2014-06-09, 12:09
Medlem
-BHF-s avatar
Hej,

Jag har råkat sätta på VGA-läget, tror det var när jag tryckte på tangenten "C". Nu startar datorn upp i VGA-läge hela tiden. Hur stänger man av skiten? Då jag har en deadline att skicka in idag så behöver jag ordna det illa kvickt. Suck.
Citera
2014-06-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -BHF-
Hej,

Jag har råkat sätta på VGA-läget, tror det var när jag tryckte på tangenten "C". Nu startar datorn upp i VGA-läge hela tiden. Hur stänger man av skiten? Då jag har en deadline att skicka in idag så behöver jag ordna det illa kvickt. Suck.

Högerklicka på skrivbordet, välj skärmupplöning och ställ in det som du vill ha det?

Alternativt trycka "windows + s" och skriva resolution och välja skärminställningar där.
Citera
2014-06-09, 12:30
Medlem
-BHF-s avatar
Bildskärm: VE228
Upplösning: 1920 x 1080
Orientering: Liggande

Det är allt som finns där. Finns ju avancerade inställningar också men tyvärr så finner jag inte att ändra från VGA.
Citera
2014-06-09, 12:36
Medlem
Citat:
Bildskärm: VE228
Upplösning: 1920 x 1080
Orientering: Liggande

Det är allt som finns där. Finns ju avancerade inställningar också men tyvärr så finner jag inte att ändra från VGA.

Ok, vad menar du med vga? Jag tolkar det som att det är upplösningen som ändrats till 640*480 eller vad det nu var vga låg på :P
Citera
2014-06-09, 12:46
Medlem
-BHF-s avatar
När jag startar datorn så står det i vänstra hörn "VGA". När jag ser på bilder så är det väldigt dålig kvalité trots att fotot egentligen är högupplöst. Jag kan inte heller redigera videos längre. Bilden är helt svart i programmet. Jag har googlat efter turn off vga mode + acer och massa annat men finner ingenting! Helt jävlaaaaaaaaaaaaaa IRRITERANDE*!!!!!!

Dock så är det 1920 x 1008 när jag kikar i "skärmupplösning".
Citera
2014-06-09, 12:51
Medlem
Citat:
När jag startar datorn så står det i vänstra hörn "VGA". När jag ser på bilder så är det väldigt dålig kvalité trots att fotot egentligen är högupplöst. Jag kan inte heller redigera videos längre. Bilden är helt svart i programmet. Jag har googlat efter turn off vga mode + acer och massa annat men finner ingenting! Helt jävlaaaaaaaaaaaaaa IRRITERANDE*!!!!!!

Dock så är det 1920 x 1008 när jag kikar i "skärmupplösning".

Ah, kan det vara så att du aktiverat förstoringsglaset eller så? Pröva i så fall med "windows - esc".
Citera
2014-06-09, 12:53
Medlem
Kan även vara värt att försöka med "ctl + 0" (noll) ifall ovanstående inte fungerar.
Citera
2014-06-09, 12:59
Medlem
Ytterligare ett ställe att titta på är:

Kontrollpanelen -> utseende och anpassning -> bildskärm

och där se till att slidern för "ändra storlek för alla objekt" är på rätt ställe, troligen vill du ha den till vänster
Citera
2014-06-09, 13:05
Medlem
-BHF-s avatar
Inget av det fungerar. Jag hatar windows 8.
Citera
2014-06-09, 13:08
Medlem
Den kanske tror att den är kopplad till en extern skärm med annan upplösning? Kollat om det finns några alternativ för det när du högerklickat på skrivbordet och valt skärmupplösning?

Edit: Du har inte möjlighet att ta en bild av skärmen så man får en uppfattning om hur det ser ut?
Senast redigerad av Frispel2 2014-06-09 kl. 13:12.
Citera
2014-06-10, 00:01
Medlem
-BHF-s avatar
Finns bara en bildskärm så det finns inget annat den kan tro den är kopplad till.

Alltså, finns det några start-up knappar man kan använda sig av? Jag har suttit med det hela dagen. Fungerar fortfarande inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in