Gjorde te på Kratom Extrakt och märkte ingen effekt på ca 2-3 gram. Testade idag igen och gjorde te på 6-7 gram och fick ganska skön effekt som inte varade mycket mer än 2 timmar. Problemet är att det smakar ju skit! Finns det inget alternativt sätt att få i sig skiten, har trottsallt över 30 gram kvar...!?
Jag har rökt kratom och det är helkasst, man måste ha i sig så mycket och du orkar inte dra så många jollar/bhongar elr whatever. Jag brukar ta i två tépåsar av vanligt earl grey och något fruktté + mycket socker och honung. Kratom smakar ju nästan gott jämfört med det mesta örtknarket förutom cb.
Näe, jag har aldrig rökt Kratom men har provat att göra te på kratom super enhanced och på Kratom recin (kåda) och måste säga att det är helt värdelöst, förutom recin:et som var underbart.... Köp det och gör te av så får ni se
Det kratom jag fick från ND senast hade en mer lugnande än stimulerande verkan. Förr när jag köpt har det varit absolut tvärtom, kokainlikt, stimulerande av bara fasen, även sexuellt, med god prestation och uthållighet och stark överspelad euforisk galenskap. Kratom har ju väldigt många ingående alkloider med inbördes synergier och halterna av dessa varierar med årstider och många andra faktorer, därav skillnaden? Skillnaden i effekt kan ju även bero på att jag tar lite högre doser, har nyligen gått från 4g till 6g. 8g var mäktigt men förknippat med opiatlikt äckligt illamående. Men jag tycker mig känna att dom första grammen slår mer lugnande än tidigare köpt kratom, som nästan omedelbart sköt upp humöret och orken med raketkraft.
Även smaken har varierat starkt. Tidigare mild, lite syrlig smak, numera strävt o beskt o inte alls så lätt att äta/dricka som det var i typ augusti (från ND).
Jag brukar tugga ganska mycket på pulvret, så käften nästan domnar. Traditionellt brukade det ju även tuggas för maximal effekt (färska löv då alltså). Jag har rökt kratom, t o m vaporiserat det och det är helt bortkastat. Man får röka bra mkt innan man känner den allra minsta buzz.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!