad? Av en tablett på 25mg hur känner man sig på detta ??
Tiadipona innehåller bentazepam o finns bara i Spanien (som godkänt läkemedel). Det är något svagare än Sobril (oxazepam), o hjälper mot ågest och oro.
Citera
2007-03-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pacha

Det är en tablett mot ångest, Sobril/Oxascand är nog den som kommer närmast här i Sverige. Tiadipona säljs vad jag vet bara i Spanien (inom Europa, utanför Europa har jag ingen aning om den finns öht) och den var receptfri åtminstone för något år sedan (men har för mig att det var med restriktioner, man fick bara köpa en ask eller nåt sånt).

En tablett funkar inte på mig, jag måste ta minst fyra för att min sociala fobi och min ångest ska försvinna - i gengäld sitter effekten i länge, på mig 8-10 timmar. Och jag har testat de flesta vanliga bensodiazepiner (Xanor, Stesolid, Flunitrazepam) och måste säga att Tiadipona är helt okej: framför allt får jag inte minnesluckor av dem vilket jag ofta får av t ex Xanor.
Citera
2007-03-02, 07:48
Medlem
Pachas avatar
jaha okej då hänger jag med Tack för er hjälp
Citera
2007-11-20, 12:20
Medlem
Hur mycket behöver man om man inte har testat benzo innan?
Tänker först och främst på ångest lindring men även hur mycket man ska ta om man vill ha ball =)
Citera
2007-11-20, 18:14
Medlem
Ti-82 STATSs avatar
den i särklass svagaste benson jag tagit. visst, tar man 5 st och inte har någon tolerans så duger den nog mot social fobi och _lätt_ vardagsangst, men den kan inte jämföras med vår svagaste benso, oxascand.
tilläggas bör att den kan vara neurotoxisk (PMID: 12747823, PMID: 10961721 osv)
Citera
2007-11-20, 18:18
Medlem
Ti-82 STATSs avatar
glömde dock att tillägga att den har en annan fördel för oss som strikt följer SFS: den är helt laglig på alla sätt och vis att ta utan läkares ordination (recept).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in