• 1
  • 2
2005-08-23, 13:23
Medlem
Dennos avatar
Jag har turen att ha en biodlare i närhet av huset jag nu bor i. Igår var jag förbi och köpte min första burk med purfärsk honung!

Satan vad mycket godare det är än den man köper i affären. Mycket mildare och mer smak. Den är rinnande också och det är ju ingen nackdel direkt!

Är så god! Någon här som köper direkt från odlaren?
Citera
2005-08-23, 14:24
Medlem
pockis avatar
Min far brukade ha bin så vi fick det den vägen.
Jag tycker inte om hård honung längre (äter inte speciellt mycket iofs).
Citera
2005-08-23, 15:02
Medlem
jag köper ALLTID färsk honung. Det är så jäklamycket godare! Får det billigare också, kan knappt bli bättre

Jag köper även gröt från den lokala grötfabriken, mycket lönsamt och gott!
Citera
2005-08-23, 20:49
Medlem
Hårbolls avatar
Inte fan köper jag lokalt producerad honung! Mitt närområde är fullkomligt besudlat av avgaser från mina garanterat katalysatorfria fordon
Citera
2005-08-23, 22:21
Medlem
Det har nog hänt att jag gjort i närheten av landstället. Man vet aldrig riktigt hur den smakar då från gång till annan. Som jag förstår det beror det på vilken typ av blommor bina varit i. Eller så borde väl alltid vara fallet förresten ? Hur som helst tycker jag att honung som inte är för rinnig är bäst eftersom jag gärna har honung i filmjölk.
Citera
2005-08-23, 22:38
Medlem
Vi äter honung från våra egna blommor (+ några andras också förstås).
Citera
2005-08-24, 10:33
Medlem
Grårävs avatar
Jag tänkte brygga mjöd och köpte därför 10kg färsk honung av en biodlare i trakten.
Vad får ny pynta för ett kilo?
90:- var priset han gav mig, men jag kanske blev blåst?
Citera
2005-08-24, 11:43
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gråräv
Jag tänkte brygga mjöd och köpte därför 10kg färsk honung av en biodlare i trakten.
Vad får ny pynta för ett kilo?
90:- var priset han gav mig, men jag kanske blev blåst?
Vet inte hur mycket det är i en burk men jag betalade 40 kronor för min burk...borde vara nästan en kilo.
Citera
2005-08-24, 14:25
Medlem
alrunans avatar
Grannens nyslungade honung går inte av för hackor! Brukar ta sisådär 30kr burken.
Citera
2005-08-25, 10:46
Medlem
Grårävs avatar
En burk brukar vara 500g
Men givetvis är begreppet "en burk" lite vagt.
Citera
2005-08-25, 12:24
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gråräv
En burk brukar vara 500g
Men givetvis är begreppet "en burk" lite vagt.

Isåfall betalar jag 80Kr KG då
Citera
2005-08-25, 22:09
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Jag har turen att ha en biodlare i närhet av huset jag nu bor i. Igår var jag förbi och köpte min första burk med purfärsk honung!

Satan vad mycket godare det är än den man köper i affären. Mycket mildare och mer smak. Den är rinnande också och det är ju ingen nackdel direkt!

Är så god! Någon här som köper direkt från odlaren?

Mina svärföräldrar är biodlare så vi får honung av dom. Men jag håller med, det finns inget godare är färsk honung. Alldeles rinnig och fin. Jag dricker te som aldrig förr då vi får honung från den senaste skörden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in