Resultat: Stängd på grund av missbruk
0%
röster
2014-08-14, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samadaga
Finns det några tacksamma assyrer på detta forum?
Jag förväntar mig inte tacksamhet liksom, men ni behöver inte kasta skit helt obefogat.. Kurderna är just nu de enda som slåss mot ISIS (som våldtagit era kvinnor och dödat era barn).. Isis har också kastat ut många tusen assyrer och kaldaner från sina hem. Ändå hatar ni kurder?!

Svärdets år arangerades av turkarna som lurade alla stackare som råkade vara inblandade. Det är snart 100år sedan, släpp det där! Kan du inte släppa det så bör du söka hjälp omedelbart

Vem vinner på att alla minoriteter slåss mot varandra?! Den riktiga fienden!

Det finns många som gör narr av assyrernas feghet i denna konflikt- Hur de bara övergav allting och sprang och gömde sig bakom kurder och shiamuslimer. Så lågt ska jag inte sjunka eftersom några snorungar i detta forum redan befinner sig på det djupet!

Håller med dig faktiskt! Ibland kan jag sitta och skämmas när jag ser hur folk skriver en massa skit. Kurderna har gjort tillräckligt och ett bra jobb! Jag och många i min närhet som är Syrianer/Assyrer/Kaldaner är verkligen tacksamma för att ni har stått upp oavsett religion eller vart man kommer ifrån, stått upp och krigat emot dessa äckliga ISIS. Det som hände förr var förr och samtidigt kan jag ändå förstå varför många är så upprörda än idag efter det folkmordet som hände i Turkiet, sedan har alla rätt till sina åsikter också men man får inte glömma att de enda som har stått upp i Irak emot dessa ISIS är kurderna. Tycker att många här borde vara mer tacksamma än att sitta och gnälla för det kunde sluta illa för de kristna i Irak. Alla borde hålla ihop oavsett religion eller land men tyvärr så kan man inte alltid förvänta sig så mycket av vissa människor. Hoppas peshmerga får slut på dessa äckliga jävlarna ISIS! Kan tillägga att jag njuter och blir varm i hjärtat när jag ser och hör att några/någon ISIS medlem har blivit dödad

Sedan får man inte glömma att det finns kristna i Irak som har gått med i Peshmerga om jag inte har fel och som också vill hjälpa till och strida emot ISIS. Att många flydde var för att ingen av dessa hade något att skydda sig med och allt hände helt plötsligt bara, så de var ju inte direkt bredda på att ISIS en dag skulle komma och slakta ihjäl de kristna i Irak.
Senast redigerad av ksma 2014-08-14 kl. 03:27.
Citera
2014-08-14, 03:33
Medlem
Usch vad äcklad jag blir av att läsa allt hat snack, är det någon som vet vilken typ av vapen det är som fransmännen levererar till kurderna?

Att ha en defensiv inställning så som många i den här konflikten har kommer inte att räcka långt, jag har förståelse för att USA inte i dagsläget kommer gå in med marktrupper osv men en offensiv krävs. Det är den effektivaste metoden för att skydda dem utsatta. Du kan putta bak IS några meter, men de kommer alltid tillbaks. En gemensam militär insats av FR, USA, RYS, GB skulle vara otroligt kul att se. Tycker för övrigt att det är lite märkligt att det är just fransmännen som sticker ut i denna konflikt, förväntade inte mig det.

Såg även på turkiska nyheter där det stod att turkarna skulle bidra militärt, det var ganska oklart vad nyheterna menade men det var något i den stilen. Turk jävlarna får fan o ta o skärpa sig, de skriker "jävla terrorister" till judarna samtidigt som de låter IS erövra så mycket mark i två av deras grannländer. Om IS fortsätter att växa i samma takt kommer dem bli utom kontroll, och sorgligt nog skulle det vara just då dessa länder skulle ingripa. Under den tiden skulle tusentals civila dö.

