• 1
  • 2
2014-06-12, 03:11
Medlem
I min ungdom kunde jag i den tidens biologibok ta del av olika tekniker för onani. Dels självklart manlig/kvinnlig onani. Men också olika tekniker för manlig onani, där "skruvmetoden" var en och fick ett ganska generöst utrymme komplett med illustration.

Jag minns inte om jag i min hormonstinna ungdom provade "skruvmetoden" eller om jag var för upptagen och nöjd med att för glatta livet dra skinnet bakåt och framåt.

Men det jag tycker är lite intressant är att "onani skruvmetoden" ger 0 (noll) träffar på googel i dag men ansågs så viktigt att en halv sida skulle vigas åt att presentera tekniken, i biologiboken då.

Frågor och diskussionsunderlag:

1. Använder du, eller har du över huvudtaget hört talas om någon som använder, "skruvmetoden"?

2. Fördelar/nackdelar med "skruvmetoden" kontra traditionell onani?

3. Kommer du, som är lite äldre, i håg att tekniken presenterades i skolboken?

4. Finns den med i dagskatulle biologiböcker, lär sig även dagens skolbarn "skruvmetoden"?

5. Ni som inte gick i grundskolan i sverige; presenteras skruvmetoden även utanför sveriges gränser? är skrumetoden ett globalt fenomen?

6. Om det är som jag misstänker, att "skruvmetoden" nyttjas ytterst marginellt, varför gavs den så stort utrymme i boken? Råkade bokens författare vara en av mycket få "skruvmetoden" utövare men trodde det var en "normal" onaniteknik? Eller var "skruvmetoden" ett sätt att enligt den gamla mer sovjetlika samhällsstrukturen försöka förvirra och därigenom bromsa allt för flitigt onanerande hos den uppväxande generationen?

7. Kan vi få fram bokens författare och eller fader till "skruvmetoden"?
Citera
2014-06-12, 06:39
Medlem
Jag kommer ihåg detta från skolan. (Tidigt 70-tal)
"Som när man skruvar i en glödlampa" kommer jag ihåg det stod i boken.

Nej, jag har heller aldrig förstått hur detta skulle funka.

Men det är ju inte precis första gången som något från skolböckerna, efter man blivit lite äldre, har visat sig vara ren lögn.
Citera
2014-06-12, 08:41
Medlem
Omega3000s avatar
Nog för jag har runkat mycket i mina dagar,men det där har jag aldrig hört talas om.
Verkar retarded.
Citera
2014-06-12, 09:56
Medlem
Har bara hört talas om detta vid något enstaka tillfälle och att det då skulle vara för folk utan förhud. Ingen aning om det fungerar eller ej.
Citera
2014-06-12, 10:06
Medlem
Kwatos avatar
Vad är det för helt körd "biologibok" som behandlar masturbationstekniker? Finns det ett kapitel om hur man stylar håret också?
Citera
2014-06-12, 10:17
Medlem
Perriss avatar
...vilket får mig att tänka på att när jag först kom i kontakt med porr och man såg en redig mjölkerska som skulle locka fram en skvätt ur någon tribalkarl efter avslutad bäckenboxningssession. Då tyckte jag ofta att jag såg att det användes en teknik som detta, en rörelse som inte bara gick upp och ner utan också ett knixande på handleden, en lätt skruvande rörelse, ofta i kombination med kakluckeborrning. Och nu snackar vi helt vanlig Hollywoodporr, med helt vanliga porrstjärnor.

Sen har jag faktiskt stött på damer i verkliga livet som verkar ha tagit till sig detta, fast jag kan inte minnas att det känts på något speciellt vis faktiskt.

Man undrar sa flundran.
Ah, dessa livets gåtor!
Citera
2014-06-12, 10:41
Medlem
Kan det vara så att det var kvinnliga författare som inte har en aning om hur män onanerar? Ofta ser man kvinnor använda en cirkulerande rörelse när de smeker klittan med fingrarna. Och att de då tror att det är så man stimulerar snorren på bästa sätt?

Och jag har också sett det här knyckandet med handleden från pronografin som föregående skribent vittnar om.
Citera
2014-06-12, 10:43
Bannlyst
Aldrig testat det själv, men något sånt här? https://www.youtube.com/watch?v=oxwPnZ9uTpw#t=141
Citera
2014-06-13, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Vad är det för helt körd "biologibok" som behandlar masturbationstekniker? Finns det ett kapitel om hur man stylar håret också?

Tidigt 70-tal var mycket möjligt.

Menar du att dom tagit bort runkundervisningen i dagens läroplan?
Citera
2014-07-14, 21:04
Medlem
hansl77s avatar
Min första tanke är att man sökte förevändningar till att få ge ut böcker som den du hade samt bedriva sexualundervisning.
Det andra som slår mig är att det vanliga runkandet som jag förstått det inte ska funka lika bra om förhud saknas. Kanske var det för att de judiska samt de nyanlända muslimska pojkarna Turkiet också framgångsrik skulle kunna idka självbefläckelse?

Om skruvandet utförs väl av en "mjölkpiga" kan det vara nog så trevligt.
Citera
2014-08-29, 21:55
Medlem
apelsinhimlens avatar
Hej!

Min första tanke går till humorprogrammet Pentagon som gick på TV4 1997.

I ett skämtsamt inslag visar man två olika onanitekniker för män och den som talar pratar med en "gammal" röst som om det vore ett inslag från 50-talet.

Med ålderdomliga bilder visar man det traditionella tillvägagångssättet som knappast behöver en vidare förklaring.

Och så visar man en alternativ metod som går under namnet "Kubiken".

Man formar ena handens fingrar till en kubik och för sedan ollonets förhud fram och tillbaka på detta sätt.

Möjligtvis ger kubiken även utrymme för skruvningar åt båda håll, minns inte om det var så.

Om så är fallet kan detta vara skruvmetoden, bara det att den i vissa sammanhang går under namnet Kubiken.

Hur som helst, runka lugnt allihopa och ha en riktigt skön höst!
Citera
2014-08-29, 22:00
Medlem
Riverstixs avatar
Kommer ihåg det från sexundervisning på 80-talet, minns att mina kompisar och jag garvade åt idiotin redan då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in