Det har nog hänt att jag gjort i närheten av landstället. Man vet aldrig riktigt hur den smakar då från gång till annan. Som jag förstår det beror det på vilken typ av blommor bina varit i. Eller så borde väl alltid vara fallet förresten ? Hur som helst tycker jag att honung som inte är för rinnig är bäst eftersom jag gärna har honung i filmjölk.
Jag tänkte brygga mjöd och köpte därför 10kg färsk honung av en biodlare i trakten.
Vad får ny pynta för ett kilo?
90:- var priset han gav mig, men jag kanske blev blåst?
Jag tänkte brygga mjöd och köpte därför 10kg färsk honung av en biodlare i trakten.
Vad får ny pynta för ett kilo?
90:- var priset han gav mig, men jag kanske blev blåst?
Vet inte hur mycket det är i en burk men jag betalade 40 kronor för min burk...borde vara nästan en kilo.
Jag har turen att ha en biodlare i närhet av huset jag nu bor i. Igår var jag förbi och köpte min första burk med purfärsk honung!
Satan vad mycket godare det är än den man köper i affären. Mycket mildare och mer smak. Den är rinnande också och det är ju ingen nackdel direkt!
Är så god! Någon här som köper direkt från odlaren?
Mina svärföräldrar är biodlare så vi får honung av dom. Men jag håller med, det finns inget godare är färsk honung. Alldeles rinnig och fin. Jag dricker te som aldrig förr då vi får honung från den senaste skörden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!