Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-07, 18:35
  #13
Medlem
NisseGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
I min ungdom kunde jag i den tidens biologibok ta del av olika tekniker för onani. Dels självklart manlig/kvinnlig onani. Men också olika tekniker för manlig onani, där "skruvmetoden" var en och fick ett ganska generöst utrymme komplett med illustration.

Jag minns inte om jag i min hormonstinna ungdom provade "skruvmetoden" eller om jag var för upptagen och nöjd med att för glatta livet dra skinnet bakåt och framåt.

Men det jag tycker är lite intressant är att "onani skruvmetoden" ger 0 (noll) träffar på googel i dag men ansågs så viktigt att en halv sida skulle vigas åt att presentera tekniken, i biologiboken då.

Frågor och diskussionsunderlag:

1. Använder du, eller har du över huvudtaget hört talas om någon som använder, "skruvmetoden"?

2. Fördelar/nackdelar med "skruvmetoden" kontra traditionell onani?

3. Kommer du, som är lite äldre, i håg att tekniken presenterades i skolboken?

4. Finns den med i dagskatulle biologiböcker, lär sig även dagens skolbarn "skruvmetoden"?

5. Ni som inte gick i grundskolan i sverige; presenteras skruvmetoden även utanför sveriges gränser? är skrumetoden ett globalt fenomen?

6. Om det är som jag misstänker, att "skruvmetoden" nyttjas ytterst marginellt, varför gavs den så stort utrymme i boken? Råkade bokens författare vara en av mycket få "skruvmetoden" utövare men trodde det var en "normal" onaniteknik? Eller var "skruvmetoden" ett sätt att enligt den gamla mer sovjetlika samhällsstrukturen försöka förvirra och därigenom bromsa allt för flitigt onanerande hos den uppväxande generationen?

7. Kan vi få fram bokens författare och eller fader till "skruvmetoden"?


Jag antar att skruvmetoden var bra när man var tvungen att runka diskret, många delad ju rum på åttitalet. Så att skruva förhuden fram och tillbaks vilket inte väcker stor uppmärksamhet - vilket den traditionella runken gör eftersom den går upp och ner och heller inte är särskilt tyst. Skruven daremot, det är stealthteknologin.
Citera
2014-10-07, 21:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Jag antar att skruvmetoden var bra när man var tvungen att runka diskret, många delad ju rum på åttitalet. Så att skruva förhuden fram och tillbaks vilket inte väcker stor uppmärksamhet - vilket den traditionella runken gör eftersom den går upp och ner och heller inte är särskilt tyst. Skruven daremot, det är stealthteknologin.

Här är du nog något på spåren. Man envisades ju också med att fösa ihop och skicka runt 70/80-talsungarna på massa läger och andra arrangemang där man sov många tillsammans i begränsade utrymmen, detta tillsammans med 70-talets frigjorda syn på sexualitet är förmodligen det som skapade "skruvmetoden" -och att den i dag för en undanskymd tillvaro.
Citera
2014-10-07, 21:33
  #15
Medlem
Det skulle vara roligt om någon aktiv eller före detta skruv-onanist trädde fram i tråden.

Naturligtvis också om vi kunde spåra skruvteknikens fader, eller i alla fall bokens författare och den vägen efterforska källa.
Citera
2014-10-07, 22:10
  #16
Medlem
Ratads avatar
Vi blev upplysta om denna teknik på sexualundervisningen på 90-talet. Som en man reste vi oss i bänkarna och ifrågasatte dårskapen - "pics or it didn't happen".
Citera
2014-10-10, 10:01
  #17
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Hahaha, jag ska testa skruvmetoden och se om det finns någon vits med denna.

Synd att ingen har dessa gamla biologiböcker från förr. Synd även att inte internet fanns då så kunde man se lite hur folk resonerade.
Citera
2014-10-18, 22:08
  #18
Medlem
Soxis avatar
Minns något liknande tips som jag hittade på sida men har glömt bort vilken. De går ut på att runka vanligt och samtidigt vrida handen utan att penis följer med. Krävs glidmedel förstås. Beskrevs det annorlunda i boken? Haha, vill se det.
Citera
2014-10-18, 22:17
  #19
Medlem
Soxis avatar
Tänk om de är sekretessbelagd revolutionerande supermetod som kommer förändra hela världen när den väl upptäcks. Alla kör skruvmetoden!

Vi har något på gång här ladies and gentleman
Citera
2014-10-23, 10:08
  #20
Medlem
Lisalits avatar
Min åsikt kanske inte passar då jag är av det motsatta könet men jag kanske kommer undan med att kalla det 'medhjälp till onani'?

En del killar uppskattar att man vrider handleden lite vid HJ. Man kan kombinera det med att låta tummen ta ett varv runt och över ollonet. Det är förstås individuellt men jag vågar påstå att de med känsligare kuk tenderar att uppskatta liknande "finjusteringar".

Jag är förvånad över att biologiböcker har med några som helst onanitekniker! Om någon får tag i en skulle en bild eller två vara väldigt intressant.
Citera
2016-01-04, 20:50
  #21
Avstängd
ulsterboy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Det skulle vara roligt om någon aktiv eller före detta skruv-onanist trädde fram i tråden.

Naturligtvis också om vi kunde spåra skruvteknikens fader, eller i alla fall bokens författare och den vägen efterforska källa.
Hej alla. Jag har varit skruvonanist i hela mitt liv. Det har bara inte funkat att köra traditionell runk eftersom jag aldrig har eller kommer att komma med det vanliga sättet att runka. Antagligen för att jag saknar förhud. Har testat kanske en gång per år men det funkar bara inte plus att jag blir sjukt trött. Har kört skruvmetoden ända sedan jag var typ 7 år (ja den var effektiv redan då) och kan säga att man kommer på mindre än trettio sekunder. Det går snabbt och den är smidig. Egentligen vet jag inte varför andra inte kör den här metoden då den enligt mig är riktigt effektiv. Ibland har det känts som att jag är den enda i världen som kör den här.

Den funkar bäst om man ligger på golvet, håller högra handen hårt i kalsongen och skruvar på med vänsterhand. Vet inte om det funkar med höger... men vi är ju olika. Upptäckte att denna metod heter "skruven" från att ha läst om det på flashback för länge sedan. Valde att gå till botten med det här idag och se om det kommit något nytt, men bara ett fåtal trådar. Om ni vill ställa frågor så är jag här.

Är dock runkmunk i år så inget runkande för mig.
Citera
2016-02-07, 15:37
  #22
Medlem
leonardshelbys avatar
Det var en tjej som gjorde det på mig en gång då hon sög av mig. Hon lämnade ganska mycket saliv kvar på toppen av ollonet och lät sedan fingertoppana gå neråt i en lätt skruvrörelse och sedan upp igen. Väldigt skönt var det då hon gjorde det. Ingen annan som försökt samma metod har fått till det lika bra som hon.
Citera
2017-10-20, 11:46
  #23
Avstängd
Man kommer ju bra fortare med skruven ju? Varför kör inga fler den?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback