2005-08-23, 10:19
Medlem
Hej har skickat in en bild på en mindre tävling och när bilden visas skalas den ner kraftigt.

Ganska irriterande när bilderna skalas ner och man inte kan se bilden i större format .. Man missar ju helt upplevelsen av bilden..

Tyckte den blev bra med spegeleffekten av molnen i vattnet ..

Bilden nr 022 återfinns på http://www.wighsnews.se/sommar/index.html om ni vill får ni gärna rösta på den med om ni tycker den är bra
Citera
2005-08-23, 11:34
Medlem
linuxs avatar
Synd att dom förminskat dom så pass mycket. Men jag tycker din bild var vacker och gav den en röst
Citera
2005-08-23, 13:41
Medlem
Inlines avatar
Du skulle ha croppat bort båten, eller vad det är som syns längst till höger. När man inte ser hela så stör man sig på den. (åtminstone jag). Kass sida, för övrigt, som förminskar bilderna så.
Citera
2005-08-23, 15:42
Medlem
Fin bild, men som sagt, synd att de förminskade den såpass mkt.

Gillade också brandbombarplanet som bombar...VATTNET!
Citera
2005-08-23, 15:44
Medlem
Makehastes avatar
Solnedgångar - skolexempel på motiv som måhända är vackert i verkligheten, men som blir skräp när det avbildas.
Citera
2005-08-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Solnedgångar - skolexempel på motiv som måhända är vackert i verkligheten, men som blir skräp när det avbildas.

Ja, verkligen. De ser likadana ut allihopa ändå.

Tyvärr
Citera
2005-08-25, 02:24
Medlem
Genomgående skittrist på den sidan.
Saknas bara nån bild på någons fötter,ett kort taget genom ett rör och framförallt ett fotografi på en hårdsminkad tjejkompis som grinat ut mascaran.

Fotografer...
Citera
2005-08-28, 12:33
Medlem
AlfaPers avatar
LIte för mörk enligt min mening.
Håller med tidigare inlägg att båten till höger borde croppats bort.
Gräset i förgrunden är bra. Men det leder inte in i bilden.
Man kan inte ta bort det, något behövs i förgrunden. Men kanske lite mer och på ett annat ställe. För mörkt dessutom. Annars gillar jag bilden, jag tycke du har en bra exponering av himlen.
Och ja, jag har en kalibrerad skärm
Citera
2005-08-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Genomgående skittrist på den sidan.
Saknas bara nån bild på någons fötter,ett kort taget genom ett rör och framförallt ett fotografi på en hårdsminkad tjejkompis som grinat ut mascaran.

Fotografer...

Vad har du att komma med då?
Citera
2005-08-28, 12:48
Medlem
bara jag som tyckte bilden va lite smör och klysh?
Citera
2005-08-28, 12:54
Medlem
AlfaPers avatar
Jag tycker inte att man hela tiden måste sträva efter att ta ett foto som ingen annan har tagit. Även vanliga vykortsmotiv kan vara bra ur fotografisk aspekt. Man kan vända på det också, bara för att man har tagit ett foto ur en annorlunda vinkel och PS:at det till oigenkännlighet så är det inte ett bra foto.
Citera
2005-08-28, 12:59
Medlem
Lost dreamers avatar
spegeleffekten blev bra.
jag röstade på din; inte enbart sympatiröst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem