2014-06-09, 11:48
Medlem
Tjena,

Är det värt att betala ett antal hundra för en online PT i en månad? Känns som det kanske vore bra att han ger mig ett nytt träningsprogram och coachar lite? Vet bara inte hur stor skillnad det skulle göra om jag byter från det jag har nu(gymmar 4 gånger i veckan och försöker springa 2 gånger i veckan) till ett program som han kommer fram till.
Citera
2014-06-09, 12:00
Medlem
Mitt svar är nej. Finns många beprövade program gratis och hjälp får du lika bra på forum (där även pt hänger).
Citera
2014-06-09, 12:02
Medlem
Skulle frågat om råd här på flashback eller något annat träningsforum alternativt sökt information själv. Med all tillgänglig information som är gratis så skulle jag inte betalat något för ett träningsschema från någon online-PT. Jag vet hur många som helst som bara skickar ut ett standardschema som dom har gett till hur många som helst innan oberoende av vilka behov och önskemål klienten har.
Senast redigerad av Largerthanahouse 2014-06-09 kl. 12:17.
Citera
2014-06-09, 12:14
Medlem
Bulschzs avatar
Nej. Det är bara business. Jag hade hellre tagit pengar ur plånboken och kastat ner i en brunn.
Citera
2014-06-09, 13:08
Medlem
Killer-queens avatar
Beror på vem det är såklart. Överlag är jag skeptisk till single consultation då de då inte behöver ta ansvar för utvecklingen. PT som erbjuder 12 veckor eller liknande brukar vara mer seriösa är min erfarenhet.
Citera
2014-06-09, 13:27
Medlem
Jo sant men man vet ju inte hur bra schemat man får från Flashback är kontra upplägget som han fixar.
Citera
2014-06-09, 13:43
Medlem
Timpsiiis avatar
Blandade åsikter. Man får riktigt dåliga vibbar av de flesta gällande annonsering osv. Finns även svenska PTs, som är väldigt vältränade och verkar reko (nämner inga namn utan då får ni PMa), som lägger upp bilder på Instagram med massa följare som jag bevittnat hur de lurar folk på pengar, tyvärr, vilket är sjukt tråkigt.

Josef Rakich är ju också ett namn internationellt som ingen har undkommit gällande online PTs t.ex, liksom Zach Deal. Dock som flera andra säger kan man läsa sig till i princip allting bara man är beredd att lägga ner lite tid på det.
Citera
2014-06-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Jo sant men man vet ju inte hur bra schemat man får från Flashback är kontra upplägget som han fixar.

Det finns självklart otroligt kunniga personliga tränare men majoriteten är helt värdelösa och kör mer på "Bro-Science" än vetenskap av någon anledning. Finns folk som är både betydlig kunnigare och i bättre form än majoriteten av alla PTs.

Du kan ju bara googla lite annars så finns det hur mycket information skrivet av kunnigt folk som helst.
Citera
2014-06-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Tjena,

Är det värt att betala ett antal hundra för en online PT i en månad? Känns som det kanske vore bra att han ger mig ett nytt träningsprogram och coachar lite? Vet bara inte hur stor skillnad det skulle göra om jag byter från det jag har nu(gymmar 4 gånger i veckan och försöker springa 2 gånger i veckan) till ett program som han kommer fram till.

Jag tycker inte man kan lära sig träna hårt över nätet. Allt inom träning är basic, dvs går att läsa sig till på tex Flashback. Finns mängder av bra scheman och hur man ska äta och detta är den enkla biten.

Men hur gör du för att få ut maximalt av träningen? Träna hårt och smart (smart = är t.ex; rätt sömn, lära sig äta rätt macros, träna ofta, men inte för ofta, rätt utförande på övningarna). Det är några saker som man får lära sig med tiden.

En PT hade varit helt okey om det nu inte vore för att du faktiskt hittade hit där all information är bättre (mer informativ) och gratis!
Citera
2014-06-09, 21:57
Medlem
Aa man kan säkert läsa till sig information, men då gäller det ju att jag hittar rätt information. Jag kanske inte kommer kunna hitta ett schema som passar mig. Men det kanske känns som bortkastade pengar ändå.
Citera
2014-06-09, 22:12
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Är du på en nivå där du behöver en coach? En onlinecoach är endast vettig med kosten enligt mig.
Citera
2014-06-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Är du på en nivå där du behöver en coach? En onlinecoach är endast vettig med kosten enligt mig.

Alltså har tränat några år nu och känns inte som jag blir jättemycket större. Men kanske blir det utan att jag ser så stor skillnad. Kosten behöver jag inge hjälp med för jag äter bara vanlig mat, orkar inte hålla på med specialkost just nu. Äter det som serveras hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in