2012-07-19, 01:09
Medlem
Syrliga-Smakens avatar
Lyckades spilla ut en full Soultip med svart Grog, skulle testa den på ett skrivbord en dag, fick ingen färg till udden pga inte använd på ganska länge. Satte den 2cm ifrån bordet och tryckte, tjoff, så pluppade udden ut och det vart färg på mig, munnen, väggen, garderoben, golvet skrivbordet och kläderna, stog i duschen i en halvtimme.
Citera
2012-07-19, 01:22
Medlem
Hejzs avatar
Kom på en annan dum sak jag gjort, skulle fylla på en OTR 0.46 med bläck. korken där bak satt hårt som fan så jag använde tänderna för att skruva, ni kan gissa själva vart det lilla bläcket som fanns kvar hamnade.
Citera
2012-07-19, 12:50
Medlem
små fläckar på jackärmar och skor är ju något som inte går komma undan, men för nåra år sedan skulle jag följa min vän hem efter vi krökat lite hemma hos mig, självklart skulle jag bara följa med för att testa min miniskokräm med svart grog i,,, kommer fram till tunneln, ( denna tunneln är väggarna mycket slätare än vanlig betong, ) tänkte här blir bra, drar första bokstaven och swish där flyger udden av, full och förbannad som jag är sliter jag av locket på pennan som sitter under udden, och svätter ut allt ink över väggen, blev prickigt och fint...

Dagen där på ser jag at min westbeach jacka som är i ljusa färger fått prickar över magen och ryggen i olika storlekar då dom flytit ut,,,, vet inte hur mycket jag skrubbat med galltvål och allt möjligt, fläckarna har bleknat men är verkligen in borta,,, mina bröder har frågat va jag gjorde , jag sa att jag spillt färg,

har fortfarande en del kläder med färgstänk trots att jag inte sysslar med klotter längre
Citera
2012-07-20, 19:59
Medlem
Apfelquists avatar
Spillde svart oink ink på den vita porslins toastolen. Det var knas haha. Tog några dagar att få bort med vanlig såpa tror jag det var.
Citera
2012-07-20, 20:11
Medlem
Dysfunktions avatar
Sen jag slutade köra med squeezers har färgfläckarna blivit färre...
Citera
2012-07-20, 20:13
Medlem
sirhectors avatar
Pungen lever alltid farligt.
Citera
2012-07-22, 00:29
Medlem
Emptycola99s avatar
Har inte spillt eller det kan man ju kalla det men jag stog och spraya på en åker typ alltså ett plank med en åker brevid så det är ju plant som faen... Jag sprayade lite och sedan bytte jag burk och skulle få ut färgen för den var ny. Klart som stefan så sprayar jag allt i medvind på en cykel jag lånat.... Den blev blå med silverprickar på ena sidan Och sen har man ju satt på capsen och *pssh* så flyger fanskapsfärgen upp i ansiktet
Citera
2012-07-22, 12:57
Medlem
Sneks avatar
Detta väcker gamla minnen!

Jag är alltid jävligt försiktig när jag handskas med bläck/färg inomhus, så jag har faktiskt inte många rejält klantiga historier att berätta, mer än att jag har några droppar bläck på de flesta klädesplagg och insidan av byxfickorna är svartfläckade.

Dock har jag ett roligt ställe jag spillt på.

Det var en cirka 5-6 år sen. Bodde hemma, mixtrade mycket med hemmagjort bläck och hemgjorda flows etc.
Så, en dag hade jag precis gjort en ny läskig blandning av allt möjligt skit i en pet-flaska.
Tyckte bläcket såg jävligt bra ut, delvis flaskan med blandningen går ej att se igenom efter skakning med innehållet på minst 30 sek.

Skulle fylla på någon "penna", tror fan att det var en vit tip-ex penna, de där små vita något klämmbara sakerna med en liten jävla metallkula som udd.

Till saken, jag satt över golvet med en plastpåse under pennan och försökte hälla bläck från 1.5L flaskan.

Vad tror ni händer? Jag har råkat hälla utanför en hel del bläck som jag trodde jag hällde i pennjäveln.

Panik uppstår, cp skadad som man var så drog jag undan plastpåsen som faktiskt hade räddat all bläck från att träffa golvet, ja, innan jag drog undan påsen vill säga. Då skvätter det till och allt som låg löst på påsen ligger nu på golvet och en del på bokhyllan, den utslitna nästintill obehandlade bokhyllan.

Hade ett jävla slit efteråt som jag minns, men lyckades tillslut få bort det mesta. Har kvar bokhyllan idag, dock målad nu. Golvet hände inget med som tur var. Var ju mest rädd att morsan skulle bli förbannad över bokhyllan men det löste sig utan att någon visste något.

I slutändan tror jag bläcket var bra. Använde det såklart, trots omständigheterna.
Citera
2012-07-26, 00:17
Medlem
skulle fylla på en ny squeezer som man köpt och spiller väl en 100 ml färg på plastkassen man hade under. tänkte att man ska ta plastpåsen till badrummet och skölja bort all lös färg ovanpå men klantig som man är så snubblar man till på dörrgaveln, hallen utanför fick sig ett redigt skrubb med alla möjliga medel som man hittade(hemma hos morsan).

har väl lyckats fått turkost damm över hela ärmen på vinterjackan, var lite pinsamt när man kom hem till morsan och frågade hur man får bort färg. går tydligen bort om man lägger jackan med ett antal tennisbollar i maskinen. låter ju lite osannolikt med metoden men funkar finfint.

skulle också fylla på en axe liknande deoderantburk med färg (tänkte att man skulle kunna bomba påvägen hem från skolan utan att ha bevis etc på sig ), så man sätter burner chromen ovanpå och trycker och märker några timmar efteråt att man har kromdroppar över en stor yta på fina golvet.

morsan o farsan vart ju inte speciellt glada på någon av grejjerna, slutade väl med både det ena och det andra straffet. har inte misslyckats med så många grejjer efter man flyttat hemifrån dock.
Citera
2012-08-03, 02:31
Medlem
NigguhScootchs avatar
Fick hem de nya montana ultra wide för 2 dagar sedan som jag självklart ville testa.

Hamnade under ett brofäste där det sällan buffas och tänkte att om jag ställer mig på biltaket så når jag upp högt och tagen kommer synas riktigt bra. Sagt o gjort det blev fett! hoppar ner från taket och konstaterar att halva biljäveln e silvrig, till och med inuti bilen pga att en ruta var helt nere.

Så att igår stod jag i ca 3timmar med diverse olika rengöringsmedel/starka vätskor, högtryckssprutor och massa papper och försökte tvätta bort allt från bilen. Och jodå nästan allt försvann men lacken ser fördjävlig ut!

Karman slår tillbaka ibland men de är sånt man får ta här i livet. Tjo.
Citera
2012-08-04, 02:24
Medlem
Simpeltnamn95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Pungen lever alltid farligt.
True that..
Citera
2014-03-23, 17:47
Medlem
pyro860s avatar
Tänkte klämma till en PX-20 med en tång nederst för att slippa kulans skramlande i ren tristess. Har för mig jag gjort detta för ett antal år sedan, men det måste varit på någon annan sorts penna.

Klämde försiktigt och omsorgsfullt men plötsligt så gick det hål på den

Stod en finfin stråle jätteklar silverfärg över halva köket, men efter en del aceton och diskmedel så ser nog det mesta ganska okej ut Tyvärr råkade jag få på min tröja dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in