• 1
  • 2
2014-06-10, 03:03
Medlem
Tjena!

Lite sent såhär inpå sommaren hade jag tänkt börja deffa för första gången efter 4 års gymträning. Jag har bra koll på allt som har med träning och göra förutom deffa, men min plan är att nu i några veckor framöver, käka dagligen 600 -700 gram kyckling så jag får i mig rikligt med protein, sen sallad till det och vatten. Sen kommer jag träna som vanligt, dvs 4-5 gånger i veckan. Vad tycker ni? Finns det någon fettförbrännade tillskott jag ska köpa från gymgrossisten kanske? Kom gärna med så mycket tips som möljigt så jag lyckas med att få bort min feta mage
Citera
2014-06-10, 03:06
Bannlyst
Skippa tillskotten de ger inte mycket, lägg till lite mer cardio också sen kör du på ditt upplägg dock lär du tyvärr missa beach 2014 men det är skitsamma är i samma sits som dig och det tar tid
Citera
2014-06-10, 03:11
Medlem
tränar inte för att visa min kropp på beachen haha, jag pratar som en gud med tjejerna och ser bra ut, men är träningsfanatiker så vill egentligen bara fortsätta bygga men blev lite bråk nu här hemma och tjafs så nu måste jag typ

ps. fan vad dryg jag lät men var mest ironisk med första raden
Citera
2014-06-10, 03:14
Bannlyst
Det är jag också så det är ingen fara jag har inte heller tränat för ett sexpack tidigare men nu vill jag utmana mig själv lite mer.
Citera
2014-06-10, 03:16
Medlem
Signaturums avatar
Du kan skippa tillskotten, lägg pengarna på något vettigare.
Precis som ovan skrev lär du missa beachen såvida du inte redan ligger på en låg fettprocent.
Närmar mig slutet av min första deff och jag började i slutet av Januari för att vara på den säkra sidan (gått ifrån 81 kg till 73 kg).
Du kan prova HIIT och se vad du tycker om detta, personligen gillar jag det då jag är less på klassisk konditionsträning.

Lycka till
Citera
2014-06-10, 03:19
Medlem
Glöm allt som skrivits i den här tråden och berätta lite om dig själv först.

Vad är din vikt? Längd? Vad har du för kroppsfett? Bilder? Vad har du för mål med din deffning? Hur mycket tid har du på dig?

Eftersom det är din första gång och du har kort tid på dig, och nej du har nog inte så bra koll som du tror på träningen efter bara 4 års tid (Allt under 5 år är nybörjare), så rekommenderar jag dig att gå till någon kunnig kostrådgivare som har kända resultat som lägger upp en diet åt dig och sedan följer du den SLAVISKT.
Citera
2014-06-10, 07:42
Medlem
hör av dig till axon han e kung
Citera
2014-06-10, 09:31
Medlem
Man googlar hur man deffar, sedan börjar man deffa.
Citera
2014-06-10, 09:39
Medlem
Viktigt tips: Ut och jogga/powerwalk redan direkt i starten av deffen. Försök hålla igång med någon konditionsträning utöver din styrketräning, du kommer absolut inte ångra dig. Speciellt nu under sommaren, ut i naturen och rör på dig så kommer du lyckas.

I övrigt är det kalorierna du skall hålla koll på
Citera
2014-06-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortlevnad
Tjena!

Lite sent såhär inpå sommaren hade jag tänkt börja deffa för första gången efter 4 års gymträning. Jag har bra koll på allt som har med träning och göra förutom deffa, men min plan är att nu i några veckor framöver, käka dagligen 600 -700 gram kyckling så jag får i mig rikligt med protein, sen sallad till det och vatten. Sen kommer jag träna som vanligt, dvs 4-5 gånger i veckan. Vad tycker ni? Finns det någon fettförbrännade tillskott jag ska köpa från gymgrossisten kanske? Kom gärna med så mycket tips som möljigt så jag lyckas med att få bort min feta mage

www.styrkelabbet.se/deffa
Citera
2014-06-10, 10:37
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortlevnad
Tjena!

Ditt kaloriintag blir då ca 700 kcal/dag, varav i princip allt från protein. Det är mindre än en Nutrilett-shakesdiet.

Om du lägger flera timmar i veckan på gymmet så kan det kännas befogat att lägga någon timme eller två på att läsa på om hur man deffar, för din plan nu är kass av så många anledningar.
Citera
2014-06-10, 14:57
Medlem
borojs avatar
1. Räkna ut TDEE.
2. Ät ~500 mindre än detta.
3. Om du vill äta mer så får du höja ditt TDEE genom att röra på dig mer.
4. Ett högt proteinintag på ~2g/kgkv kombinerat med styrketräning kommer hindra dig från att förlora muskelmassa under deffen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in