Citat:
Ursprungligen postat av
Camuga
ju mer och mer konflikten utvecklar sig så kommer vi se Iran officiellt delta i konflikten.
Iran deltar mer aktivt i Irak än Irak själv och du har fel för ju mer konflikten fortlöper desstu mindre blir irans involvering. Nu är vi vid en punkt där Bagdad måste övertyga sin sunnitiska befolkning och då är det inte lämpligt med shittiska Daesh som marktrupper och gigantisak affisher på Khameni eller vem det nu är.
Citat:
Om agendan här är att kurderna ska få ett land på bekostnad av andra folks områden då kommer det inte sluta bra för Kurderna.
Det som kurderna beskylls för är en bråkdel av det som sunnitierna och shittierna beskylls för, det är ett faktum. Så hur kommer det sluta med shittierna? Du är opartisk och utomstående så bevisa det genom ett svar på denna fråga!
Citat:
Jag känner en del kurder i Sverige och det jag kan säga är att det är ett primitivt folk som fortfarande tillämpar stamprinciper och som vänder kappan efter vinden. Inte mycket att lita på.
Primitiva indevider har en tendens att generalisera samt kalla andra folkgrupper primitiva. Har du ännu inte insett att alla människor är likadana.
Alla aktörer och även enskilda personer har ett egenintresse och detta ballanseras sedan upp med omständigheterna och förutsättningarna. Det vorre riktigt osmart om en person/organisation inte göra något som de kan tjänna på. Investering/avkastning. Sedan så är ditt påstående falskt, eftersom inga kurdiska aktörer bytt sida under den här konflikten.
Citat:
Notera att jag ej är från Skithålet Mellanöstern
Är det här din hundrade inlägg där du påpekar att du inte är det enna eller det andra. Det är inte så konstigt för du är ifrån ett annat universum med andra spelregler.
En sak till kurderna och shittierna sammarbetar samtidigt som de konkurerar med varandra.