• 1
  • 2
2005-08-23, 06:19
Bannlyst
Så nu har skolan börjat och det är sista året i högstadiet.
Det är mina poäng som avgör vilken linje jag ska välja och därför är det viktigt att jag ska ha tillräckligt höga poäng för att komma in i min önskade linje.
Därför undrar jag vilka droger ni tycker ska kunna hjälpa mig som ni vet fungerar bra, för att koncentrera mig bättre, tycka allt är intressant och få bättre minne typ komma ihåg saker o ting lättare.
O inga såna hära memory booster o sånt skit för 1500kr osv...
2005-08-23, 07:23
Medlem
porrpumpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gigaaz
Det är mina poäng som avgör vilken linje jag ska välja och därför är det viktigt att jag ska ha tillräckligt höga poäng för att komma in i min önskade linje.
Därför undrar jag vilka droger ni tycker ska kunna hjälpa mig som ni vet fungerar bra, för att koncentrera mig bättre, tycka allt är intressant och få bättre minne typ komma ihåg saker o ting lättare.

Den bästa drogen jag vet för att hålla minnet klart är att INTE ta droger. Vill du så gärna få höga poäng är mitt råd att du inte tar några droger alls då det försämrar din inlärningsförmåga, koncentrationsförmåga (cannabis) samt gör ditt minne sämre (de flesta droger).
2005-08-23, 07:30
Medlem
Håller med bästa är och låta bli. Själv tycker jag inte man ska ta droger innan man är klar med skolan dvs efter gymnasiet... Du går i nian kanske dags och vänta lite. Jag vet ingen drog som skulle kunna ge långsiktiga possetiva effekter i ditt skolarbete.
2005-08-23, 07:34
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:

Vad du är ute efter kallas koffein. Koffein kan köpas av dom flesta närbutikskranar. På gatan kallas det ofta "kaffe", "te" och ibland "joltcola". Ibland så hittar man schyssta kranar som brukar kallas apoteket, dom brukar oftast ha inne en kemiskt ren version av koffein i tablettform, extremt potent.
2005-08-23, 07:36
Bannlyst
Inte cannabis o såna saker
Vad äre me er?
Jag menade nog inte den sortens droger som ni tror.
Menade mer i form av DMAE osv.
Såg någonan annanstans att kava gjorde allting intressant.
2005-08-23, 07:39
Medlem
Alltså vad är det för fel på att bara läsa på dina ämnen, gå på lektionerna, intresera dig för vad läraren säger?

Försök att hänga med, läs igenom det ni har lärt er under dagen påväg hem i skolbussen eller hemma sen, gör dina läxor, plugga lite innan du har stora prov. Har du svårt att komma upp på morgonen så ta en kopp kaffe liksom, svårare än så är det inte.
2005-08-23, 07:39
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Inte cannabis o såna saker
Vad äre me er?
Jag menade nog inte den sortens droger som ni tror.
Menade mer i form av DMAE osv.
Såg någonan annanstans att kava gjorde allting intressant.

Crap, crap and more crap. Lyssnar du inte pojkvasker, du ställde en fråga, fick ett svar! Vill du ha bra studieresultat håller du dig till koffein samt ser till att få bra med mat/sömn/motion.
2005-08-23, 07:46
Bannlyst
Ja men vad är det för fel på DMAE, Det är ett naturligt ämmne i fisk:S
Det är därför man säger att man blir smart av att äta fisk.
2005-08-23, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dr.alban
Alltså vad är det för fel på att bara läsa på dina ämnen, gå på lektionerna, intresera dig för vad läraren säger?

Försök att hänga med, läs igenom det ni har lärt er under dagen påväg hem i skolbussen eller hemma sen, gör dina läxor, plugga lite innan du har stora prov. Har du svårt att komma upp på morgonen så ta en kopp kaffe liksom, svårare än så är det inte.

tycker inte att skolan är intresant, har därför svårt att lägga ointressanta saker på minnet, inte svårt att förstå, om man sj har varit med om det.
2005-08-23, 07:51
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ja men vad är det för fel på DMAE, Det är ett naturligt ämmne i fisk:S
Det är därför man säger att man blir smart av att äta fisk.

Men det är fortfarande crap, vill du käka det så visst. Du får ut 100 gånger mer av att sova bra, det kan jag garantera dig.
2005-08-23, 07:52
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
tycker inte att skolan är intresant, har därför svårt att lägga ointressanta saker på minnet, inte svårt att förstå, om man sj har varit med om det.

Varför tror du det skulle var annorlunda på gymnasiet. Om du tänker ta en slackerlinje så behöver du ändå inga betyg.
2005-08-23, 08:05
Medlem
Cykeltratts avatar
Koncentrations Drog

Finns faktiskt en väldigt bra drog för det där. Men ni får hjälpa mig att söka reda på det, pma mig om ni hittar något. Den ger absolut inga bieffekter, men är någorlunda dyr. Det stod om den i aftonbladet förut.

Den ges till amerikanska flottans helikopterflygare för att dom ska behålla skärpan under 12 timmars flygning i krig. Jag vet, det låter otroligt men sant.
Jag klippte ur den artikeln och sparade den men har på något sätt tappat bort den.

Läkemedlet kanske inte äns finns i sverige och gör det det så är det nog inte receptfritt

Men vet att jag sökte på det läkemedelsnamnet samma dag jag såg artikeln och fick upp många träffar där det fanns å köpa.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in