2014-06-10, 23:42
Medlem
weedrapportens avatar
Vad gör er dummast dagen efter, alkohol eller cannabis?
Citera
2014-06-10, 23:45
Medlem
FashionMonsters avatar
Beror ju på doserna men alkohol har ofta en illamående och smärtsam efterkänsla medan cannabis har en mer förslöande dagen-efter feeling, som kan vara ganska skön och "degig".
Citera
2014-06-10, 23:49
Bannlyst
Alkohol helt klart. Oavsett hur jävla hög jag var dagen innan så fungerar fortfarande vardagen. Man kanske är jävligt seg fysiskt men inget mer.
Citera
2014-06-10, 23:56
Moderator
kvm3s avatar
Jag känner mig sällan riktigt dum dagen efter på någon av substanserna i fråga. Av alkohol tenderar jag däremot bli trött och aningen disträ framåt eftermiddagen dagen därpå, så jag undviker att dricka mig berusad kvällen innan en arbetsdag eller liknande.
Citera
2014-06-10, 23:58
Medlem
Javalangs avatar
Cannabis. Blir ofta dum i huvudet dagen efter om jag rökt mycket.
Citera
2014-06-11, 00:14
Medlem
Blir totalt sänkt av alkohol om jag dricker mängder. Känner nästan ingenting av cannabis dagen efter. Kanske lite segare på morgonen om man röker direkt innan sängdags.
Citera
2014-06-11, 00:15
Medlem
Idaistheshits avatar
Alkohol, det ger fler symptom som gör mig "försvagad" dvs trötthet, irritation, illamående.
Cannabis brukar jag fasen knappt känna av dagen efter, det skulle i så fall vara en mer dov känsla av trötthet.
Citera
2014-06-11, 00:39
Medlem
BraZZens avatar
Dum vet jag inte om jag blir av någon av substanserna. Brukar bli bakfull i 2 dagar om jag dricker mycket. Då är jag illamående, blir konstig i magen och får ofta skita, trött, lätt irriterad, huvudvärk.
När jag rökt cannabis så brukar jag kunna bli lite småseg dagen efter. Brukar dock gå över efter att jag käkat något..
Citera
2014-06-11, 00:47
Medlem
Big.Bangs avatar
Alkohol kan ge mig ångest och trötthet dagen efter, men känner mig inte dummare. Cannabis gör mig dummare dagen efter då jag känner att närminnet och motivationen till att göra är sämre än vanligt.

Inte för att man bör missbruka någon av drogerna, men jag är övertygad om att alkohol ändå skadar hjärnan mer och gör en "dummare" än cannabis vid långvarigt bruk.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-06-11 kl. 00:52.
Citera
2014-06-11, 01:18
Medlem
streisands avatar
Brukar vara lite små seg i huvudet första timmarna om jag rökt mycket och inte sovit så mycket. Efter en kopp kaffe brukar man dock vara fit for fight.
På bakfyllan är jag mest disträ och mår för dåligt för full tankeverksamhet.
Citera
2014-06-11, 01:31
Medlem
WitchDoctors avatar
Kör man all in med gräs en kväll, och stenar ner sig till 100%
Och man gör likadant med alkoholen, så Helt klart alkoholen.

Alkohol är ju ett nervgift som egentligen inte ska förtäras, gräs gör dig bara seg.
Alkoholen gör dig dum i huvudet.

har mer eller mindre missbrukat båda drogerna, så har fått känna på både och rätt så bra.

sen en sak med gräs, är att röker du ofta, så blir du inte dagen efter bäng, efter ett tag, alkoholen har ALLTID en bakfylla.
Citera
2014-06-11, 06:58
Medlem
gonzorockers avatar
Blir sällan efterbäng men alltid bakis. Blir helt klart mindre funktionell av en baksmälla. Upplever mej inte dum att varken alkohol eller cannabis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in