2014-09-17, 16:16
Medlem
Jag har sett den tråden men eftersom den tråden handlar om en annan person och ett annat brott så startade jag denna. Dessutom tycker jag att det kan vara intressant med en egen tråd eftersom det här rör som om övervåld från polisens sida. Värt med en egen tråd, eller så får någon moderator säga hur det ska vara.

Hoppas vi kan komma tillbaka till sakfrågan nu. Vem är anklagad och hur kommer det att gå? Antagligen en polis med lång erfarenhet som är anklagad här. Jag tycker det är intressant att få veta mer.
Senast redigerad av BaldersUdde 2014-09-17 kl. 16:19.
Citera
2014-09-17, 16:17
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Undrar vad killen heter asså. Så bra maskning

Den maskningen fyller sitt syfte.
Citera
2014-09-17, 16:20
Medlem
När vi använder "*" i namn så är det väl för att sökmaskiner inte ska sprida saker vitt och brett, men det är väl inte för att det ska vara "hemligt". Så Timmervargen fattar varför mina asterisker hoppar lite hit och dit.

För övrigt tycker jag inte det finns anledning att skydda pedofiler genom att hålla deras namn hemliga.
Senast redigerad av BaldersUdde 2014-09-17 kl. 16:24.
Citera
2014-09-17, 16:30
Medlem
Det är väl ett rimligt antagande att om någon i insatsstyrkan blir åtalad för vad han gör under en aktion så måste det vara "grovt"
Det är väl ett rimligt antagande att en chef för hela insatsstyrkan har "mångårig erfarenhet".

Hur ska man kunna göra någonting här i världen utan att göra rimliga antaganden utifrån sin kunskap och erfarenheter? Tänk till lite nu!
Citera
2014-09-17, 16:55
Medlem
Jag håller med helt och hållet när det gäller "aktiva" pedofiler. Men om dom bara tittat på bilder eller bytt-spritt dom, är det inte en annan straffskala som ska gälla då?
En del studier ger för handen att mellan 10 och 20 procent av alla män tänder på bilder av unga flickor. Det borde ju ha någon betydelse. Vi kan ju inte kriminalisera mänskligheten.

Inga nyheter i målet, förresten?
Senast redigerad av BaldersUdde 2014-09-17 kl. 16:57.
Citera
2014-09-17, 17:22
Medlem
ponnylover99s avatar
Skulle tippa på hörselskador från chockgranaterna.
Citera
2014-09-17, 17:47
Medlem
ant's avatar
Citat:
Maskning är inte till för att dölja namnet, utan det är till för att hindra att denna tråd kommer upp på Google när man söker på hans namn.
Citera
2014-09-17, 18:17
Medlem
Sverige2025s avatar
Troligen så gjorde väl pedofil motstånd ,man var tvingad att använda lite våld emot honom. Det är bara en pedofil för tusan, såna här inget människovärde ändå, spöa på
Citera
2014-09-17, 18:22
Medlem
Citat:
Maskeringen är till för att man på söktjänster så som google inte skall kunna söka på namn och få upp flashbacktrådar.
Citera
2014-09-17, 18:47
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Aktuell polisman förtjänar allt stöd han kan få. Det är rätt ut sagt vidrigt att man behandlar en hjälte på detta vis.

/ Leif.Jennekvist
Citera
2014-09-17, 18:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsten-Hinck
Skriv det då eller ska vi ha gissningslekar, vad tror du själv givetvis så har inte TS sökt eller sökt och inte hittat tråden du länkade.

Trams.

Vi och vi... Alla utom du fattade vad Tooheys menade.

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten-Hinck
Ja herregud vilken pajastrådstart, hade det nu varit grova kroppsskador eller vad TS nu skrev så hade tidningen givetvis skrivit detta, var väl någon som slog i tån i en tröskel, kan iofs göra nog så ont och om man har otur resultera i en blå nagel.

Har du pms eller? Anmäl och låt en moderator avgöra om tråden ska finnas. Duger inte tråden åt din utsökta smak för du väl låta bli att läsa, och framförallt att skriva.

Spekulationerna i ts framstår som rimliga.
Citera
2014-09-17, 19:04
Medlem
lugna ner digs avatar
Polisen spöar jämt upp kriminella som inte är dömda, de flesta anmäler dock inte. Absolut inget ovanligt men självklart förkastligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in