Men ifl, det är mycket snack om att kurderna skall ha fått vapen men det finns inget som tyder på det. KRG poserar fortfarande endast med sina kalajsnikovs. Något som sitter på bättre info än mig?
Citera
2014-08-14, 04:15
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Vilken besvikelse Pesmergan har varit mot ISIS, hade förväntat mig bra mycket bättre krigsskicklighet baserat på allt positivt man fått höra från kurder både här och privat.
Citera
2014-08-14, 05:29
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/varlden/us...kuering-i-irak

WTF!! Senast igår fick jag höra från flera källor att cirka 30,000 Yazidier fortfarande fanns kvar där uppe omringade av IS. Dom har ingen mat och inget vatten och det är 40-50 grader! Alla källor som jag har läst har sagt direkta motsatsen till vad som nu påstås från politikerna i USA. Det här är precis samma politik som fördes innan folkmordet i Rwanda 1994. Politikerna i USA sa att det inte var någon fara, det behövdes inte sändas trupper osv,osv... tre månader senare hade 500,000-1,000,000 slaktats med machete.
Citera
2014-08-14, 06:47
Bannlyst
Avpixlat stödjer kurdernas kamp mot terrorister.

http://avpixlat.info/2014/08/13/fran...rga-med-vapen/

-
Citera
2014-08-14, 07:01
Medlem
Washington tycker att hotet från Is är överdrivet. Och att det skulle pågå folkmord är bara påhitt.

https://www.youtube.com/watch?v=qhv6nQDpNSA
Citera
2014-08-14, 07:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Derivative
Washington tycker att hotet från Is är överdrivet. Och att det skulle pågå folkmord är bara påhitt.

https://www.youtube.com/watch?v=qhv6nQDpNSA

1. Snubben som talade gjorde det år 2011.
2. 40.000 kristna har inte dött där.
3. Hela videon är lögn..

Citera
2014-08-14, 07:39
Medlem
namos avatar
Citat:

WTF!! Senast igår fick jag höra från flera källor att cirka 30,000 Yazidier fortfarande fanns kvar där uppe omringade av IS. Dom har ingen mat och inget vatten och det är 40-50 grader! Alla källor som jag har läst har sagt direkta motsatsen till vad som nu påstås från politikerna i USA. Det här är precis samma politik som fördes innan folkmordet i Rwanda 1994. Politikerna i USA sa att det inte var någon fara, det behövdes inte sändas trupper osv,osv... tre månader senare hade 500,000-1,000,000 slaktats med machete.

Var det inte så att PKK flyttade dem till säkerhet?

För övrigt tänker jag ignorera de "assyriska" trollen.

Att mina inlägg bli raderade när trollen får ha sina kvar tycker jag är märklig.
Senast redigerad av namo 2014-08-14 kl. 07:47.
Citera
2014-08-14, 08:49
Medlem
Citat:

De flesta evakuerades av PKK. PKK soldater (HPG) var på plats redan efter 12 timmar men det tog tid innan de kunde evakuera folket för de hade inte bilar. Lyckligtvis kom även YPG och PUK för hjälpa till. Det finns fortfranande människor kvar på berget men det är bara de som är gamla och skadade som inte kunnat röra på sig.
http://www.theguardian.com/world/201...raq?CMP=twt_gu
Citat:
Fleeing Yazidis have reported seeing small teams of American soldiers high on the northern flank. “We weren’t allowed to go near them,” said a man from Sinjar who was airlifted from the former base. “They were being guarded by the Kurds.”
The Kurds i det här sammanhanget är PKK förövrigt.
Citera
2014-08-14, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gecko1337
De flesta evakuerades av PKK. PKK soldater (HPG) var på plats redan efter 12 timmar men det tog tid innan de kunde evakuera folket för de hade inte bilar. Lyckligtvis kom även YPG och PUK för hjälpa till. Det finns fortfranande människor kvar på berget men det är bara de som är gamla och skadade som inte kunnat röra på sig.

Varför blev de vaktade av PKK?
Citera
2014-08-14, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ksma
Håller med dig faktiskt! Ibland kan jag sitta och skämmas när jag ser hur folk skriver en massa skit. Kurderna har gjort tillräckligt och ett bra jobb! Jag och många i min närhet som är Syrianer/Assyrer/Kaldaner är verkligen tacksamma för att ni har stått upp oavsett religion eller vart man kommer ifrån, stått upp och krigat emot dessa äckliga ISIS. Det som hände förr var förr och samtidigt kan jag ändå förstå varför många är så upprörda än idag efter det folkmordet som hände i Turkiet, sedan har alla rätt till sina åsikter också men man får inte glömma att de enda som har stått upp i Irak emot dessa ISIS är kurderna. Tycker att många här borde vara mer tacksamma än att sitta och gnälla för det kunde sluta illa för de kristna i Irak. Alla borde hålla ihop oavsett religion eller land men tyvärr så kan man inte alltid förvänta sig så mycket av vissa människor. Hoppas peshmerga får slut på dessa äckliga jävlarna ISIS! Kan tillägga att jag njuter och blir varm i hjärtat när jag ser och hör att några/någon ISIS medlem har blivit dödad

