• 1
  • 2
2005-08-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Jag tycker att DN är mainstream och som sådan automatiskt tillhör SYSTEMET, the Matrix. DNs ställningstaganden för diverse Nato-krig och US-krig har medfört att jag funderat över deras roll och kommit fram till att de inte sysslar med nyhetsförmedling, utan något annat. De verkställer/får ut budskap som fattas i slutna sällskap. Varför skriver t ex inte en enda svensk tidning vad Bilderbergarna sysslar med?

Vad är Bilderbergarna? Ännu ett ordensällskap som Cyborgen inte fick vara med i?
Citera
2005-08-23, 21:52
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Vad är Bilderbergarna? Ännu ett ordensällskap som Cyborgen inte fick vara med i?

Ett mycket slutet och hemligt sällskap. Clinton och Blair blev strax efter ett deltagande i Bilderberger-gruppen president resp premierminister. De som kan sällskapet hävdar att de är som en hemlig världsregering, där man stakar ut kursen år i förväg. Många medier deltar, eftersom det är dessa som skall slå budskapet i skallen på oss vanliga och de rapporterar så gott som aldrig. Mycket hysch hysch.

De hade ett litet inslag om det i Kunskapskanalen häromveckan, där de intervjuade Pagrotsky om hans deltagande. Jag tror det är de enda två gångerna som jag sett ett inslag om Bilderberger-gruppen i SVT och båda gångerna var inslagen väldigt snälla, dvs inte kritiskt granskande.
Citera
2005-08-23, 22:25
Bannlyst
Ur ett större perspektiv så är DN bara en regimtrogen sydlapplänsk lokaltidskrift med en av europas minsta upplagor. Personligen har
jag inte öppnat en DN på flera år nu. - Har jag missat nåt? Har det
hänt nåt nytt förutom tabloidiseringen?

DN:s journalister är helt enkelt jävligt kassa. DN är den tidning som
alltid fått mest gratisreklam i radio och TV nyheter. (nästan dagligen)
Trots detta kollapsar det. Mer misskött tidskrift får man leta efter.
En kultur red som ägnar sig mest åt vänstervriden utrikespolitik och navelskådning. Hur länge står en normalt funtad läsare ut med det?
+ En debattsida som härjas av politisk korrekta åsiktspoliser.

DN har starkt bidragit till att fördumma sina läsare, med sina övertydligt partiska inslag och interjuver och sin allt större innerstadsfixering. Dålig journalistik helt enkelt. DN hade kunnat bli en rikstidning, men nu är det
bara bajs av alltihopa och felet är journalisternas och redaktörernas. Inga
andras. Bonniers (ägarna) kastar därför in handuken. Vuxendagiset är slut.
Citera
2005-08-23, 23:17
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Jag tycker att DN är mainstream och som sådan automatiskt tillhör SYSTEMET, the Matrix. DNs ställningstaganden för diverse Nato-krig och US-krig har medfört att jag funderat över deras roll och kommit fram till att de inte sysslar med nyhetsförmedling, utan något annat. De verkställer/får ut budskap som fattas i slutna sällskap. Varför skriver t ex inte en enda svensk tidning vad Bilderbergarna sysslar med?

Men snälla nån...

Sedan är det ju upprörande att DN inte rapporterar om hur CIA kontrolerar våra tankar genom små plastkulor i smörpaketen!
Citera
2012-06-21, 01:10
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Citat:
DN:s journalister är helt enkelt jävligt kassa. DN är den tidning som
alltid fått mest gratisreklam i radio och TV nyheter. (nästan dagligen)

En kultur red som ägnar sig mest åt vänstervriden utrikespolitik och navelskådning. Hur länge står en normalt funtad läsare ut med det?

DN har starkt bidragit till att fördumma sina läsare

Nu så här några år senare är DN närmare stupet?

Lyckas de fortfarande med att fördumma sina läsare eller börjar människor vakna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in