Citat:
Finns det några tacksamma assyrer på detta forum?
Jag förväntar mig inte tacksamhet liksom, men ni behöver inte kasta skit helt obefogat.. Kurderna är just nu de enda som slåss mot ISIS (som våldtagit era kvinnor och dödat era barn).. Isis har också kastat ut många tusen assyrer och kaldaner från sina hem. Ändå hatar ni kurder?!
Svärdets år arangerades av turkarna som lurade alla stackare som råkade vara inblandade. Det är snart 100år sedan, släpp det där! Kan du inte släppa det så bör du söka hjälp omedelbart
Vem vinner på att alla minoriteter slåss mot varandra?! Den riktiga fienden!
Det finns många som gör narr av assyrernas feghet i denna konflikt- Hur de bara övergav allting och sprang och gömde sig bakom kurder och shiamuslimer. Så lågt ska jag inte sjunka eftersom några snorungar i detta forum redan befinner sig på det djupet!
Jag förväntar mig inte tacksamhet liksom, men ni behöver inte kasta skit helt obefogat.. Kurderna är just nu de enda som slåss mot ISIS (som våldtagit era kvinnor och dödat era barn).. Isis har också kastat ut många tusen assyrer och kaldaner från sina hem. Ändå hatar ni kurder?!
Svärdets år arangerades av turkarna som lurade alla stackare som råkade vara inblandade. Det är snart 100år sedan, släpp det där! Kan du inte släppa det så bör du söka hjälp omedelbart

Vem vinner på att alla minoriteter slåss mot varandra?! Den riktiga fienden!
Det finns många som gör narr av assyrernas feghet i denna konflikt- Hur de bara övergav allting och sprang och gömde sig bakom kurder och shiamuslimer. Så lågt ska jag inte sjunka eftersom några snorungar i detta forum redan befinner sig på det djupet!
Håller med dig faktiskt! Ibland kan jag sitta och skämmas när jag ser hur folk skriver en massa skit. Kurderna har gjort tillräckligt och ett bra jobb! Jag och många i min närhet som är Syrianer/Assyrer/Kaldaner är verkligen tacksamma för att ni har stått upp oavsett religion eller vart man kommer ifrån, stått upp och krigat emot dessa äckliga ISIS. Det som hände förr var förr och samtidigt kan jag ändå förstå varför många är så upprörda än idag efter det folkmordet som hände i Turkiet, sedan har alla rätt till sina åsikter också men man får inte glömma att de enda som har stått upp i Irak emot dessa ISIS är kurderna. Tycker att många här borde vara mer tacksamma än att sitta och gnälla för det kunde sluta illa för de kristna i Irak. Alla borde hålla ihop oavsett religion eller land men tyvärr så kan man inte alltid förvänta sig så mycket av vissa människor. Hoppas peshmerga får slut på dessa äckliga jävlarna ISIS! Kan tillägga att jag njuter och blir varm i hjärtat när jag ser och hör att några/någon ISIS medlem har blivit dödad

Sedan får man inte glömma att det finns kristna i Irak som har gått med i Peshmerga om jag inte har fel och som också vill hjälpa till och strida emot ISIS. Att många flydde var för att ingen av dessa hade något att skydda sig med och allt hände helt plötsligt bara, så de var ju inte direkt bredda på att ISIS en dag skulle komma och slakta ihjäl de kristna i Irak.
Senast redigerad av ksma 2014-08-14 kl. 03:27.
Senast redigerad av ksma 2014-08-14 kl. 03:27.