Sedan får man inte glömma att det finns kristna i Irak som har gått med i Peshmerga om jag inte har fel och som också vill hjälpa till och strida emot ISIS. Att många flydde var för att ingen av dessa hade något att skydda sig med och allt hände helt plötsligt bara, så de var ju inte direkt bredda på att ISIS en dag skulle komma och slakta ihjäl de kristna i Irak.

Det krävs att en av hundra kurder är rutten eller en av hundra assyrierna är det för att förstlra ryktet för de andra...
Kurder, assyrer och syrianer har redan nog med fiender, de behöver inte bli varandras antagonister dessutom!
Antingen samlar sig Iraks olika folkslag (kurder, shia, sunni, kristna och yazizi) och gemensamt slänger ut dessa barbariska äckel, eller så får PKK skicka in ännu fler partizans tillsammans med YPG som tillsammans med USA/EUs militära överlägsenhet och vapen pushar tillbaka ISIS till sina grottor och hål de kom ifrån!

Citat:
Ursprungligen postat av rusenby
Usch vad äcklad jag blir av att läsa allt hat snack, är det någon som vet vilken typ av vapen det är som fransmännen levererar till kurderna?

Att ha en defensiv inställning så som många i den här konflikten har kommer inte att räcka långt, jag har förståelse för att USA inte i dagsläget kommer gå in med marktrupper osv men en offensiv krävs. Det är den effektivaste metoden för att skydda dem utsatta. Du kan putta bak IS några meter, men de kommer alltid tillbaks. En gemensam militär insats av FR, USA, RYS, GB skulle vara otroligt kul att se. Tycker för övrigt att det är lite märkligt att det är just fransmännen som sticker ut i denna konflikt, förväntade inte mig det.

Såg även på turkiska nyheter där det stod att turkarna skulle bidra militärt, det var ganska oklart vad nyheterna menade men det var något i den stilen. Turk jävlarna får fan o ta o skärpa sig, de skriker "jävla terrorister" till judarna samtidigt som de låter IS erövra så mycket mark i två av deras grannländer. Om IS fortsätter att växa i samma takt kommer dem bli utom kontroll, och sorgligt nog skulle det vara just då dessa länder skulle ingripa. Under den tiden skulle tusentals civila dö.

Men ifl, det är mycket snack om att kurderna skall ha fått vapen men det finns inget som tyder på det. KRG poserar fortfarande endast med sina kalajsnikovs. Något som sitter på bättre info än mig?
Kurderna på högre nivå har kanske fått direktiv att, dels inte inte posera med avancerade vapen men inte heller visa sina formationer och positioner så fienden inte avslöjar deras taktik.

Citat:
Ursprungligen postat av gecko1337

Utan PKK och YPG hade ISIS förmodligen avancerat bra mycket längre än man gjorde! Ett tag stred även kurder från Iran på deras sida men iranska regimens påtryckningar gjorde att Barzani tackade för stödet och skickade tillbaka IPDK
Citera
2014-08-14, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Vilken besvikelse Pesmergan har varit mot ISIS, hade förväntat mig bra mycket bättre krigsskicklighet baserat på allt positivt man fått höra från kurder både här och privat.

Var det så jävla konstigt då tycker du? Det var någon berättade att för varje mortar(granatkastare) kurderna sköt, så besvarades elden från ISIS 100ggr från olika håll. Det var som om de hade obegränsad med ammo och vapen...
Dessutom när PKK sköt "direct hits" med RPG mot Humvies som (ISIS stulit från Mosul)- så kunde dessa ändå fortsätta eftersom RPGs inte hade någon inverkan på stål-försedda Hummer bilarna som ISIS har.
ISIS har också stora misiler och tanks som man stulit samt massa andra tyngre vapen som ynkryggarna i Mosul lämnade efter sig.

Det blir dock ändring på reträtten nu ska du se! Frankrike, USA, Tyskland, Aussie, Italien och flera länders kapacitet är långt mer avancerade än sketna Qatar, SAudiarabien och ISIS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in