2014-06-10, 21:27
Medlem
Hej!

Igår uppdaterades min Nexus 5 telefon till android 4.4.3 tror jag det var. Efter uppdateringen har telefonen börjat göra ljud hela tiden. BLIR GALEEEEN!!!! Måste stänga av ljudet för att slippa det men då hör jag ju inte när folk ringer m.m. Det låter ungefär som något slags error ljud eller nåt. Även hört detta ljud när man har lågt batteri och man kopplar i/ut laddningssladd.

Jag är inte inloggad på nåt chattprogram så det är inget ljud från nåt sånt. Har inga övriga program eller spel på. Kan någon hjälpa mig med detta snälla?

Tack!
Citera
2014-06-11, 23:40
Medlem
X_surfers avatar
Fabriksåterställ luren, eller avinstallera dina appar en i taget tills du hittar appen i fråga.
Citera
2014-06-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Fabriksåterställ luren, eller avinstallera dina appar en i taget tills du hittar appen i fråga.

Har samma appar som innan problemet... Ändå tagit bort en del men fortfarande detta sjukt jobbiga ljud. Hur fabriks återställer jag mobilen?
Citera
2014-06-12, 22:38
Medlem
Jag har nu listat ut vad problemet var. Så ifall någon läser detta och råkar ha samma problem så kanske de får hjälp med det. Jag hade ett skal med ett SL-kort i. Tydligen så läste mobilen av SL-kortets chip med NFC tjänsten som man kunde stänga av i inställningar. Problem solved! Yey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in