2014-06-12, 18:46
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Någon som har en gissning på nationaliteterna på Tegelbergsvägen 14, Det enda jag utesluter är svenskar
Ser inte ut att vara ett enda svenskt namn i den porten.
Citera
2014-06-12, 18:46
Medlem
eireanns avatar
Har svårt att tro att flickan är svensk för då hade med största möjlighet någon anmält henne som saknad. Human trafficking?

Skrev visst försent
Senast redigerad av eireann 2014-06-12 kl. 18:48.
Citera
2014-06-12, 18:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Adolfbergsvägen 37, om ni skriver in det på Google street view, så tycker jag det är identiskt med Aftonbladets bild. Någon port på den gården måste det vara.

EDIT: Tror det är nr 34, jag navigerade åt fel håll.

EDIT II: Ändrar mig igen, nr 39 är huset, men hittar ingen skriven på den adressen på ratsit.

Och ingången ser ut att vara på Tegelbergsvägen 14.
Google Street view ger uppenbarligen felaktiga adresser. (Jag tror inte ens Adolfsbergsvägen 37 finns, och om den finns, är det på industriområdessidan.) Huskroppen på Aftonbladets bild är Tegelbergsvägen 14-18, och det är Tegelbergsvägen 18 som är den uppgång som är närmast där poliserna står.
Citera
2014-06-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Google Street view ger uppenbarligen felaktiga adresser. (Jag tror inte ens Adolfsbergsvägen 37 finns, och om den finns, är det på industriområdessidan.) Huskroppen på Aftonbladets bild är Tegelbergsvägen 14-18, och det är Tegelbergsvägen 18 som är den uppgång som är närmast där poliserna står.

Tack! Helt rätt, 18 ska det vara, my bad

Märklig gata, ser helt förslummad ut med sopor på balkongerna, paraboler mm.
Citera
2014-06-12, 18:54
Bannlyst
Citat:
Någon som har en gissning på nationaliteterna på Tegelbergsvägen 14, Det enda jag utesluter är svenskar
rumäner är en lågoddsare
Citera
2014-06-12, 18:56
Medlem
mikaelss avatar
Unga flickor, flera personer, lägenhet, ingen saknad, I say rumäner/romer
Finns det någon traffickinghärva under de senaste åren som inte varit ziggisar?
Något för vitboken?
http://www.regeringen.se/sb/d/18158/a/237080
Citera
2014-06-12, 19:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Nu ska vi se... I ospecificerade lägenheter är det ett polskt par och en polska i 30-årsåldern som är för gammal för att vara deras dotter, en finsk mor, möjligen med lite latinamerikanskt påbrå, och hennes två döttrar i 1001, en turkisk mor med två barn i 1002, i 1201 bor det en ugandisk mor med en dotter och en ung man som nog är pakistanier.

Men varför är Tegelbergsvägen 14 egentligen troligare än 16 eller 18?
Citera
2014-06-12, 19:10
Medlem
Citat:
Nu ska vi se... I ospecificerade lägenheter är det ett polskt par och en polska i 30-årsåldern som är för gammal för att vara deras dotter, en finsk mor, möjligen med lite latinamerikanskt påbrå, och hennes två döttrar i 1001, en turkisk mor med två barn i 1002, i 1201 bor det en ugandisk mor med en dotter och en ung man som nog är pakistanier.

Det är den inte, det har framkommit att det troligen är 18 som det rör sig om
Citera
2014-06-12, 19:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaIIo
rumäner är en lågoddsare

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Unga flickor, flera personer, lägenhet, ingen saknad, I say rumäner/romer
Finns det någon traffickinghärva under de senaste åren som inte varit ziggisar?
Något för vitboken?
http://www.regeringen.se/sb/d/18158/a/237080
Inga namn som ens är avlägset tänkbara som rumänska någonstans i huskroppen Tegelbergsvägen 14-18. De enda som har en teoretisk chans att vara romer är polackerna och finskan i 14, men intetdera efternamnet pekar åt det hållet.
Citera
2014-06-12, 19:11
Medlem
Citat:

Ja det var innan din korrigering, som du skrev måste det vara Tegelbergsvägen 18. Numren går ju uppåt.
Citera
2014-06-12, 19:12
Medlem
Om det handlar om prostitution så är det inte säkert att den som är skriven på adressen har någonting med brottet att göra. Det är vanligt att folk hyr ut sina lägenheter i andra hand och att de som flyttar in inte ens är folkbokförda i Sverige.
Citera
2014-06-12, 19:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrullique
Det är den inte, det har framkommit att det troligen är 18 som det rör sig om
Misstänkte det. På bottenvåningen där bor en kvinna med ett ovanligt svenskt efternamn som torde vara påhittat i rätt sen tid. Det finns fyra personer med namnet i Ratsit idag, varav två skulle kunna vara barn till henne, och den återstående, som förefaller ha latinamerikanskt ursprung, en exman. Latinamerikanen kan också vara änkling efter en kvinna med samma efternamn som dog 55 år gammal 2011, och förmodligen var mor till kvinnan här i trappuppgången. Det lustiga med ungdomarnas registrering i Ratsit är att de, om man söker på efternamnet, är skrivna på en viss adress i Enköping, men söker man på den adressen, finns det inga registerförda där. På mellanvåningen bor det en arabisk familj som skulle kunna komma från Irak, och en ensam arabisk man bor på övervåningen. I en icke specificerad lägenhet bor det en svensk 57-årig man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in