Citat:
Ursprungligen postat av
BaldersUdde
OK, så jag är ny här på Flashback och kanske skriver lite virrigt. Och det är helt riktigt att jag la till lite egna tankar om vad som kan ha hänt men här var det fråga om den inkallade insatsstyrkan.
Jag tror det ska till ganska mycket för att åtal ska väckas när man kallat in sveriges insatsstyrka.
Så jag tror inte att det är fråga om att en ruta slagits in och någon fått lite glassplitter på sig. Man måste ha gripit till övervåld så grovt att till och med polisens "egna" reagerat. Och sätter man in insatsstyrkan, tror jag man är beredd att dom använder en hel del våld. Det är där min kommentar ligger. Något exceptionellt övertramp måste ha skett.
Jag säger inte att jag vet vad som har hänt. Jag vill väcka frågan till er alla erfarna Flashbackare.
Om du inte vet vad som har hänt kanske du inte skulle skriva dina tankar på ett sätt som framställer dom som konstaterade fakta?
När man hänger ut någons namn är det ganska viktigt att hålla sig till sanningen, personen kommer få leva med att både framtida flickvänner och arbetsgivare kommer kunna se det här.
Nu bryr jag mig väl inte särskilt mycket när det gäller en pedofil, men det finns mer än en person som blivit uthängd som brottsling här på FB som sen visat sig vara oskyldig och får konsekvenser i privatlivet av att hans namn finns här.