Jag har råkat sätta på VGA-läget, tror det var när jag tryckte på tangenten "C". Nu startar datorn upp i VGA-läge hela tiden. Hur stänger man av skiten? Då jag har en deadline att skicka in idag så behöver jag ordna det illa kvickt. Suck.
Jag har råkat sätta på VGA-läget, tror det var när jag tryckte på tangenten "C". Nu startar datorn upp i VGA-läge hela tiden. Hur stänger man av skiten? Då jag har en deadline att skicka in idag så behöver jag ordna det illa kvickt. Suck.
Högerklicka på skrivbordet, välj skärmupplöning och ställ in det som du vill ha det?
Alternativt trycka "windows + s" och skriva resolution och välja skärminställningar där.
När jag startar datorn så står det i vänstra hörn "VGA". När jag ser på bilder så är det väldigt dålig kvalité trots att fotot egentligen är högupplöst. Jag kan inte heller redigera videos längre. Bilden är helt svart i programmet. Jag har googlat efter turn off vga mode + acer och massa annat men finner ingenting! Helt jävlaaaaaaaaaaaaaa IRRITERANDE*!!!!!!
Dock så är det 1920 x 1008 när jag kikar i "skärmupplösning".
När jag startar datorn så står det i vänstra hörn "VGA". När jag ser på bilder så är det väldigt dålig kvalité trots att fotot egentligen är högupplöst. Jag kan inte heller redigera videos längre. Bilden är helt svart i programmet. Jag har googlat efter turn off vga mode + acer och massa annat men finner ingenting! Helt jävlaaaaaaaaaaaaaa IRRITERANDE*!!!!!!
Dock så är det 1920 x 1008 när jag kikar i "skärmupplösning".
Ah, kan det vara så att du aktiverat förstoringsglaset eller så? Pröva i så fall med "windows - esc".
Den kanske tror att den är kopplad till en extern skärm med annan upplösning? Kollat om det finns några alternativ för det när du högerklickat på skrivbordet och valt skärmupplösning?
Edit: Du har inte möjlighet att ta en bild av skärmen så man får en uppfattning om hur det ser ut?
Senast redigerad av Frispel2 2014-06-09 kl. 13:12.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!